لوازم تحریر, مقالات

مقایسه لاک غلط گیر نواری و قلمی

مقایسه لاک غلط گیر نواری و قلمی

ما به این واقعیت عادت کرده ایم که برای اسناد دیجیتالی ، تنها کافی است یک دکمه را برای اصلاح اشتباهات کوچک در یک لحظه فشار دهید. هنگام نقاشی با مداد ، پاک کن معمولاً در کنار کاغذ قرار دارد ، بنابراین می توانید هنگام کار به راحتی اصلاحات سریع را انجام دهید. اما در مورد اسناد چاپی همه چیز متفاوت است ، زیرا نمی توانید از پاک کن برای اصلاحات استفاده کنید. در این مطلب می خواهیم به مقایسه لاک غلط گیر نواری و قلمی بپردازیم و روش های استفاده و تفاوت های آنها را بیان کنیم.

لاک غلط گیر به شما امکان می دهد تا به سرعت اصلاحات را انجام دهید ، و آن را به یک ابزار مفید تبدیل کنید حتی برای اسناد دست نویس نیز مناسب است. لاک غلط گیر یک کمک ضروری در زندگی روزمره اداری است و یک راه حل سریع برای اسناد چاپ شده ارائه می دهد.

غلط گیر چیست؟

لاک غلط گیر قلمی ، پوشاندن اشتباهات را آسان می کند. به سادگی لاک غلط گیر قلمی را روی متنی که می خواهید پوشش دهید بکشید. مایع سفید رنگ داخل لاک غلط گیر قلمی اشتباه را پنهان می کند. اکثر لاک غلط گیر قلمی حاوی مایعی هستند که به سرعت خشک می شوند ، بنابراین می توانید با نوشتن تقریباً بلافاصله اشتباه خود را اصلاح کنید.

لاک غلط گیر قلمی در سایزهای مختلف در بازار به فروش می رسد اما متداولترین آن ها 6 و 12 میل است. این لاک از چند بخش تشکیل شده است : بدنه، نازل، درب لاک. درب لاک غلط گیر قلمی در مدل هایی که کیفیت بالاتری دارند از دو بخش تشکیل شده است که سبب می شود زمانی که درب لاک را قرار می دهید یک فضا خلا ایجاد شود و ماندگاری لاک افزایش یابد. ماندگاری لاک غلط گیر قلمی 18 ماه تا 2 سال است ، اما اگر درپوش به طور کامل بسته نشود یا از بدنه لاک جدا باشد ، مایع داخل آن در مدت 24 تا 48 ساعت سریع خشک می شود.

لاک غلط گیر قلمی چگونه کار می کنند؟ لاک غلط گیر قلمی یک محصول مایع است که برای پوشش اشتباهات مشخص شده روی کاغذ طراحی شده است. داخل لاک غلط گیر قلمی یک گوی فلزی قرار دارد که قبل از استفاده از لاک باید آن را تکان دهید یا Shake کنید تا مایعی که از لاک به هنگام استفاده خارج می شود یکدست باشد و پوشش دهی مناسبی داشته باشد.

مقایسه لاک غلط گیر نواری و قلمی

برای مقایسه لاک غلط گیر نواری و قلمی ابتدا لازم است یک شناخت کلی درباره هر یک داشته باشید همان طور که می دانید لاک غلط گیر نواری در سال های اخیر وارد بازار شده و به نسبت لاک غلط گیر قلمی و فرچه ای لاک های جدیدتری هستند. لاک غلط گیر نواری دارای یک نوار غلط گیر است که به دور دو قرقره پیچیده شده است. این نوع لاک بلافاصله بعد از کشیده شدن بر روی کاغذ قابلیت استفاده شدن و نوشتن را دارد و نسبت به لاک های غلط گیر قلمی سطح بزرگتری را غلط گیری می کند اما برای غلط های کوچک مانند ویرگول و نقطه مناسب نیست! جالب است بدانید برخی از مدل های لاک های غلط گیر نواری قابلیت شارژ شدن مجدد را دارند.

هر دو لاک غلط گیر نواری و قلمی برای ایجاد یک خط مستقیم نیاز به تمرکز دارند و اگر مراقب نباشید ، هر دو می توانند حباب ایجاد کنند. عرض آنها یکسان و رنگ سفید آن ها یکسان است. لاک غلط گیری نواری کوچک است و به راحتی می توانید آن را در اطراف خود داشته باشید. لاک غلط گیر قلمی بسیار آبدار است و به نسبت لاک غلط گیر نواری کمتر حرفه ای به نظر می رسد. اما پوشش بیشتری نسبت به لاک غلط گیر نواری ارائه می دهد. لاک غلط گیر قلمی برای مناطق بزرگتر و اشتباهات ریز و نقطه ای و لاک غلط گیر نواری برای متن های خطی بهتر است.

برای استفاده از لاک غلط گیر قلمی باید لاک را فشار دهید تا بنویسد، به دلیل سفت بودن جنس بدنه این نوع لاک ممکن است دستان شما بلرزد و استرس بگیرید در حالی که کنترل لاک غلط گیر نواری کمی ساده تر به نظر می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *