لوازم تحریر, مقالات

نوشت افزار چیست

نوشت افزار چیست

نوشت افزار یا لوازم التحریر از اصلی ترین ارتباطات کتبی هزاران سال است. شاید شما هم می خواهید بدانید نوشت افزار چیست ؟ در گذشته مصریان نوعی پوست تهیه کردند که از پوست حیوانات بسیار نازک مانند پوست بز یا پوست گوسفند ساخته می شد. در آن زمان فقط ثروتمندان قادر به تهیه کاغذ پوست بودند. مصری ها پیشرفت های اجتماعی را به دست آوردند و همانطور که می خواستند سلسله مراتب موفقیت های خود را در سطحی طولانی تر از نوشتن ثبت کنند ، لوازم التحریر جدید با استفاده از یک گیاه هسته دار معروف به نام پاپیروس ساخته شد. این نوع لوازم التحریر در شرایط مرطوب بهتر حفظ می شد، قالب نمی گرفت و پوسیده نمی شد. حدود قرن 12 در سراسر اروپا مورد استفاده قرار گرفت و ماندگاری آن در حدود 200 سال بود. این روزها گفته می شود که کلمه “کاغذ” از “پاپیروس” گرفته شده است.

نوشت افزار چیست

نوشت افزار چیست

جالب است بدانید پاپیروس امروزه نیز وجود دارد و گیاهی کاملاً شبیه نی سخت است این گیاه یک گیاه گلدار آبزی است که ساقه های آن به اندازه کافی قوی است که می تواند برای وسایل دیگر از جمله قایق استفاده شود. سه هزار سال بعد یک مرد چینی به نام Ts’ai Lun به دلیل اختراع کاغذ مشهور شد. او از پوست داخلی درخت توت استفاده کرد و این را با الیاف بامبو ترکیب کرد. سپس آب را با پوست و الیاف مخلوط کرد و آنها را کوبید و روی پارچه ای بافته گذاشت تا آب آن تخلیه شود. در حقیقت یک سطح نوشتاری با کیفیت ایجاد کرد که به سایر کشورها سرایت نمود و برای قرن ها به یک استاندارد تبدیل شد.

بعدها چوب و بامبو با الیاف کتان جایگزین شدند که کیفیت بسیار بالاتری از کاغذ را ایجاد کردند. با کاغذ سازی و تولید کاغذ در قرن 12 در بیشتر نقاط جهان ، چاپخانه توسط یک آلمانی به نام یوهانس گوتنبرگ اختراع شد. دستگاه جدید وی فرآیند دشوار نوشتن با دست را از بین برد، بنابراین تقاضای قابل توجهی برای کاغذ ایجاد شد. در اوایل دهه 1800 بیش از 180 کارخانه تولید کاغذ در ایالات متحده وجود داشت که صدها شغل از جمله مشاغل مرتبط با لوازم التحریر ایجاد می کرد. با افزایش ثروت ، میل به لوازم با کیفیت بالاتر ، مانند لوازم التحریر خوب نیز به وجود آمد.

بررسی صنعت نوشت افزار امروز!

همانطور که اوایل دهه 1900 پیشرفتهای زیادی را در ایالات متحده به وجود آورد ، تولید لوازم التحریر گسترش یافت و شامل چاپ رنگی شد و محصولات بیشتری در دسترس قرار گرفت. در اواسط قرن ، چاپگرهای لوازم التحریر ماشین آلات پیچیده ای در اختیار داشتند که می توانستند هر نوع کالای تحریر چاپی را به سرعت و به طور موثر تولید کنند. چاپگرهای لوازم التحریر اکنون شرکت چاپی محسوب می شوند و چاپ کامل خدمات از جمله پردازش دیجیتال را ارائه می دهند. مشاغل بدون خدمات شرکت های چاپی احتمالاً نمی توانند کار کنند. برنامه های بازاریابی به مواد چاپی بستگی دارد که از انواع مختلف لوازم التحریر استفاده می کنند.

امروزه مصرف کنندگان همچنین از اشکال مختلف محصولات چاپگرهای لوازم التحریر از جمله آلبوم ، کتاب ، تابلو ، تبلت ، کارت ، مجله ، لوازم مدرسه و بسیاری از موارد دیگر که لوازم التحریر را شامل می شود ، استفاده می کنند. با فناوری امروز این فرآیند بسیار ساده تر از قرن ها یا حتی دهه ها قبل است.

نوشت افزار چیست

لوازم تحریر مورد نیاز در اداره چیست؟

چارلز دیکنز گفت: “داشتن لوازم التحریر زیاد چیز خیلی راحتی بود.” حال که می دانیم نوشت افزار چیست بهتر است یادآور شویم حتی در دوران رقابتی فناوری ، نوشت افزار در جامعه ما نقش بسزایی دارد زیرا بیشتر مشاغل و کارهای اداری نیاز به نوشت افزار برای گذراندن کارهای روزانه را دارند. مهمترین لوازم التحریر که به نظر باید در همه مشاغل از آن استفاده نمود، تقویم است. نوشت افزار اداری ! اقلام مختلفی مانند قلم ، مداد ، کاغذ ، مارکر ، پاک کن و غیره شامل نوشت افزار های اداری هستند لازم است بدانید دنیای نوشت افزار بسیار وسیع است و برای هر رده سنی می توان نوشت افزار های خاصی را نام برد.

یکی از نوشت افزارهای اداری مورد نیاز که از دیرباز تا کنون از آن در اداره جات استفاده می شود کاغذ سفید است که البته این روزها انواع آن را می توانید در اختیار داشته باشید هر چند که این تنوع در گذشته یافت نمی شد. داشتن کاغذ سفید می تواند راه حل خوبی برای مشکلات شما باشد. می توانید افکار و نمودارها یا تحلیل های خود را روی آن بنویسید. حتی می توان ایده های خلاقانه را در کاغذ یادداشت کرد که در غیر این صورت آنها را فراموش خواهید کرد. همان طور که می دانید کاغذ ارزش خود را طی سالهای گذشته ثابت کرده و هنوز آماده ترک بازار نیست.

مداد فقط به مرحله نوجوانان زندگی ما محدود نمی شود. آنها در ادارات بسیار مفید هستند و همچنین به جوهر نیازی ندارند و هرگز تمام نمی شوند. یک مداد فقط به تراشنده نیاز دارد و به طور کلی عمر بیشتری نسبت به خودکارها دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *