کتاب کمک آموزشی, مقالات

روزی چند ساعت درس بخوانیم

روزی چند ساعت درس بخوانیم

شاید شما هم از خود سوال می کنید روزی چند ساعت درس بخوانیم دانش آموزان پایه 9 تا 12 معمولاً هفته ای چهار تا پنج مجموعه مشق شب دریافت می کنند. دانش آموزان دبیرستانی باید حدود 25-30 دقیقه روی هر موضوع تمرکز کنند بگذارید در اینجا یک محاسبه ساده انجام دهیم. همه ما هر روز 24 ساعت وقت داریم.

  • 7 ساعت برای خواب
  • 2 ساعت صبحانه ، ناهار و شام
  • 1 ساعت برای انجام ورزش
  • 1 ساعت استراحت و دوش گرفتن
  • 2 ساعت برای فعالیت های اجتماعی (ملاقات با دوستان ، چت ، …)

بنابراین شما هنوز 11 ساعت وقت دارید تا بتوانید برای آنچه در روز می خواهید استفاده کنید و اجازه دهید بگویم ، شما یک دانش آموز هستید و مهمترین فعالیت برای شما تحصیل است. پس برای زمان خود ارزش قائل شوید و برنامه ریزی کنید.

روزی چند ساعت درس بخوانیم

“امروز می خواهم به چه اهدافی برسم؟” این سوالی است که هر شب قبل از خواب باید از خودتان بپرسید. شما می توانید انتخاب کنید که آیا امروز می خواهید 2 فصل از یک کتاب را تکمیل کنید یا 2 درس را برای آزمون مرور کنید یا یک ساعت برای یادگیری زبان صرف کنید. به جای اینکه هدفی نداشته باشید ، انگیزه ای برای بیرون آمدن از رختخواب برای دستیابی به چیزهایی که می خواهید به آنها دست پیدا کنید ، نخواهید داشت.

دانش آموزان جدی (درس خوان) 50-60 ساعت در هفته مطالعه می کنند. اگرچه این نباید تعجب آور باشد. به هر حال ، در “دنیای واقعی” مردم ساعت 6 یا 7 صبح بلند می شوند و روزانه 8 ساعت یا بیشتر کار می کنند بسیاری از دانش آموزان در شروع سال تحصیلی به این رقم اعتماد ندارند.

درس خواندن کار سختی است. اگر قبلاً درک کرده اید که مطالعه کار سختی است ، گام دوم این است که آن را به عنوان یک واقعیت روزمره زندگی بپذیرید و سپس ، فقط این کار را انجام دهید. یکی از حقایقی که باید بپذیرید این است که مطالعه نیاز به تکرار دارد. اگر مطالعه در حال گسترش و درونی کردن تعامل شما با مطالب درسی است ، یک مولفه کلیدی تکرار آن است: خواندن ، بازخوانی ، نوشتن ، بازنویسی ، بحث ، بحث مجدد ، تفکر ، تفکر مجدد در مورد درس!

چند نکته برای درس خواندن صحیح

  1. کلاس درس را هرگز از دست ندهید: به کلاس بیایید. وقتی سر کلاس هستید با دقت گوش دهید. یادگیری و یادداشت برداری خوب را یاد بگیرید. به توضیحات معلم با دقت گوش کنید تا مطالب آموزشی را به خوبی در ذهن تثبیت کنید.
  2. در زمان مطالعه استراحت کنید: در پی تحقیقات دانشگاه سوینبورن نشان داده شده است که مغز ما باید بین انجام وظایف یا مطالعه طولانی مدت حدود 15-20 دقیقه استراحت کند و اگر از 30 تا 50 دقیقه کار کنیم ، می توانیم حداکثر بهره وری را به دست آوریم. بنابراین ، همیشه سعی می کنید هنگام مطالعه ، قانون 50/10 را اعمال کنید. این بدان معناست که به مدت 50 دقیقه روی درس متمرکز شوید ، سپس 10 دقیقه استراحت کنید.

نکته اینجاست که هنگام استراحت ، سعی کنید به صفحه نمایش نگاه نکنید. بسیاری از دانش آموزان می گویند با تماشای فیلم استراحت می کنند ، از گوشی موبایل استفاده می کنند. در واقع ، این “استراحت” واقعی نیست. مغز و چشم شما هنوز با صفحه تلفن کار می کند. این برای چشم شما خوب نیست و به مغز شما زمان لازم برای بهبود موثر را نمی دهد.

  1. روزانه از بدن خود مراقبت کنید: اگر می خواهید ذهن قوی داشته باشید ، باید بدن قوی نیز داشته باشید. اگر بدن شما همیشه احساس بیماری یا خستگی می کند ، نمی توانید به طور موثر درس بخوانید. فعالیت های ورزشی باعث می شود در آن لحظه احساس خستگی کنید اما بعد از آن احساس فوق العاده ای دارید و انرژی بیشتری برای تمرکز روی یادگیری و درس دارید. شما می توانید در مدت زمان استراحت 10 دقیقه ای خود فقط با انجام چند حرکت به سمت بالا یا پرش با طناب تمرین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *