کتاب کمک آموزشی, مقالات

علت بی علاقگی به درس ریاضی

علت بی علاقگی به درس ریاضی

هرچقدر موضوع جالب باشد ، در طول سالها ، ریاضیات در بین جوانان جوان شهرت بدی پیدا کرده است. در واقع ، برای بسیاری از دانش آموزان ، تمرین ریاضی چیزی نیست که به صورت شهودی یا خودکار انجام شود ، بلکه به تلاش زیادی نیاز دارد. گزارشات حتی نشان می دهد که 37 درصد از دانش آموزان بین 13 تا 17 سال ریاضی را سخت ترین درس می دانند اما علت بی علاقگی به درس ریاضی چیست چرا باید دانش آموزان این درس را سخت ترین بدانند؟

ناگفته نماند که این تعداد قریب به اتفاق دانش آموزانی که با ریاضیات دست و پنجه نرم می کنند فقط به دلیل محدوده توجه کوتاه مدت نیست. از مشکلات یادگیری ، اضطراب گرفته تا فقدان مفاهیم اولیه ، دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود دانش آموزان به درس ریاضیات کشیده نشوند. قبل از اینکه به روش هایی برای کمک به دانش آموزان برای غلبه بر مشکلات ریاضی بپردازیم ، اجازه دهید ابتدا علل متداول را که دانش آموزان در یادگیری ریاضی دچار مشکل می شوند ، مورد بحث قرار دهیم.

چرا درس ریاضی از نظر دانش آموزان سخت است؟

رایج ترین مشکل در هنگام یادگیری ریاضی این است که دانش آموزان از مفاهیم اساسی آگاهی ندارند. ریاضیات را به عنوان اجزای سازنده در نظر بگیرید ، قبل از حرکت به جلو ، ابتدا باید پایه و اساس را پایه ریزی کنید. و اگر پایه به درستی گذاشته نشود ، بلوک ها از هم می پاشند. به طور مشابه ، تنها در صورتی که دانش آموزان از اصول اولیه درک روشنی داشته باشند ، می توانند در کلاس پیش روند. برای مثال برای کاهش کسرها ، دانش آموزان باید تقسیم را بدانند و معادلات خطی را حل کنند و باید با فرایندهای حسابی آشنا باشند.

بسیاری از دانش آموزان در کلاس درس موضوعی را به خوبی درک نمی کنند در حالی که معلم به درس بعدی منتقل شده است. این دلیل اصلی عقب ماندگی دانش آموزان از کلاس است. معلمان باید به روشهای تدریس که درک آنها آسان است متمایل شوند. اما بیشتر اوقات ، تکنیک ها ، مراحل و فرمول های آموزش داده شده نه تنها درک آنها دشوار است بلکه در دنیای واقعی نیز قابل استفاده است.

بسیاری از دانش آموزان زمان کافی را صرف تمرین مفاهیم ریاضی نمی کنند. حتی اگر دانش آموزان درک کاملی از درس ریاضی داشته باشند اما بدون تمرین مفاهیم انتظار یادگیری داشته باشند. این نیز ممکن است ناشی از عدم علاقه به موضوع یا درس باشد. گاهی اوقات دانش آموزان احساس می کنند که یک مفهوم را درک کرده اند ، اما وقتی سعی می کنند خودشان تمرینی را حل کنند ، در نهایت در این فرایند دچار مشکل می شوند. بنابراین ، برای معلمان بسیار مهم است که برای مرور مجدد مباحث ریاضی که درک آنها دشوار است ، وقت بگذارند و به دانش آموزان کمک کنند تا هر از گاهی با امتحان ، آن را به طور مکرر تمرین کنند.

علت بی علاقگی به درس ریاضی

آنچه ممکن است به عنوان “عدم توجه در کلاس” از آن یاد کنید ، می تواند نشانه های ظهور ADHD در برخی از دانش آموزان باشد. دانش آموزان مبتلا به اختلال توجه مستعد منحرف شدن در طول کلاس های درس هستند و پیروی از دستورالعمل های معلم برای آنها بسیار دشوار است. در نتیجه ، آنها مراحل مهم در فرایند حل مسئله را از دست می دهند و بعداً هنگام تلاش برای حل مسائل به تنهایی با ریاضیات دست و پنجه نرم می کنند.

کودکان مبتلا به ADHD همچنین تمایل دارند در مسائل ریاضی عجله کنند. به دلیل محدوده توجه کم ، آنها ممکن است کل سوال را نخوانند و در نتیجه ، مراحل را نادیده بگیرند یا اشتباه کنند. آنها پاسخ ها را ناگهانی می گذارند یا دست خط آنها ممکن است کثیف و خواندن آن سخت باشد.

بنابراین گاهی اوقات علت بی علاقگی به درس ریاضی در دانش آموزان می تواند عدم یادگیری پایه ای مطالب آموزشی باشد که این مشکل را می توان با خرید کتاب کمک درسی که دارای درسنامه است برطرف نمود شاید لازم است مطالب آموزشی با بیانی ساده تر به دانش آموز گفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *