خرید نوشت افزار ایرانی

خرید نوشت افزار ایرانی

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

با وجود این همه رسانه‌های دیجیتال و وسایل الکترونیک و سبک زندگی‌ای که کاملا تغییر پیدا کرده ولی مگر می‌شود خانه، مدرسه یا دفتری را بدون کاغذ و خودکار تصور کرد؟ خیلی از مدارک ما، امروز به قالب دیجیتال رفته‌اند و موبایل و لپ‌تاپ ما پر شده از متن‌هایی که با کیبورد نوشته شده اند اما چیزی می‌تواند جای مدادرنگی برای بچه، دفتر و خودکار برای دانش‌آموز یا خودنویس و پرینتر و کاغذ را برای دفتر یک شرکت پر کند؟ با وجود تمام تغییراتی که در زندگی ما رخ داده هنوز نوشت افزار یکی از پرمصرف‌ترین کالاهای ما است و حتی خرید نوشت افزار ایرانی هم در بازار این روزها مورد استقبال قرار گرفته است.

از خیلی سال پیش تا همین امروز نوشت افزارهای مورد استفاده ما ایرانیان، هم شامل کالاهای ایرانی می‌شده و هم خارجی. قبل از دهه چهل شمسی نوشت افزاری داخل کشور تولید نمی‌شد اما از همان سال‌ها تولید در ایران آرام‌آرام پا گرفت و با همه فراز و فرودی که طی سال‌ها تجربه کرد هم از نظر کمی و هم کیفی، پیشرفت چشم‌گیری داشته است.

نوشت افزار یعنی چه

می‌رسیم به سال‌های اخیر که افزایش قابل توجه کیفیت محصول ایرانی در کنار قیمت مناسب آن و توجه بیش‌تر طراحان به تنوع و زیبایی تولیدات، به‌علاوه توجه مردم به کالای با کیفیت داخلی، باعث شده نوشت افزار ایرانی علاوه بر تصاحب سهم بزرگی از بازار ایران به کالای صادراتی هم تبدیل بشود. به این شکل از دهه چهل با یک یا دو کارخانه به امروز رسیده‌ایم که بیش از شصت برند بزرگ تولیدکننده داریم. حالا اگر به فکر تهیه نوشت افزار هستید شاید بهتر باشد بیاید با هم نگاهی به چند تا از این برند‌ها بیندازیم.

خرید نوشت افزار ایرانی از تولیدکنندگان ایرانی

اول، سراغ اولین‌ها می‌رویم. بیک که معرف حضور همگی شما هست، یکی از قدیمی‌ترین برندهای نوشت افزار ایرانی است که البته تحت نظارت بیک فرانسه تولید می‌شد. خودکار بیک پرفروش‌ترین خودکار دنیاست. البته طبق گفته‌ها به نظر می‌‌آید تولید بیک درحال حاضر به دلیل تحریم‌ها قطع شده.

بعد از قطع تولید بیک کیان به عنوان جایگزین کاملا ایرانی در همان مجموعه بیک شروع به تولید خودکار نمود. در حال حاضر علاوه بر خودکارش که جزء پرفروش‌ترین‌های بازار است ، ‌مداد و ماژیک هم تولید می‌کند.

پلیکان هم جز قدیمی‌ترین‌هاست که تحت نظارت پلیکان آلمان مشغول تولید تقریبا تمام انواع نوشت افزار است. پلیکان از نظر کیفیت یکی از بالاترین نمره‌ها را داشته.

پنتر برخلاف اسمش که اصلا ایرانی به نظر نمی‌آید یکی از تولیدکنندگان باکیفیت ایرانی است. پنتر محصولات بسیار متنوعی هم دارد و تقریبا هر نوع محصول از مدادرنگی، خودکار، غلط‌گیر و ماژیک تا پرگار و چسب و کاتر همه را تولید می‌کند.

پاپکو برند خوش‌نام دیگری است با نزدیک به چهل سال سابقه که بیش‌تر به خاطر تولید دفتر، زونکن و کاغذ معروف است، اما از خودکار و مداد تا جامدادی و کوله‌پشتی را به بازار عرضه می‌کند.

کنکو هم یک برند کانادایی است که در ایران به تولید نوشت افزار مشغول است و علاوه‌بر خودکار، ‌مداد،‌ ماژیک،‌ چسب و حتی خط‌کش و خمیربازی هم تولید می‌کند.

نوشت افزار لازم برای کلاس هشتم

فکتیس با تنوع و کیفیت محصولات و به خاطر تولیدات فانتزی در بازار معروف است. فکتیس از زیر مجموعه‌های زگال است که چند سال پیش با خرید کارخانه استدلر ایران محصولات شرکت اسپانیایی را در ایران تولید و عرضه می‌کند.

اما آریا بزرگ‌ترین تولیدکننده نوشت افزار ایرانی است و مخصوصا در تولید نوشت‌افزارهای مخصوص کودکان مثل مدادرنگی و رنگ‌انگشتی و خمیربازی پیشتاز بازار ایران است.

ایرانی بخرید

به غیر از این شرکت‌ها که عمده مصرف بازار را تامین می‌کنند تولیدکنندگان بسیار دیگری مثل تحریران، قاصدک، سی‌بی‌اس، آرمان، پاسارگاد، شفیعی،‌ فطرس، روشنا، اینوکس و بسیاری دیگر که اینجا نمی‌شود همه را نام برد، در بازار فعال هستند و هر نوع محصولی که انتظار داشته باشید می‌توانید از آن‌ها تهیه کنید. در کنار این تولیدکنندگان به لطف شبکه‌های فضای مجازی تولیدکنندگان کوچک بسیاری هم به تولید و عرضه، مخصوصا در بخش دفتر و دفترچه‌های فانتزی و محصولات خاص برای بازاری محدود مشغول به کار هستند و محدوده انتخاب برای یک مصرف‌کننده ایرانی را گسترده‌تر از قبل کرده‌اند، پس اگر می‌خواهید چیز خاص و یکتایی تهیه کنید سری به آن‌ها هم بزنید.

زمانی که تصمیم گرفتید برای خرید نوشت افزار ایرانی اقدام کنید می‌توانید این تولیدکنندگان را به خاطر داشته باشید تا شما هم از کسانی باشید که جنس با کیفیت ایرانی می‌خرید. اگر در مغازه‌های نوشت افزار یا فروشگاه‌های اینترنتی چرخی بزنید و تنوع محصولات را ببینید و قیمت و کیفیت آن‌ها را که مقایسه کنید متقاعد می‌شوید که هر چیزی احتیاج داشته باشید برای شما در بازار وجود دارد.

خودتان قبل از تهیه می‌توانید بررسی کنید برای چه رده سنی، برای چه کاربردی و در چه رده قیمتی قصد خرید دارید حتی بعضی تولیدکنندگان ضمانت تولید دارند. اگر برای بچه‌ها خرید می‌کنید به بهداشت محصولات، به وزن آن‌ها و به شکل ظاهرشان توجه بیشتری بکنید و اگر برای اداره، یا دفتر خرید می‌کنید دوام و قیمت مناسب هم از فاکتورهایی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند. به این ترتیب در این بازار متنوع که حاصل زحمت هموطنان خودتان است راحت‌تر محصول مورد نظرتان را پیدا خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

پیشنهاد ما به شما

آخرین محصولات مشاهده‌شده

سبد خرید
فروشگاه
حساب من