بهترین کتاب های جیبی کنکور

بهترین کتاب های جیبی کنکور

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

کنکور همیشه یک چالش مهم و سرنوشت ساز بوده و هست دانش آموزان مزد سال ها تلاش را در کنکور کسب می کنند. تلاشی که می تواند آن ها را به موفقیت در آینده نزدیک تر کند. این روزها بیشتر دانش آموزان در ماه های آخر به دنبال کتاب هایی هستند که نکات مهم و کلیدی هر درس را به طور خلاصه و با تمرین و مثال های جذاب برایشان یادآوری نماید و خوشبختانه انتشارات مختلف با انتشار کتاب های جیبی کنکور این فضا را برای دانش آموزان فراهم ساخته اند. اما همیشه رقابت بر سر بهترین هاست شاید شما هم به دنبال بهترین کتاب های جیبی کنکور هستید تا نتیجه مطلوبی را در این آزمون سرنوشت ساز کسب نمایید.

چند نمونه از بهترین کتاب های جیبی کنکور را بشناسیم

گاج

انتشارات بین المللی گاج نیز با رویکرد جمع بندی برای روز های پایانی مانده به کنکور نیز کتاب های جیبی یا همان مینی میکرو را طراحی کرده است. همچنین سطح دانش آموزان مختلف را در نظر میگیرد. چه آنهایی که تسلط خوبی به درس ها دارند. چه آن هایی که در روز های پایانی مطالعه خیلی از درس ها را کلید زدند.

کتابی مانند فرم و تست ریاضی جامع کنکور تجربی مینی میکرو طلایی گاج دارای فرمول‌ ها، مفاهیم، جدول ها و تصاویر کتاب درسی است. همچنین بخشی از این کتاب را به بررسی تست های کنکور سال های اخیر اختصاص دادند. یا کتابی مثل حفظیات شیمی جامع کنکور مینی میکرو طلایی گاج سرعت شما را در جمع بندی نکات ضروری بالا میبرد. مولفان این کتاب را بر اساس آزمون سراسری و آزمون های آزمایشی طراحی کردند.

بهترین کتاب های جیبی کنکور گاج

مهر و ماه

کتاب های لقمه انتشارات مهر و ماه نیز هدف جالبی داشته است. در کتاب های لقمه همه نکات کتاب درسی جای گرفته است. فیزیک دوازدهم ریاضی لقمه نهایی مهروماه نو که از انواع کتاب جیبی است در چند لقمه تمام مفاهیم، تصاویر، نمودار ها و نکات مهم کتاب درسی را به دانش اموزان آموزش می دهد. ضمن آنکه تمرین ها و مثال هایش دانش آموز را برای هر امتحانی مثل امتحانات مدرسه یا آزمون کنکور حاضر می کند.

خیلی سبز

از ناشران سری کتاب های جیبی میتوانیم انتشارات خیلی سبز را نام ببریم. که دارای درسنامه ای مختصر برای مرور مطالب و آمادگی ذهن دانش آموز است. در حقیقت این کتاب به شما آموزش می دهد که چگونه در کوتاه ترین زمان بهترین پاسخ ها را بیابید. برخی دانش آموزان حتی زمانی که برای کنکور مطالعه می کنند هم به دنبال درسنامه های مفصل و طولانی هستند و می خواهند مطالعه کاملی از کتاب داشته باشند حتی در ماه های آخر. بنابراین این دسته از کتاب های جیبی برای این دانش آموزان مفید نخواهد بود.

دانش آموزانی که برای جمع بندی قواعد عربی یا گرامر زبان انگلیسی همیشه دغدغه دارند. می توانند یکبار کتاب جیبی را امتحان کنند. در واقع کتاب جیبی کار بسیاری از دانش آموزان را راحت تر کرده است. در کتاب قواعد عربی جامع کنکور انسانی جی بی خیلی سبز دیده می شود که مولف یک درسنامه غنی را نوشته است. تا اگر احساس ضعف در یادگیری توسط دانش آموز حس شد با مطالعه این درسنامه در کتاب قواعد عربی جامع کنکور انسانی جی بی خیلی سبز بتواند خیلی از ابهامات ذهنی خود را برطرف سازد. همچنین در کتاب گرامر جامع کنکور جی بی خیلی سبز درسنامه ها به شکل خلاصه قرار داده شده. بعد از مطالعه درسنامه با حل تست های متنوع آن می توان فرآیند یادگیری را تثبیت کرد.

دانش آموزان رشته ریاضی معمولا نام کتاب فیزیک جامع کنکور ریاضی جی بی خیلی سبز را شنیده اند. این کتاب به سرعت معروف شده است! یعنی سرعت مرور مطالب را برای دانش آموزان راحت تر کرده. اگر امتحان تستی یا تشریحی در پیش داشته باشند، با مراجعه به این کتاب می توانند در کمترین زمان مطالب را مرور کنند.

بهترین کتاب های جیبی کنکور خیلی سبز

 فاکتور هایی که در کتاب های جی بی خیلی سبز رعایت شده است:

  • آموزش تکنیک های ساده و کاربردی
  • ارائه فرمول ها به زبان ساده
  • بررسی تصاویر و مفاهیم
  • تحلیل و بررسی شکل ها
  • دارای درسنامه های ساده و روان
  • گزیده چند تست استاندارد به همراه پاسخنامه

در کل باید بگوییم کتاب های جیبی خیلی سبز از اضافه گویی پرهیز کرده. اضطراب دانش آموزان را در روزهای پایانی در نظر گرفته و بر این اساس اقدام به نشر کتاب های جیبی با بیان نکات مهم و پر اهمیت در کنکور نموده است. همین طور از سوالات تستی مشابه به سوالات کنکور هم در این کتاب ها استفاده کرده است تا بتواند فضای کنکور را برای دانش آموزان تداعی کند.از ویژگی های مهم کتاب های جیبی از سری خیلی سبز، تالیف این کتاب ها به شکل آکادمیک است.

چرا کتاب های جیبی ؟

از بهترین ویژگی های کتاب های جیبی کنکور می توان به بیان کوتاه و مختصر مطالب آموزشی اشاره نمود همچنین این دسته از کتاب ها این فرصت را به می دهند که در کمترین زمان میزان مطالعه خود را اولویت بندی کنید. همین طور سطح یادگیری خود را محک بزنید. شاید لازم است بدانید کتاب های جیبی در ماه های آخر بسیار مفید است چرا که علاوه بر آموزش و یادآوری تاکید بر یادگیری بیشتر دارد. همین موضوع بسیاری از مطالب را که در گذشته خواندید اما به دلیل گذشت زمان حضور ذهن ندارید برایتان یادآوری میکند.

نکته جالب توجه در مورد این کتاب ها این است که در پایان هر مبحث آموزشی بخشی با عنوان زور آزمایی تعبیه کردند که شما می توانید پس از مطالعه هر مطلب آموزشی اطلاعات خود را محک بزنید.

تفاوت کتاب های جیبی با سایر کتاب های جمع بندی !

شاید این سوال در ذهن شما هم ایجاد وجود دارد که چرا از کتاب های جیبی برای جمع بندی مطالب استفاده کنیم؟ می توانیم از کتاب های جمع بندی استفاده کنیم که قطعا کامل تر هم هستند. درست است حق با شماست اگر به بازار کتاب های کمک درسی رجوع کنید خواهید دید که انتشارات زیادی کتاب های جمع بندی کنکور تالیف کرده اند اما این فقط کتاب های جیبی هستند که تمامی مطالب را به طور مختصر جمع بندی کردند. چالش دانش آموزان بین کتاب جمع بندی و کتاب جیبی است.

توصیه ما این است کسانی که در مبانی اولیه درس دچار مشکل هستند کتاب جیبی را تهیه کنند. اما اگر فقط دنبال نکات طلایی و کلیدی درس هستید. یا می خواهید با انواع تست خود را دقیق تر ارزیابی کنید، کتاب جمع بندی انتخاب مناسب تری است. نکته قابل توجه نامی است که برای این دسته از کتاب ها انتخاب کردند. شاید تصور شما از ظاهر کتاب های جیبی این است که کوچکتر از کتاب های دیگر است ! اما باید بگوییم ظاهر این کتاب ها از نظر اندازه هیچ تفاوتی با کتاب های دیگر ندارد. چرا که نمیتوانیم تمامی مطالب مهم و کلیدی را در کتاب های کوچک قرار دهیم.

همان طور که قبلا هم اشاره کردیم شما می توانید با استفاده از این کتاب ها در بخش زور آزمایی سطح اطلاعات خود را محک بزنید و در بخش پاسخنامه تشریحی جواب هر تست را به طور کامل بررسی و تحلیل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

پیشنهاد ما به شما

آخرین محصولات مشاهده‌شده

سبد خرید
فروشگاه
حساب من