لوازم التحریر مورد استفاده در ادارات

لوازم تحریر مورد استفاده در ادارات

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

شاید با شنیدن لغت لوازم التحریر یاد مدرسه و دوران دانشجویی بیفتیم. اما کاربرد لوازم تحریر تنها به موارد آموزشی ختم نمی شود. این لوازم نه تنها در محیط های آموزشی مدرسه و دانشگاه نقش پررنگی دارند، بلکه در ادارات نیز کاربرد زیادی دارند. امروزه لوازم اداری به یکی از عوامل مؤثر در زمینه تجارت و کسب و کار تبدیل شده است. برای اینکه بدانیم لوازم تحریر مورد استفاده در ادارات چیست باید ابتدا به تعاریف مربوط به آن مراجعه کنیم. تجهیزات اداری به مجموعه وسایلی است که برای انجام وظایف اداری مورد نیاز است. استفاده از تجهیزات اداری به تسهیل انجام امور اداری منجر شده و نمایی حرفه‌ای به دفتر کار می‌بخشد.

معرفی انواع لوازم تحریر اداری

لوازم تحریر اداری برای انجام وظایف اداری لازم و ضروری است و هرچه این لوازمی که تهیه می شوند با کیفیت تر و با طول عمر بیشتری باشند در هزینه ها صرفه جویی می شود. به این صورت که هر چه در هنگام خرید حساسیت بیشتری به خرج داده شود، در دراز مدت می توان به نفعمان باشد. زودر قصد دارد در این مقاله لوازم التحریر اداری با کیفیت را به شما معرفی کند.

برگه A4

اهمیت وجود برگه A4 در هر مجموعه‌ای بر کسی پوشیده نیست. وجود این برگه ها در ادارات و شرکت ها لازم و ضروری است که بهتر است بصورت عمده خریداری شوند و در اختیار کارمندان قرار بگیرند. البته برخی از اسناد باید در سایز A5 چاپ شوند. پس وجود برگه A5 نیز در برخی ادارات لازم است.

خودکار یا روان نویس

هرکس چیزی برای یادداشت کردن داشته باشد، اولین وسیله ای که به آن نیاز دارد خودکار است. خودکار در ادارات و شرکت ها بیشترین مصرف را دارد. برای نگارش نکات مرتبط با جلسات و مباحث مهم کاری وجود خودکار یا روان نویس در چند رنگ متفاوت امری ضروری است.

ماژیک هایلایت

استفاده از ماژیک هایلایت برای رنگی کردن نکات موجود در اسناد و اوراق اداری از اهمیت بسیاری برخوردار است. به همین علت یکی از ملزومات اداری که باید در چند رنگ تهیه شود، انواع هایلایتر است. کارمندان در اکثر مواقع ترجیح می دهند ماژیک را در میان لوازم التحریر مورد استفاده در ادارات خود را داشته باشند.

نوشت افزار اداری

جامدادی رومیزی

اگر خودکار و خودنویس ها و ماژیک های هایلایتر در چند رنگ باشد، برای فرار از شلوغی میز و مرتب کردن آن استفاده از جامدادی رومیزی در ادارات توصیه می‌شود. این نوع از جامدادی‌ها در جنس‌های مختلف پلاستیکی، چوبی و یا فلزی وارد بازار می‌شوند و گزینه مناسبی برای در دسترس بودن نوشت افزارها هستند. علاوه بر این مانع از مفقود شدن لوازم می‌گردند.

دفترچه یادداشت

در جلسات اداری که برگزار می‌گردد یادداشت برداری از نکات بسیار مهم است. به همین علت برای افرادی که در این جلسات شرکت می‌کنند، وجود یک دفترچه جهت یادداشت برداری لازم و ضروری است.

منگنه و سوزن منگنه

یکی دیگر از لوازم اداری که وجود آن برای هر کارمند لازم است منگنه و سوزن منگنه است. برای پانچ کردن اسناد و مدارک مهم باید از منگنه استفاده کرد تا از گم شدن و قاتی شدن برگه‌های مرتبط جلوگیری بعمل آورد.

بیشتر بدانید: چه نوشت افزاری بخریم؟

دستگاه پانچ

از کارهای یک کارمند این است که در دفتر کارش اسناد و مدارک را بایگانی کند. دستگاه پانچ می تواند به کارمند کمک کند که اسناد و مدارک را بایگانی کند.

پوشه دکمه دار

اگر کارمندان بخواهند برگه‌ها را حمل کنند در صورتی که آن‌ها را منگنه نکنند بهترین کار استفاده از پوشه های دکمه دار است. این مدل پوشه ها برای افرادی مناسب است که اسناد و مدارک خودشان را جابجا می کنند و به سازمان های گوناگون مراجعه میکنند.

تقویم رومیزی

تقویم رومیزی یکی دیگر از وسایل و ملزومات است. هر کارمند برای یادداشت های روزانه خود نیاز به یک تقویم دارد تا از تاریخ روز مطلع شود. کارمندان به واسطه تقویم می توانند تاریخ جلسات و نامه های خود را تنظیم و ست کنند.

قیچی اداری

وزن قیچی های اداری نسبت به قیچی های دیگر کمتر است. به این دلیل که مخصوص برش کاغذ و مقوا می باشند. برش دادن کاغذ و اسناد کاری است که کارمندان انجام می دهند. وجود قیچی در میان لوازم تحریر اداری به کارمندان کمک می کند برای برش کاغذ کارشان سریع و آسان تر پیش برود.

پایه چسب نواری

از چسب نواری هم برای چسباندن کاغذ ها به هم استفاده میشود. اگر در صورت نبود پایه چسب نواری باید برای بریدن چسب نواری از دندان و قیچی استفاده کنیم. بهتر است پایه چسب نواری روی میز ادارات باشد.

نتیجه گیری

با مطالعه ی مقاله ی “لوازم تحریر مورد استفاده در ادارات” فهمیدیم وسایلی که نام برده شد، جزو لوازمی هستند که باید روی میز کارمند باشند. تا کارمند بتواند کار های روزمره اش را با دقت بیشتری انجام دهد. برای صرفه جویی در هزینه ها بهتر است که وسایلی با کیفیت بخریم. در همین راستا زودر به شما کمک می کند تا بهترین لوازم با قیمتی مناسب به صورت اینترنتی خریداری کنید.


منابع 

https://wideinfo.org/stationery-items-that-are-required-in-an-office/#:~:text=Stationery%20refers%20to%20office%20supplies%20like%20papers%2C%20pens%2C,you%20can%20buy%20your%20needed%20office%20stationery%20online.

http://officio.in/list-of-office-stationery/

https://business.amazon.in/en/discover-more/blog/office-stationery-items-list

https://www.buchanst.com/8-must-have-office-stationery-items-list/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

پیشنهاد ما به شما

آخرین محصولات مشاهده‌شده

سبد خرید
فروشگاه
حساب من