کتاب کمک آموزشی, مقالات

خرید کتاب کمک آموزشی آیا ضروری است ؟

خرید کتاب کمک آموزشی آیا ضروری است ؟

بسیاری از ما از خود می پرسیم خرید کتاب کمک آموزشی آیا ضروری است ؟ و شاید برای این پرسش پاسخ دقیقی نداشته باشیم چرا که استفاده و انتخاب کتاب کمک آموزشی در کنار کتاب درسی برای همه دانش آموزان ضروری نیست. شاید بهتر است برای یافتن پاسخی مناسب برای این پرسش از دانش آموزان مقاطع مختلف این سوال را بپرسیم و در این جامعه آماری از همه دانش آموزان با هر سطحی سوال کنیم در ادامه با زودر همراه شوید تا آمار دقیقی از این تحقیق در اختیارتان قرار دهیم.

برای خرید کتاب کمک آموزشی ابتدا لازم است شناسایی کنید به کتاب و یا منابع آموزشی برای ارتقا سطح علمی خود نیاز دارید یا خیر ؟ سپس برای خرید کتاب کمک درسی مناسب و انتخاب آن به چند مورد که در ادامه مطلب به آن ها اشاره خواهیم کرد توجه داشته باشید. البته که تنوع بالای کتاب های کمک درسی هم نیاز به تامل برای خرید دارد و باید خودتان تصمیم گیری کنید که چه کتاب برای پیشرفت شما مناسب است!

خرید کتاب کمک آموزشی آیا ضروری است ؟

برای آنکه بدانیم خرید کتاب کمک آموزشی ضروری است یا خیر؟ بر آن شدیم تا از دانش اموزان مقاطع مختلف در هر سطح آموزشی، پاسخ این سوال را جویا شویم شاید برایتان جالب باشد اما دانش آموزان برای پاسخ به سوال هیچ گونه تاملی نداشته و سریعا پاسخ واضحی می دادند چرا که هر دانش آموز به میزان سطح علمی خودش رجوع می کند و در صورت نیاز داشتن به کتاب کمک درسی به این سوال پاسخ بله و در غیر این صورت پاسخ آن ها خیر بود. البته برخی از دانش آموزان هم با دانستن سطح علمی خود اگر پاسخشان مثبت بود برای ارتقا بیشتر و دانستن مطالب آموزشی بیشتر اقدام به خرید کتاب کمک آموزشی می کنند.

بنابراین اگر بخواهیم از این آمار نتیجه گیری کنیم باید بگوییم دانش آموزان با توجه به نیازشان اقدام به خرید کتاب کمک درسی می کنند و این نیاز می تواند بالا بردن آگاهی و یا افزایش سطح آگاهی باشد. همین طور لازم است بدانید انتخاب کتاب کمک آموزشی برای افراد مختلف نتیجه مختلفی دارد بنابراین نمی توان گفت برای همه دانش آموزان مطالعه یک کتاب نتیجه یکسانی دارد. پس اگر می خواهید کتاب کمک آموزشی خریداری کنید ابتدا نیازها و نقاط ضعفتان را بشناسید.

به یاد داشته باشید خرید بیش از یک کتاب کمک درسی برای هر درس اصلا کار درستی نیست چرا که وجود کتاب های زیاد باعث ایجاد اضطراب و نگرانی در دانش آموز می شود و دائما خود را برای مطالعه نکردن و ندانستن مطالب بیشتر سرزنش می کند و همین موضوع می تواند سبب کند شدن روند یادگیری در دانش آموزان شود.

چند توصیه مهم برای انتخاب کتاب کمک درسی

گاهی اوقات لازم است قبل از خرید و انتخاب کتاب کمک درسی به چند نکته مهم درباره کتاب که می خواهید انتخاب کنید توجه داشته باشید. همین طور ویژگی های یک کتاب کمک درسی مناسب را بدانید تا انتخاب مناسبی داشته باشید.

  • اگر کتاب کمک درسی انتخابی شما فصل بندی شده مانند کتاب درسی باشد بهتر و ساده تر می توانید مطالب مورد نظرتان را بیابید بنابراین از سردرگمی در یافتن مطلب مورد نظر در امان هستید پس این موضوع می تواند یکی از نکات مثبت و مهم برای انتخاب کتاب کمک آموزشی به شمار رود.
  • کتاب کمک درسی باید از نوشتار ساده و روان تری برخوردار باشد زیرا کتاب کمک درسی قرار است به عنوان یک کتاب کمکی یا مکمل کتاب درسی باشد بنابراین اگر متن آن ساده و روان نباشد می تواند برای دانش آموزان ابهام ایجاد نماید و در حقیقت هیچ کمکی به دانش آموز نکند.
  • برخی کتاب های کمک درسی از مطالب اضافی زیادی استفاده می کنند و حجم کتاب بسیار زیاد و غیر منطقی است به طوری که حمل کردن آن کار دشواری است و دانش آموز از خواندن و مطالعه مطالب اضافی خودداری می کند پس قبل از خرید مطمئن شوید که حجم کتاب متناسب و منطقی باشد.
  • شاید بهتر است از کتاب های کمک درسی که به همراه محتوای آموزشی از تصاویر استفاده کرده اند خریداری کنید زیرا به کار بردن عکس و تصاویر در بین مطالب آموزشی می تواند در قابل فهم تر شدن مطلب و ماندگاری آن مطلب در ذهن نقش مثبتی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *