کتاب کمک آموزشی, مقالات

بهترین کتاب کمک درسی هفتم چیست

بهترین کتاب کمک درسی هفتم چیست

با توجه به تغییرات نظام آموزشی، دوره راهنمایی و دبیرستان حذف گردید و پایه تحصیلی از اول تا دوازدهم شکل گرفت. معمولا بعد از اتمام مقطع پنجم و ورود به پایه ششم دانش آموزان به دلیل درجه سختی بیشتر دروس دچار سردرگمی می شوند. بنابراین به دنبال کتاب کمک درسی برای بهبود و پیشرفت در دروس هستند. حال سوال این است که بهترین کتاب کمک درسی هفتم چیست ؟ همان طور که می دانید افزایش تعداد دروس در این مقطع می تواند سبب ضعف تحصیلی در برخی دروس شود. برای جلوگیری از این اتفاق می توانید از کتاب های کمک درسی برای تفهیم بهتر و بیشتر مطالب برای دانش آموزان استفاده نمایید.

چه کتاب کمک درسی برای پایه هفتم مناسب است ؟

زودر در این مطلب با معرفی چند کتاب کمک درسی مربوط به پایه هفتم سعی دارد شما را با کتاب های کمک درسی و محتوای آن ها آشنا نماید. زیرا گاهی اوقات عدم آگاهی درباره یک کتاب منجر به خرید و در نهایت استفاده نکردن دانش آموز از کتاب کمک درسی خواهد شد. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی، پیشنهاد ما به شما برای خرید کتاب کمک درسی سایت هایی هستند که توضیحات مربوط به هر کتاب را به طور کامل دارند.

بهتر است قبل از خرید کتاب کمک درسی اطلاعات کاملی درباره آن کتاب در اختیار داشته باشید. همان طور که می دانید برخی کتاب ها نکات آموزشی بیشتر و نمونه سوالات متنوع دارند. معمولا این نوع کتاب ها برای دانش آموزانی مناسب است که مطلب را در کلاس درس یاد گرفته اند و نیاز به تمرین بیشتر دارند. خوشبختانه این روزها ناشران زیادی کتاب های کمک درسی تالیف کرده اند و شما دانش آموزان می توانید در صورت مشاهده هر گونه نقطه ضعف در یکی از دروس با خرید کتاب کمک درسی، این ضعف ها را پوشش دهید.

انتخاب بهترین کتاب کمک درسی هفتم

در جواب بهترین کتاب کمک درسی هفتم چیست ؟ ابتدا باید نیاز سنجی انجام شود.

  • گاهی دانش آموز از داشتن معلم توانمند و متخصص محروم است، پس نیاز به کتابی دارد که در آن درسنامه غنی داشته باشد.
  • همچنین دانش آموزانی هستند که از سطح کتاب درسی بالاتر هستند. این دانش آموزان معمولا دنبال کتابی هستند تا خود را با سوالات و تمرینات سخت تر به چالش بکشند.
  • گاهی آزمون های مدرسه ای در پیش روی دانش آموزان است و آن ها برای تقویت خود احتیاج به کتاب کمک درسی دارند. زیرا می توانند سوالات مشابه کتاب درسی را در آن کتاب کمکی بیابند و حل کنند.
  • دنبال مجموعه ای کامل از سوالات تشریحی و تستی هستند که در یک کتاب جمع آوری شده باشد.

برخی بر این باورند که مطالب آموزشی موجود در کتاب درسی کافی است و دیگر نیازی به استفاده از کتاب کمک درسی در کنار آن ها نمی باشد. اما باید بگوییم این باور اشتباهی است چرا که همه دانش آموزان نمی توانند تنها به کتاب درسی تکیه کنند. بنابراین نیاز به کتاب کمک درسی احساس می شود. البته لازم است بگوییم اگر نیازی به آن نبود چرا این همه انتشارات در حال فعالیت هستند!

برای تقویت پایه هفتم چه کنیم ؟

برای ابتدا لازم است درسی که در آن احساس ضعف می کنید را بیابید. سپس نقطه ضعف خود را در آن درس کشف کنید تا بهترین کتاب کمک درسی هفتم را انتخاب کنید. برخی دانش آموزان در درک مطالب دچار مشکل هستند اما برخی نیاز به تمرین بر روی سوالات دارند. به همین منظور لازم است بدانید هدفتان از خرید کتاب کمک درسی چیست تا خرید رضایت بخشی داشته باشید.اگر تصمیم دارید کتاب کمک درسی تهیه نمایید زودر در این مطلب با شماست تا لیستی از کتاب های کمک درسی هفتم را به شما با توضیحات کامل معرفی نماید.

کتاب های جامع هفتم انتشارات گاج

کتاب جامع هفتم آی کیو پلاس گاج برای دانش آموزانی طراحی شده است که خود را برای آزمون‌های ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی آماده می کنند. از درسنامه ها و نکات طلایی که در این کتاب کمک درسی هفتم وجود دارد پیداست که این کتاب مخصوص دانش آموزانی دارای سطح بالای در دروس است. دانش اموزان متوسط و معمولی نیز البته می توانند با این کتاب خود را به چالش بکشند.

کتاب دیگری که می تواند دانش آموزان پایه هفتم را پشتیبانی کند. کتاب گام به گام هفتم سری شاه کلید می باشد. این کتاب با هدف پاسخ گویی به تمام پرسش های کتاب های درسی پایه هفتم تالیف شده است. یعنی تمام بخش ها و فعالیت هایی که در دروس پایه هفتم نیاز به پاسخ دهی دانش آموز دارد را پوشش می دهد و جواب ها را در اختیار دانش آموزان قرار می دهد. ویژگی دیگر این کتاب کمک درسی هفتم پرسش های تالیفی به همراه پاسخنامه آن ها است.

توصیه ما این است دانش آموزان با تسلط و تکیه بر علم خود به تمرین ها و فعالیت های کتاب های درسی پاسخ دهند. در صورت هر گونه ابهام و چالش حل نشده ای به کتاب گام به گام هفتم سری شاه کلید مراجعه کنند. زیرا با این عمل ذهن را تشویق به فعالیت و کار بیشتر می کنید و با پاسخ های حاضر از آن پذیرایی نمی کنید!

بهترین کتاب جامع هفتم و فارسی هفتم

کتاب های فارسی خیلی سبز و مبتکران

شاید شما هم یکی از افرادی هستید که در درس فارسی احساس ضعف می کنید و قصد بهبود آن را دارید. انتشارات خیلی سبز با انتشار مجموعه کتاب های من و درسام مورد استقبال بسیاری از دانش آموزان قرار گرفته است. کتاب فارسی هفتم ماجراهای من و درسام خیلی سبز شامل بیان خلاصه ای از دروس آموزشی، نمونه سوالات تشریحی و تستی، به همراه نمونه سوالات امتحانی است که برای دانش آموزانی که هدفشان تمرین بیشتر است بسیار کارآمد می باشد.

انتشارات خیلی سبز با طراحی کتاب فارسی هفتم تیزهوشان خیلی سبز این فرصت را در اختیار دانش آموزان با سطح تحصیلی بالاتر قرار داده که با بررسی سوالات پیچیده و دشوار تر خود را برای ورود به مدارس برتر و آزمون های المپیاد آماده نمایند. بنابراین این مجموعه کتب مناسب برای دانش آموزانی است که می خواهند در آزمون ورودی مدارس برتر و تیزهوشان شرکت نمایند.

البته انتشارات مبتکران با نگاهی متفاوت توانسته سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص دهد چرا که با بخش بندی کتاب و ایجاد نظم در مطالب آموزشی فارسی هفتم پرسش های چهار گزینه ای مبتکران، بهم ریختگی فکری دانش آموزان را از بین برده است. کسانی که در بخش شعر و نثر و یا لغات ضعیف هستند می توانند با مراجعه به بخش اول مشکل خود را برطرف نمایند. همین طور در بخش دوم می توانند مشکلات مربوط به دستور زبان و نکات آرایه ای و قالب شعر را برطرف نمایند.

کتاب های عربی و انگلیسی هفتم

در پایه هفتم خیلی از دانش آموزان با درس زبان انگلیسی چالش های مختلفی دارند. خصوصا در بخش گرامر، واژگان، مترادف و موارد دیگر. در کتاب زبان انگلیسی هفتم سری لقمه انتشارات مهر و ماه واژه ها در قالب سوالات مختلف چهار گزینه ای و مثال های متنوع به دانش آموزان، آموزش داده می شود. این امر روند تثبیت واژگان را در ذهن دانش آموزان سرعت می بخشد. بخش گرامر این کتاب با بیان ساده ای که دارد ارتباط خوبی بین کتاب و دانش آموز برقرار می کند.

بهترین کتاب عربی هفتم و زبان هفتم

در رابطه با درس عربی پایه هفتم هم توصیه می شود از کتاب کمک درسی ای استفاده شود که با بیان ساده قواعد و نکات عربی را به دانش آموز ارائه دهد. کتاب کار عربی هفتم انتشارات خیلی سبز درسنامه مختصر و مفیدی دارد. همچنین دانش آموزان در این کتاب با انواع سوالات صحیح- غلط، جای خالی، جورچین و موارد دیگر مواجه می شوند. با این کتاب دانش آموز برای امتحانات میان ترم و ترم آمادگی لازم را پیدا می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *