برای هر درس چند کتاب کمک درسی بخرم

برای هر درس چند کتاب کمک درسی بخرم

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

با شروع سال تحصیلی دانش آموزان به دنبال یادگیری بهتر و عملکردی مناسب هستند. بنابراین بدون داشتن تجربه کافی برای خرید کتاب کمک درسی مراجعه می کنند. شاید حتی برای هر درس بیشتر از دو کتاب کمک آموزشی نیز تهیه کنند. بدون آن که از خود سوال کنند برای هر درس چند کتاب کمک درسی بخرم؟ یا برای خرید کتاب کمک درسی از چه کسی کمک بگیرم؟! همان طور که قبلا هم بارها اشاره کردیم خرید چند کتاب کمک درسی برای یک درس کار درستی نیست. زیرا دانش آموز را دچار سردرگمی و استرس می کند.

خرید بیش از یک کتاب کمک درسی برای یک درس

دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی سعی دارند مطالب آموزشی را به خوبی فراگیرند. اما گاهی اوقات این یادگیری ها با مشکلاتی همراه است و دانش آموز نیاز به منابع آموزشی بیشتری برای درک مطالب دارد. این روزها استفاده از کتاب کمک درسی یکی از منابع آموزشی مفید می باشد که بیشتر دانش آموزان از آن استقبال می کنند. اما خرید بیش از یک کتاب کمک درسی برای یک درس می­ تواند نتیجه معکوس داشته باشد و بهره وری کمتری ایجاد کند. ممکن است یادگیری دشوارتر شود و حتی به دلیل ایجاد استرس و وسواس هیچ کدام از کتاب ها مطالعه نشود!

باهم داستان علی را بخوانیم تا به اشتباه علی دچار نشویم!

علی کلاس هشتم است. ریاضی برای او درسی چالش برانگیز است و اکثر مواقع از مطالعه آن فرار می کند. علوم را دوس ندارد و همیشه سر کلاس علوم در حال چرت زدن است. ولی سر کلاس فارسی از همه ی هم کلاسی هایش فعال تر است. اشعار حافظ و سعدی را جمع­ آوری و حفظ می کند. سر کلاس معلم را حین تدریس همراهی می کند. مطالعه ی آزادش به او کمک کرده تا همیشه سرکلاس فارسی چند مثبت از معلم بگیرد. حتی هم کلاسی هایش به او شاعر زمانه می گویند!

اکنون فصل امتحانات شروع شده و علی تمرین های ریاضی حل نشده و درس های نخوانده­ ی زیادی از علوم را دارد. امروز سه شنبه است و علی شنبه ی هفته­ ی بعد امتحان ریاضی دارد. استرس سوالات سخت امتحان ریاضی، شبانه خواب را از چشمانش ربوده و خیلی پریشان است. تصمیم می گیرد هر جور که شده امتحان ریاضی را با نمره خوب پاس کند. کتاب را که باز می کند چیز زیادی نمی فهمد. چون همیشه سرکلاس ریاضی یا با بغل دستیش حرف می­ زد یا فکرش جای دیگری بود.

خرید کتاب کمک درسی

تصمیم می گیرد برای یادگیری مسئله های ریاضی، یک کتاب کمک درسی تهیه کند. بعدازظهر روانه بازار می­ شود. بعد از بازدید از چندتا کتابفروشی و ورق زدن چندتا کتاب بالاخره یک کتاب می­ خرد و راهی خانه  می شود. تا به خانه می­ رسد خسته و کوفته شام می خورد و از خستگی توان مطالعه ندارد. باخود فکر می کند “عیب نداره فردا صبح زود بیدار می شم از رو کتاب جدیدم ریاضی رو کامل می خونم و در امتحان نمره خوب میارم”. آن شب را با خیال راحت می­ رود که بخوابد و فردا را پر انرژی شروع کند.

اما صبح بعد از صبحانه وقتی که می­ خواهد شروع به مطالعه کند کتاب را باز می کند و می بیند این که هیچ آموزشی ندارد و با کلی سوالات چهارگزینه ای ریاضی مواجه می شود که هیچ کدام را نمی فهمد! دوباره کل وجودش را استرس می­ گیرد با این کار یک روزش راهم از دست داده و هنوز کلمه درس نخوانده! به دوستش زنگ می­زند و می خواهد راهکار دوستش را برای مطالعه ریاضی دریابد. تا شاید او هم بتواند آن را اجرا کند و آماده امتحان شنبه شود.

اما همین که دوستش سعید تلفن را برمی دارد او هم ابراز نگرانی می کند! سعید می­ گوید: ” چند تا کتاب کمک آموزشی دارم اما نمی­ دانم از کدام یک شروع کنم، هر ده دقیقه یکبار یکی از آن هارا باز می­ کنم اما چیزی نمی ­فهمم و به سراغ کتاب بعدی می­ روم. در ادامه علی هم ماجرای کتاب کارش را تعریف می ­کند که اصلا به دردش نخورده و نمی­ داند چطور قال قضیه را بکند.

استفاده از یک کتاب کمک درسی برای مطالعه ی ریاضی

در نهایت علی به دوستش می گوید” تو بیا خونه ی ما و کتاب های کارت رو هم با خودت بیار یکی رو انتخاب کنیم بشینیم بخونیم” بعد آمدن سعید با هم یک کتاب کمک درسی انتخاب می کنند و و فصل اول را با هم می­ خوانند. هم خوانی با همدیگر، استفاده از یک کتاب کمک درسی و حل تمرین بعد از مطالعه­ ی درسنامه­ کتاب کمک درسی، این اعتماد را به آن ها می دهد که ریاضی آن قدر ها هم سخت نیست و تصمیم می­ گیرند فصل به فصل را با کمک هم یاد بگیرند و بخوانند.

بیشتر بدانید: چه زمانی اقدام به خرید کتاب کمک درسی کنم؟

نتیجه گیری

در داستان علی اگر دقت کرده باشید عوامل زیادی برای شکست وجود داشت! ولی علی و سعید در شرایط نامطلوب بهترین تصمیم را گرفتند و سعی کردند برای رهایی از سردرگمی، یک منبع را انتخاب کنند و طبق ان پیش بروند. گاهی وقت ها اگر مسیری اشتباه طی شود، می ­توان با کمی تفکر از تبعات آن بکاهیم و جلوی اشتباه را هر وقت بگیریم منفعت دارد. اگر مسیر مطالعه را مثل علی و سعید اشتباه آمدید سعی کنید هوشمندانه عوامل را شناسایی کنید و اقدام به بهتر کردن شرایط کنید.

اکنون با مطالعه ی ” مقاله ی برای هر درس چند کتاب کمک درسی بخرم ” می فهمیم خرید بیش از یک کتاب کمک درسی برای یک درس کار چندان درستی نیست. انتخاب و خرید یک کتاب کمک درسی در اغلب مواقع مارا از سردرگمی نجات می دهد. همچنین زودر به عنوان فروشگاه انلاین فروش کتاب کمک درسی به شما پیشنهاد می کند برای جلوگیری از اتلاف وقت مانند علی، کتاب های کمک درسی خود را به صورت آنلاین تهیه کنید. زودر این قابلیت را دارد که کتاب را در هر جای ایران که باشید به دست شما برساند. همچنین برای اطلاعات بیشتر از ویژگی کتاب ها می توانید با پشتیبانی زودر درارتباط باشید و در مورد انواع کتاب های کمک درسی اطلاعات بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

پیشنهاد ما به شما

آخرین محصولات مشاهده‌شده

سبد خرید
فروشگاه
حساب من