تاثیر کتاب کمک درسی

تاثیر کتاب های کمک آموزشی

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

با شروع سال تحصیلی و توصیه معلمان، دانش آموزان اقدام به خرید کتاب های کمک آموزشی می کنند. بیشتر دانش آموزانی که در خرید کتاب کمک درسی مردد هستند، به دنبال پاسخی برای این سوال اند که تاثیر کتاب های کمک آموزشی بر یادگیری چقدر است؟ آیا کتاب کمک آموزشی بر یادگیری بیشتر و بهتر تاثیرگذار است؟ آیا استفاده از کتاب کمک درسی ضروری است؟ همان طور که می دانید برخی دروس در برخی مقاطع به دلیل بیان دشوار مطالب و یا تفهیم بیشتر از سوی دانش آموزان نیاز به یک کتاب کمک درسی دارند که معمولا معلمان در شروع سال تحصیلی اعلام می کنند. برای دریافت جواب سوالات خود، زودر را همراهی کنید.

تاثیر کتاب های کمک آموزشی بر یادگیری

برخی دروس مانند ریاضی، فیزیک، زیست و شیمی نیاز به کتاب کمکی دارند. همان طور که می دانید کتاب های کمک آموزشی برای این دروس نقش مهمی ایفا می کنند. این مقاله مهارت های ریاضی دانش آموزان دبستان از کلاس اول تا سوم و تأثیر کتاب های مختلف درسی را بررسی می کند. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل این تحقیق نشان داد که انتخاب کتاب کمک درسی با توصیه معلمان ریاضی تأثیر قابل توجهی در پیشرفت ریاضی دانش آموزان دارد. کتاب های کمک درسی می توانند با آموزشی روان تر در درس ریاضی پس از تدریس معلم و با ارائه یک برنامه درسی جامع، بر موفقیت و یادگیری عمیق تر تأثیر بگذارند. این مطالعه برای بررسی اینکه آیا یادگیری دانش آموزان با کتاب های درسی به صورت تنها یا کتاب های درسی و کمک درسی با هم، متفاوت است یا خیر، اجرا شد.

نتیجه تحقیقات

دانش آموزانی که از کتاب های کمک درسی استفاده کردند، در آزمون های استاندارد علوم پایان سال 65/0 امتیاز بیشتر از دانش آموزانی که فقط کتاب درسی را خوانده بودند، کسب کردند. از نظر آماری نتیجه نشان می داد که کتاب های کمک درسی تاثیر بسزایی در آزمون داشته است. این تاثیر در نمرات دانش آموزان به وضوح قابل دیدن بود. تأثیر انتخاب کتاب کمک درسی بر موفقیت دانش آموزان دبستانی در درس ریاضی به صورت ذیل است :

  • کتاب های کمک درسی تأثیر قابل توجهی در پیشرفت درس ریاضی در دبستان دارند.
  • كتاب های کمک درسی از نظر تأثیر در پیشرفت دانش آموزان متفاوت هستند.
  • به نظر می رسد تأثیرات طولی کتاب های کمک آموزشی بر پیشرفت دانش آموزان تجمعی است.

بیشتر بدانید: چرا استفاده از کتاب کمک درسی در ایران بالا است؟

كتاب های درسی باید به عنوان مرجع اصلی در تحقیقات آموزشی باشد. بنابراین با خرید هر کتاب کمک درسی باید این مدنظر باشد که بعد از تدریس معلم و مطالعه کتاب درسی به سراغ کتاب کمک درسی رفت. تا درک درستی از مطالب انجام گیرد و میزان یادگیری و تثبیت مطالب به درستی در ذهن انجام شود.

نقش کتاب کمک درسی بر یادگیری

نقش کتاب درسی و تاثیر کتاب های کمک آموزشی چیست؟

كتاب های کمک آموزشی تکمیل کننده هستند. زیرا آن ها مطالبی آموزشی هستند كه توسط انتشارات مختلف چاپ می شوند(به عنوان مثال کتاب های میکرو طبقه بندی). آن ها توسط نویسنده یا گروهی از نویسندگان نوشته شده و توسط ناشری تولید می شوند. نویسندگان یک برنامه درسی را تفسیر کرده و آن را به فرصت های یادگیری و عملیات عینی تبدیل می کنند که معلمان و دانش آموزان می توانند از آن استفاده کنند. از این رو، یک کتاب کمک درسی می تواند به عنوان واسطه ای بین کتاب درسی و برنامه ی آموزشی معلمان توصیف شود. حال که فهمیدیم کتاب های کمک درسی چه نقش مهمی در آموزش ایفا می کنند. برای اینکه بدانیم برای هر کتاب درسی چند کتاب کمک آموزشی بخریم، شمارا به خواندن این مقاله توصیه می کنم.

نتیجه گیری

با مطالعه ی مقاله ی ” تاثیر کتاب های کمک آموزشی ” پی می بریم که کتاب های کمک درسی چیز متفاوتی از کتاب های درسی نیست. غالباً از آن ها به عنوان تکمیل و کمک کننده مطالب درسی یاد می شود. آن ها با ارائه یک ساختار تعلیمی از نظر محتوایی، معلمان و دانش آموزان را برای آموزش و یادگیری آماده می کنند. برای درک و تمرین بیشتر مطالب گنگ کتاب درسی را از کتاب های کمک درسی دنبال کرد. آیا شما تا کنون از کتاب های آموزشی موجود در بازار استفاده کرده اید؟ از استفاده و خرید کتاب های کمک آموزشی چه تجربه ای دارید؟ خرید کدام کتاب کمک درسی به شما کمک زیادی کرده است؟ با نوشتن تجربیات خود در قسمت نظرات به ما و دیگران کمک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
حساب من