کتاب کمک آموزشی, مقالات

چند توصیه مهم برای انتخاب کتاب کمک درسی

چند توصیه مهم برای انتخاب کتاب کمک درسی

قبل از انتخاب کتاب کمک درسی باید بدانید چه کتابی می خواهید کتابی برای تمرین بیشتر و یا کتابی با توضیحات بیشتر برای درک بهتر مطالب آموزشی ؟ کتابی چهار گزینه ای برای آمادگی و یادگیری مهارت تست زنی یا کتابی با سوالات تشریحی برای آمادگی در امتحانات ؟ شاید بهتر است بعد از مطالعه این چند توصیه مهم برای انتخاب کتاب کمک درسی اقدام به خرید و سفارش کتاب کمک درسی نمایید.

در ذهن برخی از والدین و دانش آموزان کتابهای کمک درسی می توانند ترسناک باشند. تا زمانی که یک فصل را به پایان برسانید ، بسیاری از مطالبی که خوانده اید در یک آشفتگی وسیع و تیره در ذهن شما ترکیب می شوند. شاید یکی از دلایل انتخاب نادرست کتاب کمک درسی باشد، این می تواند هنگام تلاش برای مطالعه ، یا هنگام تلاش برای به خاطر آوردن اطلاعات هنگام امتحان مشکل ساز شود. یکی از راه های کمک به خود در درک و به خاطر سپردن این است که خود را در مورد اطلاعات آزمایش کنید.

چند توصیه مهم برای انتخاب کتاب کمک درسی

به هنگام خرید کتاب کمک درسی بهتر است به فصل بندی و ترتیب مطالب آموزشی دقت کنید چرا که شباهت فصل بندی کتاب کمک درسی و کتاب درسی می تواند به شما کمک کند تا از آشفتگی و سردرگمی رها شوید. در کتاب های کمک درسی معمولا برای بیان مطالب آموزشی کتاب درسی از درسنامه ها استفاده شده است که این درسنامه ها با توجه به انتشارات و سری کتاب می تواند مختصر و یا جامع باشد و این موضوع که کدام کتاب مناسب شماست کاملا بستگی به خودتان دارد.

حجم کتاب کمک درسی که انتخاب می کنید با توجه به محتوای آموزشی که در آن کتاب گردآوری شده متفاوت است بنابراین شما باید به هنگام خرید به این موضوع توجه کنید اگر شما به دنبال کتابی هستید که مطالب را به طور خلاصه و به صوت نکات مهم و کلیدی بیان کرده باشد لازم است از خرید کتاب هایی که به بیان مطالب اضافی پرداخته اند پرهیز کنید. چرا که در برخی کتاب ها با طراحی مثال های بیشتر و تمرینات اضافی به حجم کتاب افزوده خواهد شد و حمل و نقل آن را دشوار خواهد نمود.

از دیگر مواردی که به هنگام انتخاب کتاب کمک درسی باید به آن توجه کنید نوشتار کتاب کمک درسی است همان طور که می دانید دانش آموزان برای درک بهتر مطالب نیاز به بیانی ساده و روان دارند بنابراین باید در انتخاب کتاب کمک درسی به این نکته توجه کنید و از ساده بودن نوشتار کتاب مطمئن شوید. همین طور نشانه گذاری مطالب مهم و نکات کلیدی در کتاب کمک درسی می تواند در ایجاد تمرکز بیشتر برای دانش ا»وزان مفید باشد برخی کتاب های کمک درسی با تفکیک نکات کلیدی نظر دانش آموزان را جلب می کنند و همین موضوع می تواند منجر به ماندگاری محتوای آموزشی در ذهن گردد.

معیارهای مناسب برای خرید کتاب کمک آموزشی

در سال های اخیر استفاده و خرید کتاب کم درسی یکی از مهم ترین منابع آموزشی به شمار می رود و می توان نتیجه گرفت اکثر دانش آموزان برای ارتقا سطح علمی شان از کتاب های کمک درسی استفاده می کنند. اما معیارهای هر دانش آموز برای خرید کتاب کمک درسی با دیگری تفاوت دارد زیرا نقاط ضعف و قوت آن ها با یکدیگر متمایز است. شاید با نگاهی به مثال زیر بتوانیم این معیارها را واضح تر مطرح نماییم.

علی دانش اموز پایه دوازدهم در درس ریاضی احساس ضعف می کند و به بیان خودش نیاز به حل تمرین بیشتر دارد تا بتواند مطالب را در ذهنش تثبیت کند برای حل این مشکل می خواهد کتاب کمک درسی خریداری کند اما نمی داند کدام انتخاب می تواند برای او مناسب باشد از دوستان و معلمان خود کمک گرفته است اما دیدگاه آن ها با نیازهای علی همسو نبوده و خرید کتاب های کمک درسی پیشنهادی از سمت آن ها به علی کمکی نکرده است. توصیه ما به علی این است که به فروشگاه اینترتی زودر مراجعه کند و با مقایسه کتاب های کمک درسی ریاضی و مطالعه توضیحات کتاب ها کتاب مورد نظرش را بیابد.

علی با خرید کتاب های کمک درسی مختلف برای خود اضطراب و نگرانی های مضاعف ایجاد نمود اما سرانجام خودش کتاب کمک درسی مورد نظرش را پیدا کرد! توجه به این نکته بسیار اهمیت دارد که از خرید کتاب های کمک درسی اضافی خودداری نمایید زیرا علاوه بر پرداخت هزینه های اضافی اضطراب و نگرانی هم برای خود ایجاد می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *