مقالات, عمومی

روش های صحیح مطالعه برای دانش آموزان

روش های صحیح مطالعه برای دانش آموزان

چگونه دوچرخه سواری را یاد گرفتید؟ احتمالاً شخصی چند درس به شما داده است و سپس شما بسیار تمرین کرده اید. شما می توانید نحوه مطالعه را تقریباً به همان شیوه یاد بگیرید. هیچکس متولد نمی شود که چگونه درس بخواند. شما باید چند مهارت مطالعه را بیاموزید و سپس آنها را تمرین کنید. چرا روی مهارت های مطالعه خود کار می کنید؟ این امر یادگیری و عملکرد خوب در کلاس را برای دانش آموز آسان می کند ، به ویژه هنگامی که به مقاطع راهنمایی و دبیرستان می روید. دانشمندان روش های صحیح مطالعه برای دانش آموزان را کشف کرده اند. در اینجا شش مرحله برای مطالعه دقیق وجود دارد:

  • توی کلاس توجه کن.
  • یادداشت های خوبی بردار.
  • برای آزمایش ها و پروژه ها از قبل برنامه ریزی کنید.
  • ویران کن. (اگر چیزهای زیادی برای یادگیری دارید ، آن را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید.)
  • در صورت گیر افتادن کمک بخواهید.
  • خوب بخوابید!

روش های صحیح مطالعه برای دانش آموزان

توجه داشته باشید: مطالعه خوب در کلاس شروع می شود در اینجا یک معما برای شما وجود دارد: آیا می دانستید که قبل از شروع مطالعه ، قبلاً شروع کرده اید؟ در اینجا منظور ما این است. وقتی در کلاس توجه می کنید و یادداشت های خوبی بنویسید ، فرایند یادگیری و مطالعه را شروع کرده اید. آیا در توجه به کلاس مشکل دارید؟ آیا کنار یک فرد با صدای بلند نشسته اید؟ آیا دیدن تابلو سخت است؟ اطمینان حاصل کنید که در یک صندلی خوب نشسته اید که به شما اجازه می دهد توجه کنید. معلم یا والدین خود را در مورد مشکلاتی که مانع توجه و یادداشت برداری خوب می شوند ، آگاه کنید.

نمی دانید چگونه یادداشت برداری کنید؟ شروع به نوشتن حقایقی کنید که معلم شما در کلاس به آنها اشاره می کند یا روی تخته می نویسد. سعی کنید از دست خط خوب استفاده کنید تا بعداً بتوانید یادداشت های خود را بخوانید. همچنین ایده خوبی است که یادداشت ها ، آزمونها و مقالات خود را بر اساس موضوع سازماندهی کنید. از قبل برنامه ریزی کنید و خوشحال خواهید شد که این کار را انجام داده اید منتظر ماندن تا پنجشنبه شب برای مطالعه آزمون جمعه ، یک روز شما را عقب می اندازد! همچنین باعث می شود که بهترین کار را انجام ندهید. همه ما مقصر هستیم که گاهی اوقات کارها را به تعویق می اندازیم. یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از این که این اتفاق نمی افتد ، برنامه ریزی از قبل است.

نحوه صحیح درس خواندن دانش آموزان

وقتی چیزهای زیادی برای مطالعه وجود داشته باشد ، می توان مطالب را الویت بندی نمود. فرض کنید شما 20 کلمه املایی را امتحان کرده اید. به جای این که به کل کلمات به طور هم زمان فکر کنید ، سعی کنید آنها را به قطعات پنج کلمه ای تقسیم کنید و هر شب روی یک یا دو تکه مختلف کار کنید.

اگر در اولین تلاش چیزی را به خاطر نمی آورید نگران نباشید. این همان جایی است که تمرین شروع می شود. هرچه روزهای بیشتری را صرف مرور چیزی کنید ، احتمال اینکه در مغز شما بماند بیشتر است. همچنین ترفندهایی وجود دارد که می تواند به شما در یادآوری مطالب کمک کند. وقتی می خواهید لیستی از چیزها را به خاطر بسپارید ، عبارتی را که از حرف اول هر یک استفاده می کند ، تشکیل دهید.

هر شب چقدر باید مطالعه کنید؟ معلم شما می تواند به شما در فهمیدن آن کمک کند. اکثر مغزها فقط در حدود 45 دقیقه می توانند توجه کنند. بنابراین اگر مدتی کار کرده اید و توجه به آن برای شما مشکل است ، سعی کنید کمی استراحت کنید یا کمی در خانه قدم بزنید. اگر مطالب را درک نکنید نمی توانید به طور موثر مطالعه کنید. اگر در مورد چیزی گیج شده اید ، حتماً از معلم خود کمک بخواهید. مغز شما برای هضم تمام اطلاعاتی که به آن داده اید به زمان نیاز دارد. سعی کنید شب خوب بخوابید و از آنچه صبح به شما باز می گردد شگفت زده خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *