چرا باید کتاب کمک درسی بخوانیم

چرا باید کتاب کمک درسی بخوانیم

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

بدون شک یکی از سوالاتی که ذهن هر دانش آموزی را مشغول کرده است این است که چرا باید کتاب کمک درسی بخوانیم ؟ آیا کتاب درسی برای درک مطالب کافی نیست ؟ بله درست است، کتاب های درسی کامل نیستند اما در مقابل کتاب های کمک درسی هم بسیار گران هستند ! فصل های زیادی دارند ! اما هنوز هم مفید هستند. امروزه کتابهای کمک درسی در چندین ویرایش اصلاح شده است تا خوانایی بیشتری داشته باشند کتاب های کمک درسی ایده های اساسی را پوشش می دهند و معمولاً دیدگاه متفاوتی در مورد مطالب ارائه می دهند. همچنین در کتاب های کمک درسی به طور معمول از مثال ها ، ارتباط با ایده های دیگر و بسیاری از تصاویر زیبا برای درک بهتر مطلب استفاده شده است. این ایده های خوبی در کتاب کمک درسی است، ایده های خوب را هدر ندهید.

چرا باید کتاب کمک درسی بخوانیمچرا باید کتاب کمک درسی بخوانیم

در روزهای گذشته ، قبل از اختراع چاپخانه ، دانش آموزان حتی کتاب درسی هم نداشتند. وظیفه استاد یا معلم این بود كه كتاب درسی را بخواند تا دانش آموزان بتوانند همه مطالب را یادداشت برداری كنند. خوشبختانه ، ما اکنون فراتر از آن دوران هستیم و اگر وقت کلاس را صرف هر چیز کوچکی در کتاب نکنیم ، دانش آموزان می توانند انواع کارهای مفید را انجام دهند. آنها می توانند در مورد چیزهایی که در کتاب نمی فهمند سوال کنند و یا با مراجعه به کتاب کمک درسی مربوط به آن درس مشکل خود را برطرف نمایند. واقعاً ، چه کسی انتظار دارد که دانش آموزان فقط با خواندن کتاب درسی، فیزیک را کاملاً درک کنند؟

در واقع کتاب کمک درسی مزایای زیادی دارد که با مطالعه آن دانش آموزان می توانند با حل تمرین های متنوع مشکلات را برطرف نمایند. همچنین تمرین هایی را که در کتاب درسی نیست انجام دهند مانند استفاده از محاسبات عددی برای حل مشکلات پایتون ! وقتی کتاب می خوانید ، در حال یادگیری هستید. این بدان معنا نیست که شما از قبل همه چیز را درک کرده اید. اگر قبلاً آن را درک کرده باشید ، دیگر نیازی به خواندن آن نخواهد بود. اغلب اوقات افراد بیش از حد به خود فشار می آورند تا گیج نشوند – اما به یاد داشته باشید که گیجی بخشی از فرایند یادگیری است.

یکی از مهمترین مهارتهایی که دانشجو می تواند در دانشگاه کسب کند ، نحوه یادگیری است. فقط از چهار سال تحصیل در دانشگاه نمی توانید انتظار داشته باشید که برای بقیه زندگی خود همه چیزهایی را که باید بدانید و درک کنید. در واقع ، بسیاری از کارفرمایان به دنبال استخدام انسانهایی هستند که می توانند چیزهایی را یاد بگیرند ، نه افرادی که از قبل چیزهایی را می دانند.

چرا باید کتاب کمک درسی بخوانیمنحوه استفاده صحیح از کتاب کمک درسی را می دانید ؟

در فیزیک ، دانش آموزان اغلب از کتاب کمک درسی به روش غلط استفاده می کنند. متداول ترین سو استفاده ، مراجعه به آن به عنوان منبع پاسخ است. سوال فیزیک زیر را در نظر بگیرید:

یک بلوک 5 کیلویی روی شیب قرار گرفته است که از سطح افقی 45 درجه زاویه دارد. اگر ضریب اصطکاک جنبشی بین دو سطح 0.2 باشد ، شتاب بلوک چقدر است؟

تعداد قابل توجهی دانش آموز وجود دارد که با کتاب درسی شروع می کنند و به دنبال فصل اصطکاک جنبشی هستند. اما سوالات فیزیک بازی پنهان کاری نیست. اینطور نیست که سوال خاصی در کتاب وجود داشته باشد و دانش آموز بتواند آن را پیدا کند در حقیقت درک مطلب تنها راه چاره خواهد بود. به یاد داشته باشید ، کتاب درسی تنها یک ابزار برای درک بهتر مفاهیم خواهد بود اگر می خواهید مطالب را با تمرین های بیشتر و مسائل پیچیده تر درک نمایید باید از کتاب کمک درسی استفاده نمایید اما با روش استفاده صحیح !

برای کتابهای کمک درسی فیزیک ، مثال ها و تمرین های زیادی وجود دارد. بیشتر کتابهای کمک درسی فیزیک شامل بخشهایی است که یک مسئله فیزیک حل شده و راه حل با درجاتی از جزئیات مطرح شده است. البته لازم به ذکر است مطرح نمودن این سطح از جزئیات کاملا بستگی به انتشارات و نوع کتاب دارد.

چگونه کتاب کمک درسی بخوانیم ؟

پس باید با کتاب خود چه کار کنید؟ سطح آگاهی و درک هر دانش آموز با دیگری متفاوت است ، اما چند نکته وجود دارد. منتظر نمانید تا در مسئله فیزیک گیر کنید و به کتاب کمک درسی مراجعه نمایید در واقع ، به محض خرید کتاب کمک درسی، از طریق آن مطالعه را شروع کنید تا جایی که می توانید مسائل مختلف را حل کنید. هنگام خواندن ، برخی مطالب را یادداشت کنید. مواردی را که به نظر شما گیج کننده است بنویسید، می توانید سعی کنید خودتان به آنها پاسخ دهید ، یا برای یافتن پاسخ صحیح از همکلاسی ها و یا معلم خود کمک بگیرید. این ممکن است کار زیادی به نظر برسد ، اما به یاد داشته باشید که یادگیری دشوار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

پیشنهاد ما به شما

آخرین محصولات مشاهده‌شده

سبد خرید
فروشگاه
حساب من