تفاوت بین مداد و خودکار

تفاوت بین مداد و خودکار

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

خودکار و مداد از ابزارهای رایج مورد استفاده در نوشتن هستند. تفاوت بین مداد و خودکار بر اساس مواد مختلفی است که در ساخت آنها به کار رفته است. منشا خودکار یا قلم به 3000 سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد. سپس حدود 500 سال قبل از میلاد ، سرخپوستان باستان “جوهر” را اختراع کردند و شروع به استفاده از “پرها” به عنوان ابزاری برای نوشتن کردند. از نظر تاریخی ، این خودکار ها به عنوان قلم های نی ، ماسوره بودند و از آنها برای نوشتن بر روی ورق های پاپیروس استفاده می شد. با این حال ، تا سال 1945 میلادی بود که خودکار توپی اختراع شد و برای استفاده عمومی آماده گشت.

تفاوت بین مداد و خودکار چیست ؟

برای آنکه تفاوت بین مداد و خودکار را بدانید لازم است درباره مواد به کار رفته در خودکار هم بدانید، خودکارها عموماً از پلاستیک یا فلز ساخته می شوند و از روغن چسبناک یا جوهر مبتنی بر آب تشکیل شده اند. خودکارها بر اساس نقطه نوشتن یا نوک آنها به عنوان خودکارهای توپی ، خودکارهای چشمی ، نشانگرها و خودکارهای غلتکی طبقه بندی می شوند. خودکارها برای خرید ارزان هستند ، اما قیمت آن بر اساس کیفیت مواد و جوهر افزایش می یابد. به طور کلی ، خودکارها بسیار ارزان و قابل اعتماد هستند و از آنها برای نوشتن روزمره استفاده می شوند زیرا جوهر به راحتی محو نمی شود. از خودکارها توسط کودکان و بزرگسالان استفاده می شود.

مداد یکی دیگر از ابزارهای محبوب است که برای نوشتن و همچنین اهداف طراحی استفاده می شود. گرچه گرافیت قابل استفاده حتی تا سال 1565 در کامبریا ، انگلیس کشف نشده بود. از گرافیت برای علامت گذاری گوسفندان استفاده می شد و در سال 1790 پوشش چوبی یعنی مداد ساخته شد. مدادها از چوب ساخته شده اند و درون آنها یک هسته گرافیت است. این هسته با استفاده از صاف کننده، تراش داده شده و نقطه ای می شود و سپس برای نوشتن روی کاغذ استفاده می شود. هسته یک لایه بسیار نازک از گرافیت جامد را روی قطعه کاغذ یا هر سطح دیگری که روی آن بچسبد باقی می گذارد.

برای دانستن تفاوت بین مداد و خودکار ابتدا باید بدانید مداد از چه ساخته شده است مدادها که از گرافیت ساخته شده اند ، یک اثر خاکستری تیره یا سیاه بر روی کاغذ به جای می گذارند. برای استفاده بیشتر از مداد ، یک پاک کن به انتهای آن متصل شد ، به طوری که هر اشتباهی مرتکب شوید به راحتی قابل اصلاح است. مداد به طور عمده توسط دانش آموزان در سالهای ابتدایی استفاده می شود و بعداً هنگامی که به اندازه کافی بالغ باشند تا خودکارهای جوهری را اداره کنند ، از مداد فارغ التحصیل می شوند.

مقایسه خودکار و مداد ؟!

مداد خودکار
تعریف مداد منشوری شش ضلعی یا ابزاری استوانه ای شکل است که معمولاً برای نوشتن و طراحی روی کاغذ استفاده می شود. خودکارها از پلاستیک یا فلز ساخته شده اند و از روغن چسبناک یا جوهر بر پایه آب تشکیل شده اند که از طریق نوک خودکار تحویل می شوند.
مواد همیشه از چوب ساخته می شود. از پلاستیک یا فلز ساخته شده است.
سال تولید 1500 میلادی 3000 سال قبل از میلاد
طبقه بندی براساس سختی و سیاهی طبقه بندی می شود. بیشتر خودکارها جوهری و توپی است.
قدرت پاک کنندگی پاک کردن کلمات یا جمله های نوشته شده توسط مداد آسان است. پاک کردن کلمات یا جملات نوشته شده توسط قلم آسان نیست.
بر روی کاغذ این ماده حاوی گرافیت در هسته خود است که به رنگ خاکستری تیره یا سیاه است. این حاوی جوهر است که برای نوشتن روی کاغذ استفاده می شود و بسته به جوهر استفاده شده یک لایه سیاه یا آبی یا هر رنگ دیگری را پشت سر می گذارد.
قیمت به طور کلی بسیار ارزان است. بسته به برند تجاری ، بعضی اوقات گران است.
مشخصات باید به طور مداوم تیز شود.

با درپوش همراه نیست.

علائم مداد با گذشت زمان کمرنگ می شوند.

شکستن آنها آسان است.

خیلی راحت تمام می شود و باید از مداد جدید استفاده کرد.

نیازی به تراشیدن ندارد.

از درپوش برای جلوگیری از خشک شدن جوهر استفاده می کند.

ماندگارتر است و با گذشت زمان کمرنگ نمی شود.

شکستن آنها آسان نیست.

جوهر درون خودکار برای مدت طولانی کار می کند.

موارد استفاده عمدتا برای طراحی استفاده می شود.

به منظور بهبود خودکار نویسی به کودکان کوچک داده می شود.

این برای نوشتن در مدارس ، ادارات و غیره استفاده می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
حساب من