کتاب کمک آموزشی, مقالات

چرا استفاده از کتاب کمک درسی در ایران بالاست؟

چرا استفاده از کتاب کمک درسی در ایران بالا است؟

کتاب های کمک درسی برای سطح های مختلف دانش آموزان با بهره های هوشی متفاوت طراحی شده است. برخی از دانش آموزان برای درک بهتر مطالب درسی نیاز به مثال ها و تمرین های بیشتری دارند، بنابراین خرید کتاب کمک درسی برای این دسته از دانش آموزان الزامی است. برای پاسخ دادن به این سوال که چرا استفاده از کتاب کمک درسی در ایران بالاست؟ با زودر همراه شوید تا به این سوال پاسخ دهیم.

دانش آموزان کنکوری و دانش آموزان دهم تا دوازدهم با ثبت نام در کلاس های آموزشی و موسسات ملزم به خرید کتاب های کمک درسی هستند. چرا که در موسسات آموزشی برای آموزش بهتر و بیشتر، از کتاب های کمک درسی استفاده می کنند. البته گاهی اوقات هم در مدارس برتر و مدارس غیر دولتی معلمان در کلاس علاوه بر کتاب به منابع دیگری هم رجوع می کنند و خرید کتاب کمک درسی را برای دانش آموزان اجباری می کنند.

استفاده از کتاب کمک درسی در ایران

کتاب کمک درسی برای بیان مطالب کتاب به روشی ساده تر و تمرینات بیشتر برای دانش آموزان طراحی شده است. زیرا سطح کتاب های درسی برای دانش آموزان متوسط است. شاید در این بین دانش آموزانی باشند که برای درک بهتر مطالب نیاز به روش دیگری داشته باشند که در این صورت کتاب کمک درسی می تواند به دانش آموز کمک کند. خرید کتاب کمک درسی می تواند به پیشرفت تحصیلی دانش آموز کمک کند. اما اگر جایگزین کتاب درسی شود ممکن است در روند یادگیری دانش آموزان اختلال ایجاد نماید. البته کتاب کمک درسی نیز مانند هر چیز دیگری مزایا و معایبی دارد که برای مطالعه ی آن می توانید به لینک های مربوطه مراجعه بفرمایید.

آیا دانش آموزان به زور تبلیغات اقدام به خرید کتاب کمک درسی می کنند؟

یکی از دلایل استفاده زیاد کتاب کمک درسی در ایران خرید بی علت کتاب کمک درسی می باشد. شاید بسیاری از دانش آموزان بی دلیل اقدام به خرید کتاب کمک درسی می کنند و برای هر کلاس درس علاوه بر کتاب درسی مربوط به آن درس کتاب کمک درسی آن را نیز حمل می کنند. این موضوع می تواند در آینده بر قامت دانش آموزان نیز تاثیر منفی بگذارد. زیرا هر کتاب وزن چشمگیری دارد و حمل چند کتاب با هم وزنی معادل 5 یا 6 کیلو را خواهد داشت!

برخی موسسات و کلاس های خصوصی برای تبلیغ و فروش کتاب های کمک درسی خود دانش آموزان را ترغیب به خرید کتاب هایشان می کنند و دانش اموزان راهی به جز انتخاب همان منبع ندارند. زیرا معلمان در کلاس از این منابع استفاده می کنند و دانش آموز مجبور هست این کتاب را تهیه نماید. اما آیا استفاده از کتاب کمک درسی به جای کتاب درسی در کلاس درس کار درستی است؟ در حقیقت ماجرا نباید کتاب کمک درسی در کلاس درس، کتاب درسی را تحت الشعاع قرار دهد. یعنی میزان استفاده از کتاب کمک درسی به نسبت کتاب درسی باید کمتر باشد. زیرا استفاده بیش از حد آن در کلاس می تواند موجب خستگی و کسلی دانش آموزان شود.

بیشتر بدانید: تاثیر کتاب کمک آموزشی

مشاوره پیش از خرید کتاب کمک درسی

شاید بهتر است خرید کتاب کمک درسی با مشورت معلم انجام شود تا متناسب با سبک تدریس معلم کتاب کمک درسی خریداری شود. حقیقت این است که استفاده از کتاب کمک درسی در ایران بالاست و گاهی اوقات این موضوع می تواند نگران کننده باشد. زیرا ممکن است دانش آموز در خرید کتاب کمک درسی با کسی مشورت نکند و کتابی با استاندارد پایین تهیه کند. خرید کتاب های غیر استاندارد می تواند در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان اختلال ایجاد نماید. همین طور پرداخت هزینه های اضافی برای خرید اینگونه کتاب ها می تواند خانواده ها را به چالش بکشاند!

البته خبر خوب اینکه فروشگاه اینترنتی زودر این امکان را فراهم آورده که مشاور هایی مجرب می توانند حین خرید کتاب کمک درسی به دانش آموز راهنمایی کامل و لازم را بدهند. دانش آموزان یا والدین قبل از خرید کتاب کمک درسی می توانند با مشاوران زودر ارتباط برقرار کنند. مشاوران با معرفی کتاب های کمک درسی با استاندارد بالا و پرفروش هر ناشر و همچنین تحلیل وضعیت دانش آموز می تواند بهترین کتاب کمک درسی را به او معرفی کنند.

نتیجه گیری

شاید بهتر است یادآور شویم استفاده و خرید کتاب کمک درسی برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مفید است. البته در صورتی که دانش آموزان به صورت احتیاری و با بررسی و شناخت نیازهایشان اقدام به خرید این منبع آموزشی نمایند. چرا که نیازهای هر دانش آموز در یادگیری با دیگری تفاوت دارد و خرید کتاب کمک درسی یکسان ممکن است برای هر دو چنان اثر بخش نباشد. زودر امیدوار است با خواندن این مقاله ی “چرا استفاده از کتاب کمک درسی در ایران بالاست؟” به جواب خود رسیده باشید. خرید کتاب کمک درسی با استاندارد بالا می تواند بسیار کمک کننده باشد. برای خرید کتاب کمک درسی با استاندارد بالا زودر می تواند به شما کمک کند. پس با خیال راحت کتاب های کمک درسی خود را به زودر بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *