لوازم تحریر, مقالات

برای افزایش سختی مغز مداد چه باید کرد

برای افزایش سختی مغز مداد چه باید کرد

قبلاً رمز و رازهایی راجع به اینکه چه کسی نوشتن را اختراع کرده و چگونه صداها شکل می گیرد ، کاوش کرده است ، وقت آن است که به چیزی بسیار مرموزتر ، یک ابزار ظاهراً پیش پا افتاده و در عین حال بسیار تأثیرگذار ارتباطات انسانی روی بیاوریم: مداد. اگر می خواهید با تاریخچه مداد آشنا شوید و بدانید برای افزایش سختی مغز مداد چه باید کرد با زودر همراه شوید.

مداد مدرن در سال 1795 توسط نیکلاس-ژاک کونته ، دانشمندی که در ارتش ناپلئون بناپارت خدمت می کرد ، اختراع شد. ماده جادویی که برای بسیاری از اهداف مناسب بود، شکل کربن خالص بود که ما آن را گرافیت می نامیم. مداد اولین بار در آغاز قرن پانزدهم در اروپا ، در بایرن کشف شد. در ابتدا اعتقاد بر این بود که نوعی سرب است و سرب سیاه نامیده می شود، نام غلطی که هنوز هم در بحث سرب های مدادی بازتاب می یابد. فقط در سال 1789 با استفاده از کلمه یونانی “graphein” به معنای “نوشتن” گرافیت نامیده شد. مداد کلمه ای قدیمی تر است که از لاتین “pencillus” به معنی “دم کوچک” گرفته شده است.

2- مداد مشکی فابر کاستل کد 1111 بسته 12 عددی

تاریخچه مداد را می دانید ؟

قبل از آنکه بدانید برای افزایش سختی مغز مداد چه باید کرد لازم است درباره تاریخچه مداد بدانید، مانند بسیاری از نوآوری های اساسی ، یک جنبه تاریک دارد! خالص ترین ذخایر گرافیت در Borrowdale در نزدیکی کسویک انگلیس در سال 1564 یافت شد. در طول قرن نوزدهم صنعت عمده تولید مداد در اطراف Keswick به منظور بهره برداری از کیفیت بالای گرافیت ایجاد شد.

اولین کارخانه در سال 1832 افتتاح شد و امروزه شرکت مداد کامبرلند 175 سالگرد تاسیس خود را جشن گرفته است. مدادهای کامبرلند از بالاترین کیفیت برخوردار بودند زیرا گرافیت مورد استفاده گرد و غبار ایجاد نکرد و کاغذ را به خوبی علامت گذاری کرد. همانطور که به نظر می رسد ساده است ، اما مداد از زمان اختراع به طور قابل توجهی تکامل یافته است:

روند اصلی برای تولید مداد شامل تفت دادن مخلوطی از آب ، خاک رس و گرافیت در کوره 1900 درجه فارنهایت قبل از محصور کردن ماده جامد نرم حاصل در محیط چوبی بود. شکل این محیط می تواند مربع ، چند ضلعی یا گرد باشد ، بسته به نوع استفاده از مداد این اشکال می تواند تغییر کند به عنوان مثال نجاران مداد گردی را که از روی میز کار بیافتد، نمی خواهند. سختی یا نرمی مغز مداد را می توان با تنظیم کسر نسبی خاک رس و گرافیت تعیین کرد.

به طور معمول 20 درجه مغز مداد توسط تولیدکنندگان مداد تجاری تولید شده است که از نرم ترین 9B ، تا سخت ترین 9H ، با محبوب ترین مقدار متوسط ​​، HB ، در وسط بین H و B. قرار می گیرند. “H” به معنی سخت و “B” به معنی سیاه است. هرچه عدد B بیشتر باشد ، گرافیت بیشتری روی کاغذ باقی می ماند. همچنین یک ‘F’ یا Fine point وجود دارد که یک مداد سخت برای نوشتن است نه نقاشی!

3- مداد مشکی فابر کاستل کد 1111 بسته 12 عددی

برای افزایش سختی مغز مداد چه باید کرد

نکته عجیب در مورد گرافیت این است که این نوعی کربن خالص است که یکی از نرم ترین مواد جامد شناخته شده و یکی از بهترین روان کننده ها است زیرا شش اتم کربن که به شکل یک حلقه به هم پیوند می خورند می توانند به راحتی روی حلقه های مجاور بلغزانند. با این حال ، اگر ساختار اتمی تغییر کند ، شکل بلوری دیگری از کربن خالص وجود دارد ، الماس ، یکی از سخت ترین جامدات شناخته شده است.

برای افراد ریاضی ، بارو یک کنجکاوی جذاب را ارائه می دهد:

یک سوال جالب این است که بپرسید یک خط مستقیم با مداد معمولی HB تا قبل از اتمام سرب چقدر می تواند ترسیم کند. ضخامت گرافیت باقی مانده روی یک ورق کاغذ توسط یک مداد نرم 2B حدود 20 نانومتر است و یک اتم کربن قطر 0.14 نانومتر دارد ، بنابراین ضخامت خط مداد فقط حدود 143 اتم است. شعاع سر مداد حدود 1 میلی متر است و بنابراین؟ در متر مربع در مساحت. اگر طول مداد 15 سانتی متر باشد ، پس حجم گرافیت که روی یک خط مستقیم پخش می شود 150 است.

بهتر است بدانید برای افزیش سختی مغز مداد باید مقدار خاک رس را افزایش داد همان طور که قبلا هم اشاره کردیم مغز مداد از کربن و خاک رس تشکیل شده است هر چه مقدار خاک رس بیشتر شود سختی مغز مداد افزایش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *