نقش کتاب کمک درسی در یادگیری چه اندازه است

نقش کتاب کمک درسی در یادگیری چه اندازه است

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

بسیاری از دانش آموزان و والدین به دنبال پاسخی برای این سوال هستند که نقش کتاب کمک درسی در یادگیری چه اندازه است در ادامه این مطلب به بیان این موضوع و روش صحیح مطاعه خواهیم پرداخت. درباره آنچه یاد می گیرید صحبت کنید یا به دیگران آموزش دهید. مشابه خواندن یادداشت های خود با صدای بلند ، صحبت در مورد آنچه که یاد می گیرید نیز می تواند به شما در حفظ بهتر مطالب آموزشی کمک کند. شما می توانید یا با یک دوست درس بخوانید و یکدیگر را امتحان کنید ، یا می توانید سعی کنید مطالب را به والدین یا خواهر و برادر کوچکتر آموزش دهید.

استفاده از مغز برای یافتن راهی برای آموزش مطالب به شخص دیگر باعث می شود در مورد مطالب عمیق تر و تحلیلی تر فکر کنید. اگر برای آموزش این مفهوم به دیگران مشکل دارید ، می توانید بفهمید که برای مطالعه بیشتر به چه مطالبی نیاز دارید. آنچه را که باید به خاطر بسپارید بنویسید. قلم گذاشتن روی کاغذ و یا یادداشت برداری از مطالبی که خوانده اید یا به سادگی بازنویسی مجدد یک فرمول یا مفهوم که سعی می کنید بر آن تسلط داشته باشید واقعاً می تواند کمک کننده باشد.

نقش کتاب کمک درسی در یادگیری چه اندازه است

همچنین نوشتن طرح کلی مطالبی که سعی می کنید یاد بگیرید ، می تواند مفید باشد. فقط فرآیند سازماندهی مواد به صورت تصویری می تواند به مغز شما در یادآوری اطلاعات به صورت سازمان یافته کمک کند. همچنین می توانید فلش کارت هایی با حقایق ، تاریخ ها یا فرمول های مهم روی آنها بنویسید. این امر مضاعف مفید است ، زیرا نوشتن به شما کمک می کند تا به خاطر بسپارید و فلش کارت ها یک ابزار قابل حمل هستند که می توانید هنگام سوار شدن بر اتوبوس یا منتظر قرار ملاقات ، آنها را مرور کنید. می توانید هر پاراگراف را در حاشیه خلاصه کنید. در واقع هنگامی که آن را جمع بندی و تحلیل می کنید ، به خودتان آموزش می دهید.

شما هم می خواهید بدانید نقش کتاب کمک درسی در یادگیری چه اندازه است ؟ استفاده از کتاب کمک درسی در کنار کتب درسی می تواند به شما در یادگیری بهتر کمک کند گاهی اوقات با توضیح معلم در کلاس درس شما مطالب آموزشی را به طور کامل درک نمی کنید و نیاز به توضیح بیشتر برای یادگیری دارید در این صورت استفاده و خرید کتاب کمک درسی که دارای درسنامه است می تواند برایتان مفید باشد البته که نحوه استفاده از کتاب کمک درسی هم بسیار مهم است.

تسلط بر دستگاه های حافظه اینها ابزارهای حافظه هستند که به شما کمک می کنند چیزهایی مانند نام ، تاریخ و حقایق را از طریق تبدیل این اطلاعات به یک قافیه ، کلمه یا جمله به یاد ماندنی به خاطر بیاورید. از اولین حرف گروهی از کلمات که می خواهید به خاطر بسپارید استفاده کنید و یک جمله یا عبارت احمقانه با کلماتی که با حروف یکسان شروع می شوند بسازید. حتما برای حفظ کردن جدول مندلیف از این تکنیک استفاده کرده اید!

برای ایجاد تمرکز به هنگام مطالعه چه کنیم ؟

حال که می دانید نقش کتاب کمک درسی در یادگیری چه اندازه است بهتر است بدانید فراموش کردن در شرایط خاصی طبیعی است ، اما در دانشگاه و مدرسه ، فراموش کردن منجر به نمرات پایین و گاهی اخراج تحصیلی می شود. چرا دانش آموزان مطالب آموزشی را فراموش می کنند ؟ ممکن است اطلاعاتی در ذهن شما ذخیره شده باشد اما اگر سرنخ یا دسته مناسب وجود نداشته باشد نمی توانید آنها را به خاطر بسپارید. برای جلوگیری از این امر ، مهم است که مطالب را با استفاده از کلمات خود تا حد امکان یاد بگیرید. وقتی می توانید چیزی را به طور کامل و دقیق در کلمات خود بیان کنید ، این به طور قابل توجهی توانایی شما را در به خاطر سپردن افزایش می دهد.

هنگام مطالعه آدامس بجوید. برخی از محققان معتقدند عمل جویدن آدامس در واقع باعث می شود اکسیژن بیشتری وارد مغز شما شود که به تمرکز بهتر شما کمک می کند. علاوه بر این ، اگر هنگام مطالعه طعم خاصی از آدامس را بجوید ، مانند نعناع ، اگر در زمان امتحان آن آدامس را نیز بجوید ، می توانید اطلاعاتی را که مطالعه کرده اید بهتر به یاد بیاورید.

از حس بویایی خود استفاده کنید. بوها اغلب با خاطرات همراه هستند ، بنابراین می توانید از آن برای یادآوری آنچه در حال مطالعه هستید استفاده کنید. هنگام مطالعه یک عطر یا رایحه را بو کنید. سپس ، همان رایحه را درست قبل از امتحان خود حس کنید. شاید بتوانید اطلاعاتی را که مطالعه کرده اید بهتر به خاطر بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
حساب من