لوازم تحریر, مقالات

علت شکستن نوک اتود

علت شکستن نوک اتود

مداد نوکی یا اتود سال هاست که در کنار سایر نوشت افزارها به عنوان لوازم تحریر کاربردی مورد استفاده قرار می گیرد در طول این سال ها نام های زیادی به این نوشت افزار اختصاص داده اند اما بیشتر افراد با نام اتود آن را می شناسند. آیا می دانید مدادهای مکانیکی در واقع قبل از مدادهای چوبی هستند؟ قبل از اینکه مردم نحوه ساخت مداد با پوشش چوب را بفهمند ، از نگهدارنده های سربی قابل تعویض به عنوان اولین مداد در جهان استفاده می شد. با گذشت پنج قرن از پالایش و نوآوری ، جهان امروز با انواع خارق العاده ای از مدادهای مکانیکی سرگرم کننده و کاربردی برای انتخاب پر شده است. در این مطلب درباره مدادهای مکانیکی و علت شکستن نوک اتود، نحوه استفاده و چگونگی عیب یابی رایج ترین مشکلات مداد مکانیکی را بررسی خواهیم کرد.

انواع شگفت انگیز مداد مکانیکی ، در انواع سبک ها ، ویژگی ها ، برای اهداف مختلف وجود دارد. اگر می خواهید یک مداد مکانیکی بخرید ، اما مطمئن نیستید که بهترین نوع آن چیست ، ما چند ایده داریم. بهترین مداد برای شما می تواند به بسیاری از چیزها بستگی داشته باشد ، اما ما به شما کمک می کنیم موارد را محدود کنید.

مداد مکانیکی یا اتود چیست؟

تعاریف متفاوت است ، یک مداد مکانیکی را مدادهایی در نظر می گیرند که دارای مکانیسم پیشروی سرب هستند و به نوعی منجر به جلو رفتن می شوند. جایی که وقتی دکمه را نگه دارید سرب آزاد می شود مدادهای مکانیکی (که بعضاً به آنها مداد اتوماتیک یا اتود گفته می شود) نگهدارنده های قابل استفاده مجدد هستند که از میله های نازک گرافیت استفاده می کنند و شامل مکانیزمی برای گسترش سرب است – که معمولاً یک دکمه فشار است. لبه های مدادی مکانیکی در اندازه های مختلفی وجود دارد که بیشترین اندازه آنها 0.5 و 0.7 میلی متر است. بعضی از مدادهای مکانیکی از لیدهایی با عرض 2 میلی متر یا بیشتر استفاده می کنند.

مداد مکانیکی ممکن است در مکان های مختلف ، توسط افراد مختلف با نام های مختلفی خوانده شود. در انگلستان ، “مداد خودکار” و “مداد پیشران” اصطلاحات کاملاً رایجی است و در ایران با نام مداد مکانیکی و یا اتود بیشتر شناخته شده است.

علت شکستن نوک اتود

تاریخچه مداد مکانیکی و علت شکستن نوک اتود

اولین مدادها بیشتر به مدادهای مدرن شباهت داشتند تا آنچه که اکنون مدادهای چوبی تصور می کنیم. گرافیت ابتدا در توده ها استفاده می شد ، شاید کمی پارچه برای نگه داشتن، دور آن پیچیده شده باشد. وقتی کار به سمت مداد پیش رفت ، اولین تلاش ها شامل نگهدارنده های چوبی برای گرفتن گرافیت بود ، تا بتوان از آنها راحت تر و تمیزتر استفاده کرد. اولین توصیف صاحب امتیاز توسط کنراد گسنر ، در سال 1565 بود.

برای سالیان متمادی ، سرب فشاری با عرض حدود 18/1 میلی متر بیشترین شیوع را داشت ، با مکانیزمی پیچشی که منجر به زخم شدن دست می شد ، و مدادها اغلب با طرح های تزئین شده با نقره بودند.

اگر می خواهید بدانید علت شکستن نوک اتود چه بود باید بگوییم در گذشته سرب نازک تر با ترکیب گرافیت و خاک رس امکان پذیر نبود ، زیرا بیش از حد شکننده بود. لیدهای نازک مدرن بر پایه مواد آلی با پلیمر بالا ساخته شده اند که بدون شکستن می توانند نیروی بسیار بیشتری را تحمل کنند و همیشه بهتر می شوند.

چرا باید از مداد مکانیکی استفاده کرد؟

دلایل خوبی وجود دارد که شما ممکن است یک مداد مکانیکی را به مداد ترجیح دهید.

  • اگر نوک اتود به اندازه کافی نازک است ، نیازی به ادامه تیز کردن نوک مداد ندارید نه تنها باعث صرفه جویی در وقت و تلاش می شود ، بلکه کیفیت نوشتن را نیز بالا می برد.
  • وقتی مداد تازه تیز می شود ، بسیار نازک می نویسد. با کمی نوشتن نوشته ها ضخیم و ضخیم تر می شود. نوشتن با یک مداد مکانیکی با اندازه ای ثابت همراه است، بنابراین ابزاری قابل پیش بینی و دقیق است.
  • هرچه مداد کوتاه می شود ، تعادل در نوشتن تغییر می کند. اما در مدادهای مکانیکی تغییر نمی کنند. برای همه خیلی مهم نیست ، اما به نظر برخی از هنرمندان این مسئله تفاوت زیادی برای آنها ایجاد می کند.
  • مداد مکانیکی یا اتود قابل شارژ مجدد است و برای تولید آن هیچ درختی قطع نمی شود. می توان ادعا کرد که مداد مکانیکی گزینه سازگار با محیط زیست است ، اگر مدت طولانی از آن استفاده می کنید. با توجه به اینکه لیدها معمولاً در جعبه های پلاستیکی بسته بندی می شوند ، محاسبه ساده نیست که بدانید کدام یک بهتر است ، اما برای تنها ابزاری که می توانید سالها از آنها استفاده کنید چیزهای زیادی برای گفتن وجود دارد.
  • مدادهای مکانیکی از نظر شکل ظاهری بسیار متفاوت هستند – برخی مانند ابزارهای فنی ، برخی دیگر مانند کالاهای لوکس و برخی دیگر مانند مدادهای ساده با بدنه پلاستیکی هستند. بعضی حتی شبیه مداد چوبی هستند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *