راهنمای انتخاب کتاب کمک درسی

راهنمای انتخاب کتاب کمک درسی

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

همه دانش آموزان قبل از خرید به دنبال راهنمای انتخاب کتاب کمک درسی هستند چرا که همه ما می دانیم که در صورت خرید کتاب کمک درسی نامناسب نتیجه مثبتی را شاهد نیستیم همین طور با انتخاب اشتباه ممکن است دچار آشفتگی و استرس شویم. بسیاری از دانش آموزان قبل از خرید کتاب کمک درسی از دوستان و یا آشنایان راهنمایی می خواهند اما آیا این کار برای انتخاب کتاب کمک درسی راه حل مناسبی است ؟ زودر در این مطلب سعی دارد با راهنمایی های مناسب شما را در انتخاب کتاب کمک درسی مناسب یاری نماید. پس با زودر و راهنمایی های آن همراه شوید.

همان طور که مشخص است این روزها انتشارات مختلفی هستند که اقدام به چاپ کتاب های کمک آموزشی می کنند اما مهم این است که چه کتاب کمک درسی فقط برای آموزش مناسب است و کدام کتاب کمک درسی فقط مختص تست زنی است و یا چه کتاب کمک درسی برای دانش آموزانی که از سطح بالایی برخوردارند مناسب است ؟ این همه سوال در ذهن دانش آموز منجر به انتخاب نادرست خواهد شد اگر هیچ گونه اطلاعاتی درباره کتاب های کمک آموزشی نداشته باشد و فقط با توجه به توصیه ها و مشورت های دیگران اقدام به خرید کتاب کمک درسی نماید.

راهنمای انتخاب کتاب کمک درسی

خوشبختانه انتشارات مختلفی به تولید و چاپ کتاب کمک درسی پرداخته اند و این موضوع می تواند در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان نقش مثبتی داشته باشد اما این تنوع بالا کتاب ها در برخی مواقع می تواند باعث ایجاد سردرگمی شود به طوری که دانش آموزان نتوانند انتخاب مناسبی داشته باشند به همین منظور لازم است ابتدا اطلاعاتی درباره کتاب های کمک درسی و انواع آن ها در اختیار داشته باشید تا بتوانید با توجه به تفکیک های انجام شده تصمیم گیری نمایید.

هر چه دامنه کتاب ها کمتر شود انتخاب ساده تر خواهد شد برای این کار لازم است ابتدا دانش آموزان نیازهای خود را تعیین کنند و بدانند به چه منظور می خواهند کتاب کمک درسی خریداری نمایند. چرا که خرید چند کتاب کمک درسی برای یک درس می تواند در دانش آموز استرس ایجاد نماید و در نهایت هیچ یک از کتاب ها خوانده هم نشود! قبل از خرید باید انتخاب خود را به طور کلی بررسی نمایید و با نگاه دقیق و جزئی اقدام به خرید نمایید.

شاید بهتر است این راهنمای کتاب کمک درسی را به طور جزئی برای هر درس بررسی کنیم به عنوان مثال برای خرید کتاب کمک درسی عربی ابتدا لازم است بدانید هدف شما از خرید این کتاب چیست اگر برای درک بهتر مطالب کتاب درسی احتیاج به یک کتاب کمک آموزشی دارید توصیه می کنیم از کتاب هایی استفاده کنید که درسنامه دارند زیرا در این درسنامه ها که با بیانی روان و ساده به توضیح مطالب آموزشی کتاب پرداخته اند دانش آموز می تواند مطالب را بهتر درک کنند البته که در این درسنامه ها نکات کلیدی و مهم به طور برجسته تر نوشته شده تا توجه دانش آموز را به خود جلب نماید. البته استفاده از تصاویر هم در درک بهتر مطالب بی تاثیر نیست.

نحوه استفاده درست از منابع آموزشی

برخی دانش آموزان همیشه به دلیل عدم آگاهی کامل درباره استفاده درست از منابع آموزشی از خرید کتاب کمک درسی احساس رضایت ندارند. اگر کتاب کمک درسی مناسبی را انتخاب کرده اید لازم است بدانید چگونه از آن استفاده کنید تا به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنید. اگر می خواهید بدانید چگونه از کتاب کمک درسی استفاده کنید طبق مراحل زیر عمل کنید.

ابتدا محتوای آموزشی را در کتاب درسی مطالعه نمایید سپس به سراغ کتاب کمک درسی بیایید و یک بار دیگر محتوای آموزشی را از طریق درسنامه مطالعه کنید تمامی مطالب را به طور کامل و دقیق مطالعه نمایید و از خواندن نصف مطالب خودداری کنید مطالب درسنامه را تا انتها دنبال کنید.

سعی کنید برای هر درس از یک کتاب کمک درسی استفاده کنید و از تعدد کتاب کمک درسی برای یک درس خودداری کنید و به هنگام مطالعه یک کتاب کمک درسی به دیگری رجوع نکنید که این کار باعث سردرگمی شما خواهد شد.

بعد از مطالعه درسنامه کتاب کمک درسی به سراغ تمرینات و سوالات تشریحی بروید و سعی کنید آن ها را حل کنید. بعد از آن با استفاده از پاسخنامه به بررسی جواب ها بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

پیشنهاد ما به شما

آخرین محصولات مشاهده‌شده

سبد خرید
فروشگاه
حساب من