کتاب کمک آموزشی, مقالات

بهترین کتاب ریاضی کنکور برای افراد ضعیف

بهترین کتاب ریاضی کنکور برای افراد ضعیف

همه ما می دانیم که استفاده از منابع آموزشی مناسب می تواند یکی از فاکتورهای مهم در قبولی کنکور باشد. بنابراین یافتن کتاب کمک درسی مناسب می تواند به دانش آموزان در آسان تر شدن این مسیر کمک نماید. شاید برخی دانش آموزان به دنبال بهترین کتاب ریاضی کنکور برای افراد ضعیف باشند. اگر شما هم در درس ریاضی ضعیف هستید اما می خواهید در کنکور نمره قابل قبولی از این درس کسب کنید باید علاوه بر کتاب درسی از منابع آموزشی دیگر برای تقویت پایه خود در این درس استفاده نمایید.

شاید لازم است یادآور شویم درس ریاضی یک درس مفهومی و تحلیلی است بنابراین یادگیری آن در کلاس درس به هنگام تدریس معلم قسمت اصلی یادگیری است. اولین توصیه به شما دانش آموزانی که در این درس احساس ضعف می کنید این است که در کلاس درس ریاضی حضور مستمر و فعال داشته باشید تا مطالب آموزشی را در کلاس بیاموزید.

مورد خیلی مهم تر این است که شما در درس ریاضی دائما خود را ارزیابی کنید و سعی کنید یک پیشرفت پلکانی داشته باشید. یعنی اگر در تست های درس ریاضی درصد شما 4 درصد بوده است، در دو هفته بعد آن را به 14 درصد برسانید.

نحوه حل کردن سوالات ریاضی برای دانش آموزان ضعیف

داشتن استراتژی مناسب برای حل کتاب ریاضی کنکور هم بسیار اهمیت دارد. دانش آموزان ضعیف در درس ریاضی سعی کنند 4 تست را با زمان گذاشتن بیشتر و به شکل مستقل حل کنند. یعنی بدون اینکه از دیگران کمک بگیرند یا به جواب های پاسخنامه نگاه کنند. حل 4 تست کتاب ریاضی کنکور، خیلی بهتر حل از 10 تست با مراجعه به پاسخنامه است.

تمرین حل کردن یعنی استفاده از آموخته ها آن هم به شکل عملی. نحوه حل کردن تمرین های ریاضی نیز در راندمان کاری شما موثر است. برای دانش آموزان ضعیف در درس ریاضی پیشنهاد ما این است که بعد از تهیه کتاب ریاضی کنکور از سوالات ساده تر شروع کنند. این دانش آموزان کمتر باید به زمان حل تست ها توجه کنند و بیشتر بر حل درست تست ها متمرکز شوند.

مثلا برای یک سوال به خود 10 دقیقه فرصت بدهید، بعد اگر به نتیجه ای نرسیدید به پاسخنامه مراجعه کنید. ضمنا برای درس ریاضی، مطالعه پاسخنامه شما را در درس ریاضی تقویت نمی کند. بهتر است مراحل پاسخ را یکبار برای خود بنویسید. با نوشتن می توانید یادگیری خود را تثبیت کنید. بعد از حل آن تمرین، کنار سوال یک علامت بگذارید که برای مرور کتاب ریاضی کنکور بتوانید دوباره آن را بررسی کنید. و نکات مهمش را مطالعه کنید.

افرادی که در کلاس درس مطالب آموزشی را آن گونه که باید یاد نمی گیرند لازم است از یک کتاب کمک درسی در کنار کتاب درسی استفاده کنند. تا با تمرین و تکرار بیشتر مطالب را در ذهن تثبیت کنند. البته به یاد داشته باشید درس ریاضی جزو دروس حفظی نیست. باید مطالب را بیاموزید و درک کنید تا بتوانید تمرینات مختلف را حل کنید.

معرفی چند نمونه از بهترین کتاب های ریاضی کنکور برای افراد ضعیف

ما در این بخش بهترین کتاب ریاضی کنکور برای افراد ضعیف در رشته تجربی و ریاضی را معرفی می کنیم. اما همان طور که قبلا هم گفته ایم انتخاب بهترین کتاب فقط براساس نیازهای دانش آموز قابل تشخیص خواهد بود. بنابراین ما در این مطالب فقط به بیان بهترین کتاب ها از نظر محتوا و حجم مطالب پرداخته ایم.

بهترین کتاب ریاضی کنکور قلم چی، مهروماه و خیلی سبز

کتاب های ریاضی کنکور خیلی سبز و گاج

به دانش آموزانی که پایه ضعیفی در درس ریاضی دارند انتخاب کتاب های کمک درسی خیلی سبز و گاج را توصیه می کنیم. مثلا کتاب حسابان و ریاضی جامع کنکور ریاضی پرسش های چهار گزینه ای خیلی سبز انتخاب بسیاری از دانش آموزان بوده است. چرا که روانی و لحن ساده این کتب، در یادگیری دانش آموزان نقش مهمی دارند. البته تمرینات و مثال های کاربردی که در این کتاب ها نیز نقش مهمی دارند.

از کتاب های میکروطبقه بندی غافل نشوید. زیرا که علاوه بر اینکه دارای بانک سوالات برای پایه دهم، یازدهم و دوازدهم هستند. این کتاب ها، دارای بخش مشاوره است. یعنی توصیه هایی برای حل تست های ریاضی به شما ارائه می کند. این ویژگی در کتاب ریاضی جامع کنکور تجربی میکرو طبقه بندی و کتاب ریاضیات جامع کنکور انسانی از سری میکروطبقه بندی وجود دارد.

آمادگی برای کنکور با مهروماه

درس ریاضی در کنکور تجربی شامل ریاضی 1، ریاضی 2، ریاضی 3، هندسه 1، آمار و مدلسازی، ریاضی عمومی 1و 2 است. برای مطالعه تمامی این کتاب ها فقط کافیست کتاب ریاضیات تجربی جامع کنکور مهروماه را تهیه نمایید این کتاب با درسنامه ای کاربردی و نکات مهم و کلیدی می تواند منبع کامل و جامعی برای دانش آموزان رشته تجربی باشد.

این کتاب بعد از هر درسنامه سوالات تستی به همراه توضیح کامل دارند که در یادگیری و تثبیت بیشتر مطالب در ذهن دانش آموزان نقش مهمی ایفا می کند. همچنین در این کتاب نمونه سوالات کنکور سال 78 تا به امروز گردآوری شده است. همین موضوع می تواند دانش آموز را با نمونه سوالات کنکور بیشتر آشنا نماید. کتاب ریاضی جامع مهروماه یکی از کتاب های کامل برای درس ریاضی است که با تست های زیادی که دارد می تواند بهترین منبع برای دانش آموزانی باشد که پایه ضعیفی دارند.

ریاضی جامع کنکور قلم چی و نشر الگو

کتاب ریاضی و آمار جامع کنکور انسانی آبی قلم چی یکی از منابع آموزشی برای درس ریاضی است که دارای درسنامه ای خلاصه برای مرور مطالب آموزشی است. سطح تست های این کتاب از آسان به سخت می باشد و برخی از تست ها از پیچیدگی زیادی برخوردارند اما در کل کتاب مناسبی است برای دانش آموزان که سطح ریاضی آن ها متوسط است.

دانش آموزانی ضعیف در درس ریاضی حتما دغدغه انتخاب کتاب ریاضی برای کنکور را دارند. این دانش آموزان باید به دنبال کتابی باشند که در طی سال بتوانند از کتاب کمک درسی ریاضی خود کمک بگیرند و در آن به تست زنی مشغول شوند. همچنین دارای درسنامه مختصر و مفید باشد تا در روز های امتحانی، نیاز آنان را پوشش دهد. کتاب ریاضیات جامع کنکور ریاضی سری موج آزمون انتشارات الگو، انتخاب مناسبی خواهد بود.

بهترین کتاب ریاضی کنکور گاج و الگو

آیا خرید کتاب کمک درسی ریاضی مفید است ؟

شاید شما هم بارها از خود سوال کرده اید که خرید کتاب کمک درسی برای ریاضی می تواند مفید باشد یا خیر ؟ یا خرید بهترین کتاب ریاضی کنکور برای افراد ضعیف می تواند در موفقیت آن ها نقشی داشته باشد ؟

پاسخ این سوال بله است چرا که درس ریاضی نیاز به تمرین و تکرار دارد و باید برای تفهیم بیشتر مطالب تمرینات زیادی حل کنید و خوشبختانه برای این درس تا دلتون بخواد کتاب کمک درسی وجود دارد و فقط کافیست به فروشگاه اینترنتی زودر مراجعه نمایید. کتاب های کمک درسی ریاضی موجود در بازار از نظر محتوا تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند فقط این تفاوت در سطح دانش آموزان است که براساس سطحشان باید اقدام به خرید هر یک از کتاب های موجود در بازار نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *