مداد مکانیکی یا مداد چوبی ؟

مداد مکانیکی یا مداد چوبی ؟

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

هنگام انتخاب بین مداد چوبی و مداد مکانیکی ، هر دو نقاط قوت و ضعف خود را دارند. این مطلب به شما کمک می کند تا تفاوت ها را درک کنید وبه شما گوشزد می کند هر یک در کجا مناسب هستند. مداد مکانیکی یا مداد چوبی ؟ بهتر است با معرفی مختصر مداد چوبی و اینکه چه کسی بهترین مداد چوبی را می سازد ، شروع کنیم. در ادامه توضیح داده می شود که انواع مختلف مداد مکانیکی چیست ، برای چه مواردی استفاده می شود. در نهایت ، با یک جمع بندی جامع که مداد چوبی را با مداد مکانیکی مقایسه می کند.

گاهی اوقات مردم هنوز از هسته مداد چوبی به عنوان سرب یاد می کنند اما در واقع از گرافیت ساخته شده در چوب ساخته شده است. هسته مداد چوبی از خاک رس و گرافیت ساخته شده است و نسبت خاک رس به گرافیت تعیین می کند که مداد چقدر سخت یا نرم باشد ، چقدر روی کاغذ روشن یا تیره و چگونه روان بنویسد. این به درجه سرب یا سختی مداد معروف است و به طور دقیق ، ما همیشه باید از این نوع مداد به عنوان مداد گرافیتی یاد کنیم.

مداد مکانیکی یا مداد چوبی ؟

با این همه تولید کنندگان مختلف مداد ، این که چه کسی بهترین مداد چوبی را می سازد کمی گیج کننده است. تعداد زیادی از تولیدکنندگان مداد با کیفیت در ایالات متحده به غیر از Dixon Ticonderoga و General Pencils باقی نمانده است. آلمان و ژاپن قدرتمندترین در تولید مداد چوبی هستند و سابقه طولانی در تولید مداد با بالاترین کیفیت دارند. اکثر مدادها با بهترین کیفیت از چوب سرو ساخته می شوند زیرا چوب نرم آن به راحتی تیز می شود و تیغه های مداد تراش را کند نمی کند.

مداد مکانیکی ها بیشتر دوام می آورند ، همیشه تیز هستند و نیازی به شما نیست که در وسط آزمایش برای تیز کردن مداد بلند شوید. تنها چیزی که یک مداد مکانیکی نیاز دارد یک کلیک کوچک است. مداد مکانیکی همچنین تمایل ما برای دقت و سهولت نوشتن را نشان می دهد. با مداد چوبی ، نیاز به یک تراش دارید که می تواند هزینه زیادی را به همراه داشته باشد و همچنین سر و صدای مسخره ای دارد ، به ویژه هنگام انجام یک کار که سکوت مهم است. با مداد مکانیکی ، تنها چیزی که باید نگران آن باشید تمام شدن سرب است ، در این صورت فقط باید پاک کن را بردارید و تعداد بیشتری داخل آن قرار دهید.

مداد مکانیکی ممکن است دارای دقت باشند ، اما سایه زدن با مداد مکانیکی به جای مداد چوبی بسیار دشوارتر است. بنابراین سخت در اشتباهیم اگر که فکر کنیم مداد مکانیکی کاربرد یک مداد چوبی را بر عهده می گیرد. مانند بسیاری از اختراعات بشر مداد مکانیکی هم در راستای کم شدن هزینه ها و ابزاری ماندگار مفید است اما نمی تواند جایگزین مداد چوبی برای کسانی که طراحی و کارهای هنری می کنند باشد!

چه کسی بهترین مداد را می سازد؟

مارک لوکس Caran d’Ache به دلیل کیفیت مداد چوبی خود مشهور است. بر خلاف بسیاری از تولید کنندگان دیگر ، مداد آنها از چوب راش یا چوب کاج از جنگل های سوئیس ساخته شده است. جای تعجب نیست که آنها مدادهای خود را مداد Caran d’Ache Swiss Wood نامیدند و درجه سختی HB Lead دارند ، اما قیمت بالایی دارند.

فابر کاستل یکی از بزرگترین تولید کنندگان لوازم تحریر و نوشت افزار در جهان است و می تواند ریشه های خود را در سال 1761 هنگامی که کاسپر فابر نجار از نورنبرگ در آلمان این شرکت را تاسیس کرد ، جستجو کند. امروزه Faber-Castell طیف وسیعی از مداد چوبی می سازد ، اما آنها بیشتر به خاطر مداد Faber-Castell 9000 که برای اولین بار در سال 1905 عرضه شد ، مشهور هستند. همانطور که از یک مداد با کیفیت انتظار دارید ، از چوب سرو ساخته شده و هسته گرافیت به آن متصل شده است. مدادهای فابر-کاستل 9000 دارای بدنه سبز رنگ کلاسیک بوده و در سختی 16 درجه از 6H تا 8B در دسترس هستند. این باعث می شود آنها برای طراحی ، نوشتن و ترسیم ایده آل باشند. آنها به عنوان بهترین مداد گرافیتی در جهان شناخته می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
حساب من