معیارهای مناسب برای انتخاب کتاب‌های کمک آموزشی دانش آموزان

معیارهای مناسب برای انتخاب کتاب‌های کمک آموزشی دانش آموزان

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

کتاب کمک درسی کتابی است که اساساً توسط یک مقام ذیصلاح ، در درجه اول برای امتحانات و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تجویز شده است. به طور طبیعی ، می توان انتظار داشت که انتشار آن نیز توسط همان مرجع حمایت شود. سال هاست این سوال مطرح می شود که معیارهای مناسب برای انتخاب کتاب‌های کمک آموزشی دانش آموزان چیست؟ آیا می توان دلایلی که سبب می شود یک کتاب کمک درسی خوب و مناسب باشد را برشمرد؟

همان طور که می دانید کتابهای کمک آموزشی حاوی اطلاعاتی هستند که با هدف ایجاد انگیزه در دانش آموز برای کشف موضوع مورد استفاده قرار می گیرد. در حالی که کتابهای کمک آموزشی در سالهای ابتدایی تحصیل اجباری هستند ، اما از دوره دبیرستان به شدت دلسرد می شوند. فکر ، تلاش و فداکاری زیادی برای تهیه یک کتاب کمک درسی انجام می شود. در حالی که اکثر آنها از یک قالب مشترک – متنی که با تصاویر و تمرین نشان داده شده است – پیروی می کنند ، برخی از آنها غیر متعارف و منحصر به فرد به نظر می رسند.

معیارهای مناسب برای انتخاب کتاب‌های کمک آموزشی دانش آموزان

چه چیزی می تواند یک کتاب کمک درسی را برای دانش آموزان جذاب تر کند؟ در اینجا به بیان معیارهای مناسب برای انتخاب کتاب‌های کمک آموزشی دانش آموزان و جنبه های خاصی که می تواند کتاب های کمک آموزشی را به همراهان یادگیری عالی تبدیل کند می پردازیم:

ظاهر و طراحی کتاب کمک درسی: ظاهر یک کتاب کمک درسی چیزی است که هر دانش آموز را جذب می کند. در سنین جوانی ، آنها کتابهای کمک آموزشی رنگی و گویا را ترجیح می دهند و با بزرگ شدن به سراغ کتابهای روشنفکرانه می روند. کتاب های کمک درسی با تطابق فهرست کتاب درسی می توانند نظم و عدمم ایجاد سردرگمی را در دانش اموزان ایجاد کنند.

کیفیت کتاب کمک آموزشی : ناشران باید به کیفیت کاغذ جلد و صفحات داخل آن توجه کنند. روکش ها باید مقاوم ، طولانی مدت و ترجیحاً لمینت باشند. این امر همچنین شانس مطالعه کتاب های کمک درسی دانش آموزان را افزایش می دهد. بسیاری از کتابهای کمک درسی از کاغذهای ارزان قیمت و سنگین استفاده می کنند ، تقریباً هیچ جلدی ندارند و از چنین تصویر بچه گانه ای در داخل استفاده می کنند ، که برای اکثر دانش آموزان مایه خنده می شود. از این کار باید اجتناب شود. کتابهای کمک آموزشی باید صفحات با کیفیت خوبی داشته باشند و محتوا باید برای آنها آسان باشد.

کتابهای کمک درسی باید دارای صحافی دائمی باشند که باز شدن آنها را آسان کند. صحافی با کیفیت خوب باعث می شود که کتاب برای مدت زمان طولانی ماندگار شود. کتاب هایی که به هنگام مطالعه مدام بسته می شوند، دانش آموزان را از مطالعه آنها منصرف می کند.

ویژگی های اضافی: پاورقی های یک کتاب مانند پروانه ها در باغ مطالعه ما هستند. اما تقریباً هیچ کتاب درسی و کمک آموزشی حاوی پاورقی نیست. چرا کتابهای کمک آموزشی ما خالی از این چیزهای زیبا هستند؟ کتابهای کمک درسی نیز باید دارای نمایه باشند.

چه چیزی یک کتاب کمک درسی را مناسب می کند؟

یکی از معیارهای مناسب برای انتخاب کتاب‌های کمک آموزشی دانش آموزان قوانین محتوا است. برای بسیاری از ذهن های جوان ، ظاهر بیشتر از محتوای واقعی کتاب های کمک درسی اهمیت دارد. اما در نهایت ، محتوا قوانین را تعیین می کند. در نتیجه ، هم اطلاعات و هم نوشتار در اینجا اهمیت پیدا می کند. بیشتر اوقات ، کمیته های کتاب های کمک آموزشی بیشتر از نوشتن به اطلاعات توجه می کنند. این به این دلیل است که نویسندگان خوب کتاب های کمک درسی به سختی یافت می شوند.

ممکن است یک هیئت متخصص کتابها را بسیار الهام بخش بداند اما دانش آموزان همان کتابها را کسل کننده و خسته کننده می دانند. هنگام نوشتن یک کتاب کمک درسی ، ذهنیت دانش آموزان و زمینه فرهنگی و اقتصادی باید در نظر گرفته شود. معلمان باتجربه ، که نویسندگان خوبی نیز هستند ، می توانند کتاب های کمک درسی موثری بنویسند. البته ، همیشه به تخصص فنی دانش پژوهان و متخصصان موضوعی نیاز خواهد بود.

از کتابهای کمک درسی باید به خوبی و به درستی استفاده شود. معلمان باید یک یا دو کلاس را صرف آموزش نحوه استفاده از کتاب های کمک درسی ، نحوه افزودن یادداشت ها و منابع در آنها ، نحوه حفظ آنها کنند. اکثر دانش آموزان این روزها بلافاصله پس از امتحانات کتاب های درسی و کمک آموزشی خود را از دست می دهند. در واقع ، بسیاری فراموش می کنند که کتاب های درسی و کمک آموزشی ذخیره اطلاعات مادام العمر هستند. دانش آموزان همیشه می توانند به کتاب های کمک درسی قدیمی خود بازگردند تا اصول اولیه را بررسی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
حساب من