لوازم تحریر, مقالات

مضرات ماژیک هایلایت

مضرات ماژیک هایلایت

برای اکثر دانش آموزان ، برجسته سازی و زیر خط کشیدن اطلاعات چنان طبیعی و عادی به نظر می رسد که پیشنهاد خطرناک بودن آن کاملا پوچ به نظر می رسد. اما مطالعات تحقیقاتی نشان می دهد برجسته سازی (به عنوان یک روش مطالعه) تا حد زیادی بی اثر است ، به خصوص اگر هر جمله را برجسته کنید! شاید شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که می خواهند مضرات ماژیک هایلایت را بدانند پس با زودر همراه شوید تا اطلاعات خود را در این باره افزایش دهید.

بسیاری از افراد روش های مختلفی را برای به یاد آوردن اطلاعاتی که با آنها روبرو شده اند ، در پیش گرفته اند. یکی از این تکنیک های موثر ، برجسته سازی اطلاعات مربوطه است که می خواهند به خاطر بسپارند. آنچه برای انجام این برجسته سازی متن استفاده می شود به عنوان هایلایتر یا ماژیک هایلایت شناخته می شود و آنها یکی از محبوب ترین موارد برای نوشتن و خواندن هستند.

مضرات ماژیک هایلایت چیست ؟

گاهی اوقات ، افراد شکایت دارند که پوست آنها با جوهر هایلایتر تماس گرفته آنها غالباً در مورد آنچه برای پوست عزیزشان اتفاق می افتد متعجب می شوند. اگر شما هم یکی از آنها هستید و همچنین فکر می کنید چه اتفاقی خواهد افتاد ، پس باید به این بخش توجه کنید. در اینجا ، زودر به سوالات شما پاسخ خواهد داد.

هایلایترها برای پوست شما بی خطر هستند. تنها چیزی که وجود دارد این است که باعث ایجاد لکه هایی روی پوست شما می شود که ممکن است به راحتی از بین نرود. اما جدا از این ، هیچ علامت شناخته شده ای در ارتباط با ریختن یا لکه دار کردن پوست شما وجود ندارد. با این وجود ، اگر پوست شما با هایلایتر تماس پیدا می کند ، باید مراقب آنچه برای از بین بردن لکه استفاده می کنید باشید. ما به شما توصیه می کنیم از عوامل مختلف تمیز کننده استفاده نکنید. دلیل آن این است که می تواند بر روی پوست شما واکنش ایجاد کند و علائمی را ایجاد کند که دوست ندارید. می توانید از آب استفاده کنید اگر بلافاصله پاک نشد، نگران نباشید. بعد از چند روز، محو می شود.

آیا ماژیک هایلایت قابل بازیافت است؟ بله ، هایلایترها قابل بازیافت هستند. همیشه می توانید هایلایترهایی را که پوشش آنها از پلاستیک ساخته شده بازیافت کنید. به این دلیل که پلاستیک ها یکی از مواد بازیافت مورد علاقه هستند. محیط زیست برای بسیاری از ما ارزشمند است و به همین دلیل تلاش بسیاری می کنیم تا آن را از محصولات یا فعالیتهایی که به آن آسیب می رساند نجات دهیم. ما می خواهیم بدانیم که آیا ماژیک هایلایت برای محیط زیست مضر است. هایلایترها به خودی خود مزاحمتی ایجاد نمی کنند و به محیط زیست آسیب نمی رسانند.

آیا استفاده از هایلایتر در پیشرفت تحصیلی تاثیرگذار است ؟

حال که مضرات ماژیک هایلایت را می دانید، بیشتر مطالعات نشان داده اند که هیچ پیشرفتی از برجسته سازی مطالب و استفاده از ماژیک هایلایت در دانش آموزان شاهد نبودیم. یکی از این مطالعات توسط فاولر و بارکر در سال 1974 انجام شد. در این مطالعه که مزایای برجسته سازی را ارزیابی می کند ، دانش آموزان مجبور بودند مقالاتی را در مورد کسالت و زندگی در شهر بخوانند. دانش آموزان به یکی از سه گروه تقسیم شدند:

1) گروه کنترل: آنها فقط مقالات را می خوانند (برجسته سازی مجاز نیست).

2) گروه برجسته فعال: آنها می توانند اطلاعات متن را به همان اندازه که دوست دارند برجسته کنند.

3) گروه برجسته منفعل: آنها می توانند متنی را بخوانند که قبلاً توسط شرکت کنندگان در گروه 2 برجسته شده بود.

دانش آموزان هر گروه به مدت یک ساعت مقالات را مطالعه کردند. یک هفته بعد ، دانش آموزان در یک آزمون چند گزینه ای شرکت کردند. هنگامی که محققان نتایج دو گروه برجسته (فعال و منفعل) را با جزئیات بررسی کردند ، گروه برجسته فعال در مورد موارد آزمون که مربوط به متنی است که آنها برجسته کرده بودند عملکرد بهتری داشتند اما آنها با سوالات تستی که مربوط به اطلاعاتی بود که برجسته نکرده بودند دست و پنجه نرم می کردند. به هر حال ، شما نمی توانید همه چیز را برجسته کنید ، زیرا این اصلاً منطقی نیست.

به یاد داشته باشید ، برای برجسته کردن ایده های مهم اگر همه چیز برجسته شود ، کمتر به یاد خواهید آورد که هرکدام از آنها را بخاطر بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *