لوازم تحریر, مقالات

جوهر خودکار چگونه ساخته میشود

جوهر خودکار چگونه ساخته میشود

بدون شک شما هم می خواهید بدانید در یک کارخانه تولید خودکار چه خبر است و جوهر خودکار چگونه ساخته میشود و از صفر تا صد تولید یک خودکار چه اقداماتی صورت می گیرد به همین منظور ما با انتشار ویدئویی آموزشی در این باره سعی داریم اطلاعات شما را در این زمینه افزایش دهیم. از بین مجموعه های بی شماری از فرمولاسیون جوهر ، مناسب ترین نامزدها به سرعت در آزمایشگاه های غربالگری با کارایی بالا (HTS) بر اساس معیارهای خاص شناسایی و انتخاب می شوند.

ما به عنوان دوستداران خودکار ، هر روز از جوهر و مقدار زیادی از آن استفاده می کنیم. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که جوهر خودکار چیست و چگونه تولید می شود؟ اگر نه ، چرا یک دقیقه یا بیشتر وقت نمی گذارید تا ویدئوی زیر را تماشا کنید.

جوهر خودکار چگونه ساخته میشود

از همان اولین ابزارهای نوشتاری ، همیشه جوهر مایع مورد استفاده برای ایجاد نوشتار بوده است. در حقیقت ، “غارنشین” از جوهر برای نقاشی های غار نیز استفاده می کردند! بنابراین ، وقتی به آن فکر می کنید ، جوهر در طول این سالها به ما کمک زیادی کرده است. اولین جوهر برای نوشتن تقریباً همزمان در چین و مصر ایجاد شد که تقریباً 2500 سال قبل از میلاد بود. این جوهرهای اولیه شامل ذرات کربن/سیاه لامپ برای رنگدانه رنگ سیاه و یا روغن گیاهی یا چسب های حیوانی به عنوان وسیله ای برای رنگ بوده است. قبل از آنکه بدانید جوهر خودکار چگونه ساخته میشود ابتدا لازم است درباره مواد اولیه تولید آن بیشتر بدانید.

از آن زمان ، چیز زیادی تغییر نکرده است! جوهر هنوز از رنگدانه ، اغلب با چندین افزودنی دیگر ساخته می شود و بسته به ترجیحات یا نیازهای شما ، تغییرات زیادی در دسترس است. جوهر خودکار از ذرات سیاه کربن (یک ماده رنگدانه) ساخته شده است. این ذرات توسط پلیمری که روی سطح ذرات کربن سیاه جذب می شود از یکدیگر جدا می شوند. سرانجام ، یک حلال استفاده می شود تا جوهر جریان یابد.

به لطف تکنیک های خودکار HTS ، هر ترکیبی از نظر کشش سطحی ، ارزش رنگ ، سرعت پخت و موارد دیگر آزمایش می شود این باعث می شود زمان توسعه فرمول های جدید و امیدوار کننده جوهر کاهش یابد.

پراکندگی رنگدانه اولین و مهمترین مرحله در فرایند تولید جوهر خودکار است. دوز مواد اولیه مختلف و ترکیبات جوهر با دقت اندازه گیری می شود و تحت شرایط کنترل شده مخلوط می شوند تا ترکیبات جوهر از دسته ای به دسته دیگر یکسان تهیه شود. مرحله مهم بعدی در فرایند تولید ، فیلتراسیون جوهر است که تضمین می کند که دسته عاری از ذرات بزرگ باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *