مداد رنگی پلی کروم چیست

مداد رنگی پلی کروم چیست

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

افرادی که علاقه به هنر و نقاشی دارند حتما می خواهند بدانند مداد رنگی پلی کروم چیست Polychromos یک مارک مداد رنگی است که توسط Faber-Castell ساخته شده است. این مدادهای رنگی مدادهای حرفه ای محسوب می شوند و قیمت آنها نشان دهنده این امر است. اما برای اینکه بفهمیم تفاوت مداد Polychromos با دیگر مدادرنگی ها در چیست، باید بررسی کنیم که دقیقاً مداد رنگی چیست؟ و با چه ترکیبی مداد رنگی ایجاد می شود؟

چه چیزی باعث ایجاد مداد رنگی می شود؟

مدادهای رنگی از ماده رنگی تشکیل شده است که توسط یک چسب نگه داشته می شود و معمولاً در یک شافت چوبی محصور می شود. مدادهای رنگی با توجه به چسباننده ای که برای نگهداری رنگدانه استفاده می شود ، نسبت چسب به رنگدانه و نوع چوب مورد استفاده برای پوشش متفاوت است. مداد های با کیفیت بالاتر نسبت رنگدانه به چسب بیشتری دارند که باعث ایجاد رنگ های زنده می شود. محبوب ترین چوبی که برای محصور کردن مدادهای رنگی استفاده می شود ، سرو است. با توجه به قیمت مداد رنگی ممکن است از چوب های ارزان تری استفاده کنند.

بیشتر بدانید : فروش نوشت افزار آنلاین

در بیشتر مدادهای رنگی از چسب مومی استفاده می شود. موم یک محیط عالی برای پخش رنگدانه روی سطح نقاشی فراهم می کند. با مدادهای با کیفیت بالاتر ، می توان لایه های زیادی از رنگ را اضافه کرد که منجر به عمق رنگ می شود. یک نقطه ضعف ذاتی مداد مومی ، احتمال شکوفا شدن موم است. شکوفایی موم زمانی اتفاق می افتد که چسب اتصال دهنده مومی به سطح نقاشی مداد رنگی تبخیر شود و در نتیجه آن یک بقایای سفید شیری روی سطح مداد ایجاد شود.

مداد رنگی پلی کروم چیستمداد رنگی پلی کروم چیست

مداد رنگی پلی کروم عمدتاً در چسباننده ای که برای نگهداری و پخش رنگدانه استفاده می شود ، متفاوت است. مدادهای پلی کروم دارای یک چسب پایه روغن است. این باعث می شود این ماده در برابر آب مقاوم باشد و کمتر باعث شکوفایی موم می شود. اگر عادت به استفاده از مدادهای رنگی مبتنی بر موم دارید ، قطعاً احساس متفاوتی را در این مدادها مشاهده خواهید کرد. آنها خیلی راحت روی سطح پخش می شوند و به زیبایی لایه می شوند.

مدادهای Polychromos نیز کمی محکم تر از مارک های رقیب مانند Prismacolor هستند. سرب داخل مداد به طور داخلی شکسته می شود. وقتی سرب مداد مبتنی بر موم شکسته می شود ، مداد اساساً بی فایده می شود. به دلیل سفت بودن ، مدادهای Polychromos احتمالاً کمی بیشتر دوام خواهند آورد.

هنگام استفاده از این مدادها ، هیچ چیز از نظر تکنیک تغییر نمی کند. شما همچنان باید در مراحل آخر طراحی روی رنگ بندی ، مخلوط کردن رنگ ، آرام کار کردن و افزودن جزئیات متمرکز باشید.

پلی کروم مدادهای با کیفیت از یکی از بزرگترین و قدیمی ترین تولیدکننده لوازم هنری جهان ، شرکت آلمانی Faber-Castell است. آنها دارای روغن هستند و از سبک بودن فوق العاده ای برخوردار هستند (با گذشت زمان با قرار گرفتن در معرض نور تغییر رنگ نمی دهند) و به عنوان یکی از بهترین مدادهای رنگی موجود در بازار شناخته می شوند. مداد Prismacolor Premier ساخت مکزیک است و بر پایه موم ساخته شده است و با رنگدانه های فوق العاده زنده بسیار نرم است. هر مارک مزایا و معایب خود را دارد ، بنابراین بدون هیچ زحمتی بیشتر ، اجازه دهید جنگ آغاز شود!

مداد رنگی پلی کروم چیستتفاوت مداد رنگی پلی کروم و Prismacolor Premier

مداد رنگی پلی کروم در چندین مجموعه از مداد منفرد تا مجموعه کامل 120 تایی موجود است. آنها بسیار با کیفیت هستند توجه داشته باشید که پلی کروم به سمت سایه های تیره رنگ خم می شود و رنگ های روشن / پاستلی زیادی ندارد. هسته ها پر جنب و جوش و دارای عمق رنگ خارق العاده ای هستند ، رنگدانه های ابریشمی به طور هموار و یکنواخت روی کاغذ پخش می شوند. با فشار سخت روی کاغذ انتظار نتایج خوب را نداشته باشید این مدادها به این ترتیب کار نمی کنند.

بیشترین تعداد Prismacolors که می توانید خریداری کنید 150 مداد است. برخلاف پلی کروم نیازی به لایه لایه شدن ندارد این رنگدانه ها بسیار واضح هستند و سرب هنگام سر خوردن روی کاغذ کاملاً کره ای به نظر می رسد ، آنقدر نرم است که تقریباً به سختی به فشار احتیاج دارید. نام و کد رنگ برای سهولت در شناسایی بر روی هر مداد چاپ شده است ، اما این مدادها نازک ترند و از تولید کمتری نسبت به پلی کروم برخوردار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
حساب من