لوازم تحریر, مقالات

چرا نوک مداد زود میشکند

چرا نوک مداد زود میشکند

در برهه ای از زمان ، همه ما ناامیدی از سرب را در شکستن مداد خود تجربه کرده ایم و مهم نیست که چند بار مداد را تیز می کنیم ، سرب می شکند. در این مطلب ، ما چهار دلیل اصلی برای شکستن سرب های مداد چوبی را به شما بیان خواهیم نمود و نحوه جلوگیری از این مشکل را بازگو می کنیم. بنابراین اگر می خواهید بدانید چرا نوک مداد زود میشکند و برای برطرف کردن این مشکل چه راهکاری داریم با زودر همراه شوید.

چرا نوک مداد زود میشکند

چهار دلیل اصلی وجود دارد که باعث می شود سرب مداد به راحتی شکسته شود ، یعنی پاسخ این سوال که چرا نوک مداد زود میشکند را اگر بخواهیم به طور مختصر بیان کنیم باید بگوییم دلیل این است که مداد روی زمین افتاده است ، فشار نوشتن بیش از حد ، تراش مداد صاف یا مداد ارزان قیمت است. این چهار مورد از دلایل اصلی شکسته شدن سریع نوک مداد است اما در ادامه به طور دقیق تر به این دلایل می پردازیم.

مداد روی زمین افتاده است

اولین دلیل ممکن برای شکستن سریع نوک مداد این است که بعد از گذشت زمان و استفاده از آن مداد روی زمین افتاده است و این باعث شده که سرب داخل مداد خرد شود به محض اینکه مداد را رها کرده و سرب آن شکسته شود ، مهم نیست که چند بار مداد را تیز می کنید زیرا با خرد شدن سرب داخلی با هر بار تراشیدن مداد مجدد شاهد شکسته شدن نوک مداد خواهید بود. در حال حاضر لازم به ذکر است که سرب مداد سربی واقعی نیست بلکه ترکیبی از خاک رس و گرافیت می باشد.

فشار نوشتن بیش از حد

مداد می تواند فشار منطقی را که هنگام نوشتن به آنها وارد می شود تحمل کند. اما اگر به طور مداوم بیش از حد فشار می آورید ، نوک مداد نمی تواند آن را تحمل کند و می شکند.

استفاده از تراش مداد نامناسب

یک تراش ارزان قیمت با تیغه های صاف یا نامرتب نیز می تواند باعث شکستگی سر مداد شود. برای از بین بردن این مسئله به عنوان یک امکان ، از یک تراش با کیفیت خوب استفاده کنید.

چرا سرب های مداد چوبی به راحتی می شکند ؟

خرید مداد ارزان قیمت

دور از دسترس نیست اما مدادهای ارزان قیمت دلیل اصلی شکستن سرب مداد هستند. بهترین مدادها از چوب سرو تهیه می شوند که دقیقاً در ایالات متحده در کالیفرنیا یا اورگان پرورش یافته است. تراشیدن مدادهایی که از چوب های ارزان تر ساخته می شوند ، دشوارتر است و اغلب به طور یکنواخت تیز نمی شوند.

بهترین مدادها دارای هسته های سرب پیوندی با کیفیت هستند مارک هایی مانند Faber-Castell و Staedtler دارای هسته های پیوندی هستند. هسته پیوندی دقیقاً چیست؟ اساساً در حین تولید هسته، سرب از هر دو طرف از پاک کن تا نوک آن به دو طرف مدادی چوبی چسبانده شده است که در نهایت مداد تشکیل می شود. این قدرت مداد را تقویت می کند و باعث می شود شکست سرب سخت تر شود. اما در مدادهای ارزان تر تولید انبوه ، سرب به چوب متصل نمی شود. داخل مداد کمی شل است و همچنین ممکن است مرکزیت نداشته باشد. به همین دلیل است که مدادهای چوبی به این راحتی خرد یا شکسته می شوند.

چرا نوک مداد زود میشکند

حال که می دانید چرا نوک مداد زود میشکند اگر علاقه مند هستید که بهترین مداد را چه کسی درست می کند ،باید بگوییم Blackwing به عنوان تولید کننده مداد با بهترین کیفیت موجود شناخته می شود. در مصاحبه اخیر الكساندر پوایر ، مدیر برند Blackwing فاش كرد كه مداد Blackwing در ژاپن تولید می شود.

چرا نوک مداد وقتی خیلی تیز می شود میشکند ؟

اگر متوجه شدید که وقتی مداد خود را تیز می کنید ، نوک آن می شکند زیرا به نظر می رسد آن را بیش از حد تیز کرده اید. بنابراین به احتمال زیاد ، شما از یک مداد ارزان قیمت استفاده می کنید که به شکستن سرب معروف است. برای خود یک مداد مرغوب بخرید و باید دریابید که این مسئله مشکل را حل می کند. وقتی نوبت به خرید مداد می رسد ، این ضرب المثل قدیمی را به یاد بیاورید “هر ارزانی بی عیب نیست”.

آیا مدادها به دلیل تراش نامناسب یا به دلیل وجود سرب / گرافیت درون مداد می شکند؟ مداد به دلیل مواد بی کیفیتی که در ساخت آنها استفاده شده است ، می شکند. یک مداد تراش نمی تواند بر مشکلات تولید مداد از مواد ارزان قیمت غلبه کند. با این حال ، به یاد داشته باشید که هرچه درجه B مداد بالاتر باشد ، هسته سربی آن نرمتر خواهد بود. این امر باعث می شود سخت تر شدن و شکستن مدادها مشکل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *