ایا کتاب کمک درسی خوب است

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

بسیاری از دانش آموزان نحوه صحیح مطالعه را نمی دانند و به اشتباه کتاب درسی خود را برمی دارند و 50 صفحه را از جلو به عقب می خوانند و تصور می کنند با این کار تکلیف خواندنشان تمام شده و با این دانش اغلب برای شرکت فعال در بحث کلاس تلاش می کنند اما ممکن است در آزمون ها نتیجه خوبی نداشته باشند. روش های بهتری برای مطالعه وجود دارد که بهتر است دانش آموزان با آن آشنا شوند اینجا سوالی مطرح می شود که ایا کتاب کمک درسی خوب است یا خیر ؟ زیرا یکی از این روش ها استفاده از کتاب کمک درسی در کنار کتب درسی است. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا بتوانید برای مطالعه بهتر و مفیدتر فرزندانتان برنامه ریزی نمایید.

معایب کتاب های کمک درسی

ایا کتاب کمک درسی خوب است

بیایید نگاهی دقیق تر به این موضوع داشته باشیم. به احتمال زیاد شما بدون داشتن اطلاعات کافی به کشور دیگری سفر نمی کنید. اغلب ما یک کتاب گردشگری می خوانیم یا به نقشه نگاه می کنیم. ممکن است سعی کنیم چند کلمه را به زبان دیگر بیاموزیم. اگر کشور مشابه کشور خودمان باشد ممکن است آمادگی کمتری نسبت به شرایط داشته باشیم. این آماده سازی پیشرفته به ما امکان می دهد از هواپیما پیاده شویم و درک کنیم که چه می دانیم و نمی دانیم ، چه سوالاتی را باید بپرسیم و ابتدا می خواهیم کجا برویم.

مقدمه یک کتاب تقریباً همین کار را انجام می دهد. با نگاهی کلی به کتاب کمک درسی شروع کنید. عناوین بخش را بخوانید. اگر عنوان ندارید ، سطرهای اول پاراگراف ها را بخوانید. پاراگراف آخر را بخوانید. نگاهی به نمودارها یا عکس های استفاده شده در صفحات بیندازید. خلاصه هایی را که ممکن است در انتهای صفحه اصلی آورده شود بخوانید. حالا ، لحظه ای وقت بگذارید و به آنچه تازه دیده اید فکر کنید. بزرگترین سوال شما در حال حاضر چیست ؟ چه چیز دیگری باید بدانید؟

استفاده از کتاب کمک درسی در کنار کتاب درسی می تواند بسیار مفید باشد چرا که برخی از سوالات و موضوعاتی که ممکن است ابهام برانگیز باشد با مثال های متعددی که در کتاب های کمک درسی مطرح شده است قابل حل شدن خواهد بود. اما مهم ترین نکته برای یادگیری بهتر و بیشتر دانش آموزان نحوه درست مطالعه کردن است که باید هر دانش آموزی درباره این موضوع اطلاعات کافی داشته باشد.

چه کتاب کمک درسی بخریم

برای مطالعه مفید باید چه کنیم ؟

تعداد صفحاتی که باید بخوانید را در 5 دقیقه ضرب کنید. این مدت زمانی است که دانش آموز به طور متوسط برای انجام تکالیف و مطالعه نیاز دارد. هنگام تعیین وقت برای مطالعه ، این نکته را در ذهن داشته باشید. اگر چهار ساعت مطالعه را محاسبه کنید ، ممکن است نخواهید این زمان را پشت سرهم مطالعه کنید می توانید این زمان را تقسیم بندی نمایید. مطالعه را به صفحات 10 تای تقسیم کنید. با استفاده از یک هایلایتر، یک خودکار یا مداد و کاغذ یا کارت های یادداشت (بسته به نوع علاقه شما) نکات مهم و کلیدی را نشانه گذاری کنید.

نوشتن در کتاب به خودی خود بسیار توصیه می شود ، اما اگر دلیلی برای انجام این کار ندارید ، ممکن است بخواهید به جای نوشتن در کتاب ، از نوشتن در کاغذ یا کارت های یادداشت استفاده کنید. اگر کتاب قبلاً توسط دانش آموز قبلی نشانه گذاری شده است (وضعیت ایده آل نیست) لطفا از هایلایتر با رنگ متفاوت استفاده کنید.

هنگام مطالعه یادداشت برداری نکنید. این کار درک شما از موضوع را کاهش می دهد. همچنین چندان مثمر ثمر نیست ، زیرا شما نمی دانید کدام قسمت جمله ارزش یادداشت برداری دارد، ممکن است نکته واقعی در پاراگراف های بعدی باشد. بنابراین یادداشت برداری در کتب درسی و کتاب کمک درسی نمی تواند برایتان مفید باشد کما اینکه در کتاب های کمک درسی نکات مهم برای دانش آموزان به طور خاص و جداگانه نوشته شده است پس نیازی به یادداشت برداری نخواهد بود.

چرا باید کتاب کمک درسی بخوانیم

ایا کتاب کمک درسی خوب است و برای یادگیری مطالب چه راهکاری هست ؟

اگر چیزی منطقی نیست ، سعی کنید آن را با صدای بلند بخوانید. این اغلب می تواند به شما در پردازش مطالب به روشی جدید کمک کند. سعی کنید یادداشت های خود را با کلمات خودتان بنویسید و به خاطر بسپارید، نه کلمات کتاب ! اگر با واژگانی مواجه شدید که معنی آن ها را نمی دانید ، سعی کنید واژه های مهم را جستجو کنید. اگر مفاهیمی وجود دارد یا کتاب مربوط به رویدادی است که هرگز از آن نشنیده اید ، حتما درباره آن موضوع تحقیق کنید. خوشبختانه این روزها با استفاده از کتاب های کمک درسی که در کنار کتب درسی برای عرضه وجود دارد دیگر ابهاماتی در این باره ایجاد نخواهد شد زیرا تمامی مطالب و مواردی که ممکن است در کتب درسی به آن ها اشاره نشده باشد در کتاب کمک درسی بیان شده است.

اولین قدم بعد از مطالعه پاراگراف برجسته کردن یک یا دو عبارت است که قسمتهای مهمی بودند که باید برای مراجعه در آینده بدانید. فقط کلمات (خیلی کم) یا جملات کامل (خیلی زیاد) را انتخاب نکنید. موارد استثنایی ممکن است تاریخ یا تعاریف باشد. ایده این است که شما می توانید در یک ماه فقط بخش برجسته شده را دوباره بخوانید و بدون نیاز به خواندن کامل پاراگراف ، اصل پاراگراف را متوجه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

پیشنهاد ما به شما

آخرین محصولات مشاهده‌شده

سبد خرید
فروشگاه
حساب من