کتاب کمک آموزشی, مقالات

آیا خرید کتاب کمک درسی در نمره خوب تاثیر دارد

خرید کتاب کمک درسی در نمره خوب تاثیر دارد

شاید برای شما هم سوال پیش آمده که خرید کتاب کمک درسی در نمره خوب تاثیر دارد یا خیر ؟ برخی دانش آموزان اقدام به خرید منابع آموزشی می کنند تا در امتحانات نمرات خوبی کسب کنند اما برخی دانش آموزان برای درک بهتر مطالب آموزشی باید از کتاب کمک درسی استفاده کنند آیا بین این دو دسته تفاوتی وجود دارد ؟ شاید الان که آموزش ها در مدارس به طور مجازی دنبال می شود بیشتر از قبل شاهد خرید کتاب کمک درسی از سوی دانش آموزان هستیم زیرا آموزش به صورت مجازی برای برخی دانش آموزان که از سطح علمی پایینی برخوردارند کفایت نمی کند و لازم است از منابع آموزشی دیگر هم استفاده کنند.

استفاده از کتاب درسی یکی از مهم ترین رسانه های آموزشی است اما گاهی اوقات تنها مطالعه کتاب درسی کافی نیست و لازم است از کتاب کمک درسی هم برای درک بهتر مطالب و کسب نمره بالا استفاده نمود بنابراین خرید کتاب کمک درسی می تواند در گرفتن نمره خوب تاثیرگذار باشد. اما آیا هر کتاب کمک درسی را می توان خرید ؟ در ادامه درباره تفاوت کتاب های کمک درسی و تاثیر آن ها بیشتر خواهیم گفت.

آیا خرید کتاب کمک درسی در نمره خوب تاثیر دارد

خرید کتاب کمک درسی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تاثیر مثبت دارد به خصوص در ایام کرونا که آموزش ها به صورت مجازی دنبال می شود و همین موضوع می تواند بر سطح علمی دانش آموز تاثیر منفی بگذارد زیرا برخی دانش آموزان با حضور در کلاس درس و با توضیحات معلم می توانند مطالب آموزشی را درک کنند اما این روزها با توجه به شرایط خاصی که در کشور حاکم است دانش آموزان از رفتن به مدرسه و یادگیری مطالب در کلاس درس محروم هستند. اما راه حل هایی وجود دارد که به دانش آموزان در یادگیری مطالب کمک می کند یکی از ایم روش ها استفاده از کتاب های کمک درسی است که دارای درسنامه ای جامع هستند.

کتاب های کمک درسی دارای درسنامه این فرصت را برای دانش آموز ایجاد می کند که مطالب را با توضیحات بیشتر بیاموزد. البته تمرین و تکرار مطالب آموزشی هم سبب می شود تا درک مطالب و تثبیت آن ها در ذهن بیشتر شود. بنابراین خرید کتاب کمک درسی در کسب نمره خوب تاثیر مثبتی دارد خوشبختانه این روزها انتشارات زیادی وجود دارد که کتاب های کمک درسی متعدد منتشر می کنند و هر یک با در نظر گرفتن نیازهای دانش اموزان طراحی شده اند. پس قبل از انتخاب ابتدا لازم است بدانید هدفتان از خرید کتاب کمک درسی چیست؟

هدف شما از خرید منبع آموزشی چیست ؟

برخی دانش آموزان قصد دارند با استفاده از کتاب های کمک درسی در امتحانات نمره خوب کسب کنند باید بگوییم انتشارات خیلی سبز با همین هدف کتاب کمک درسی ماجراهای من و درسام را منتشر کرده است که یکی از اهداف اصلی این کتاب 20 گرفتن دانش آموز در امتحانات است. برخی دانش آموزان برای امتحانات پایان ترم نمی دانند از کجا شروع کنند و به دلیل عدم مطالعه درست از کسب نمره خوب محروم هستند به همین منظور توصیه می شود دانش آموزانی که می خواهند خود را برای امتحانات آماده کنند از کتاب کمک درسی ماجراهای من و درسام استفاده کنند.

اما برخی دیگر می خواهند خود را برای تست و کنکور آماده کنند که در این صورت لازم است از کتاب های کمک درسی تست موجود در بازار استفاده کنند اما به دلیل تنوع بالای این کتاب ها بهتر است انتخاب و تصمیم گیری با خودتان باشد زیرا تمامی انتشارات در این زمینه فعالیت دارند و به جرات می توان گفت موفق ظاهر شده اند پس بهتر است با مراجعه به وب سایت زودر خودتان تصمیم گیری کنید البته می توانید با مقایسه کتاب های کمک درسی با یکدیگر و در نظر گرفتن نیازهای خودتان به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.

برخی انتشارات هم با در نظر گرفتن دانش آموزانی که حافظه بصری قوی دارند سعی دارند از تصاویر بیشتری در کتاب های کمک درسی استفاده کرده اند و با طراحی خلاقانه و زیبایی بصری سعی بر جذب دانش آموزان دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *