استفاده از منابع آموزشی در کنار کتاب درسی

استفاده از منابع آموزشی در کنار کتاب درسی

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

یک ترس رایج در بین دانش آموزان این است که وارد جلسه امتحان شوند و بلافاصله تجربه کنند که مغز از هر واقعیتی که مطالعه کرده اید خالی می شود. برای غلبه بر این ترس و واقعاً کمک به خود در یادآوری آموخته ها، استفاده از طیف وسیعی از نکات و ترفندهای مطالعه مفید است. اما از دیگر مواردی که می تواند بر این ترس غلبه کند استفاده از منابع آموزشی در کنار کتاب درسی است وقتی مشاهده کنید که چگونه می توانید به راحتی یادگیری مفاهیم دشوار و چندین تاریخ را به آسانی به یاد آورید ، از برخی نکات یادگیری فعال برای تقویت اطلاعات در مغز خود استفاده کرده و از ترفندهای حافظه برای سهولت به خاطر سپردن استفاده کنید.

با رویکردی مثبت به مطالعه بپردازید. اگر کتاب ها را در حالی که از نظر روحی بد هستید ، باز کنید ، یک مطالعه موثر نخواهید داشت. با این حال ، اگر در مورد آنچه قصد آموختن دارید انگیزه داشته باشید ، یادگیری آن و به خاطر سپردن آن در زمان امتحان آسان تر خواهد بود. به خود نگویید: “من هرگز این را یاد نخواهم گرفت.” هنگام خواب ، مغز شما حقایق را از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت منتقل می کند. حتی یک چرت کوتاه می تواند به این روند کمک کند. اگر بعد از ظهر درس می خوانید و وقت کافی برای چرت زدن ندارید ، شب ها قبل از خواب یادداشت ها یا فلش کارت های خود را مرور کنید. سعی کنید هر شب 9 ساعت بخوابید که سطح مطلوب برای نوجوانان است. محدوده خواب توصیه شده برای بزرگسالان بین 7 تا 9 ساعت است.

چگونه بدون فراموش کردن یاد بگیریم؟

قبل از آنکه درباره استفاده از منابع آموزشی در کنار کتاب درسی توضیح دهیم بیایید راهکارهایی را بیان کنیم که بدون فراموش کردن مطالب را یادبگیرید، یک برنامه مطالعه خوب ایجاد کنید و به آن پایبند باشید. زمانی را در نظر بگیرید که بیشترین هوشیاری را دارید و می توانید تمرکز کنید. برای برخی ، این ممکن است بلافاصله بعد از مدرسه باشد. صرف نظر از زمان انتخاب تحصیل ، اگر هر روز کمی مطالعه کنید (به طور همزمان 30 تا 60 دقیقه) اطلاعات بیشتری را در اختیار خواهید داشت به جای اینکه در آخرین لحظه دچار مشکل شوید. به یاد داشته باشید که استراحت را در برنامه مطالعه خود قرار دهید. وقفه به مغز شما این فرصت را می دهد تا آنچه را که تازه مطالعه کرده اید جذب کند. در طول استراحت ، پیاده روی کوتاه یا هوای تازه برای کمک به پاکسازی ذهن مفید است.

مکان مناسبی برای مطالعه انتخاب کنید. شما باید فضایی آرام و عاری از حواس پرتی مانند کتابخانه یا منطقه ای منزوی از خانه خود پیدا کنید. با داشتن منطقه ای اختصاص داده شده به مطالعه ، مغز شما پس از رسیدن به آنجا به آرامش و جذب مطالب عادت می کند. مجموعه ای از کتاب ها و لوازم را در نزدیکی محل مطالعه خود مانند کتاب درسی، کاغذ ، قلم ، هایلایتر ، ماشین حساب و غیره نگه دارید. یادداشت های نامنظم یا اتاق مطالعه نامرتب می تواند برای حافظه شما دشمن باشد. با ایجاد نظم در محیط خود ، نظم را در ذهن خود تقویت می کنید ، بنابراین می توانید مطالب آموزشی را بهتر به خاطر بسپارید و بعداً آنها را به خاطر بیاورید.

استفاده از منابع آموزشی در کنار کتاب درسی

کتاب درسی یکی از مهم ترین و معتبر ترین منابع آموزشی است و در گذشته به تنهایی از کتاب درسی برای ارتقا سطح علمی استفاده می شد اما این روزها برای یادگیری و درک بهتر مطالب آموزشی از کتاب کمک درسی و سایر منابع آموزشی در کنار کتاب درسی استفاده می شود. در حقیقت این کار به پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کمک بسیاری نموده است گاهی اوقات ندانستن و عدم آگاهی دانش آموز برای مطالعه مناسب می تواند به موفقیت دانش آموزان کمک کند.

توصیه ما به شما این است که مطالب آموزشی را با صدای بلند بخوانید. استفاده از حواس چندگانه می تواند به شما در حفظ اطلاعات بیشتر کمک کند ، بنابراین حتی فقط بلند گفتن کلمات و سپس شنیدن آنها می تواند مفید باشد. نگران نباشید که احمقانه بخوانید و یادداشت های زیست شناسی خود را برای سگ خود بخوانید. اگر به شما در امتحان بعدی کمک کند ، خوشحال خواهید شد. اگر در کتابخانه هستید یا جایی دیگر نمی توانید با صدای بلند صحبت کنید ، سعی کنید اطلاعات را به زبان بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

پیشنهاد ما به شما

آخرین محصولات مشاهده‌شده

سبد خرید
فروشگاه
حساب من