کتاب کمک آموزشی, مقالات

چند ساعت مطالعه چند ساعت استراحت

چند ساعت مطالعه چند ساعت استراحت

احتمالاً شنیده اید که مطالعه زیاد موثر نیست و می تواند برای سلامتی شما مضر باشد. بنابراین چند ساعت مطالعه چند ساعت استراحت در طول روز می تواند مفید باشد؟ میزان مطلوب ساعاتی که می توانید در یک روز مطالعه کنید چقدر است؟ اگرچه مطالعات هنوز در مورد این موضوع بی نتیجه است ، اما بر اساس تحقیقات اکثر دانش آموزان می توانند حدود 7 یا 6 ساعت در روز مطالعه کنند و همچنان موثر باشند. با این حال ، زمان کل، بسته به عوامل متعدد می تواند متفاوت باشد و از دانش آموز به دانش آموز دیگر متفاوت است.

تا چه مدت می توانید مطالعه کنید و همچنان کارآمد باشید؟ مطالعه موثر چه مطالعه ای است؟ این بدان معناست که به گونه ای مطالعه کنید که:

  • به سلامتی شما آسیب نمی رساند
  • شما در کوتاه ترین زمان ممکن بیشترین مطالب را یاد می گیرید
  • می توانید این کار را برای مدت زمان طولانی (چند روز یا هفته) ادامه دهید

سه عامل اصلی برای یک زندگی سالم وجود دارد : خواب ، ورزش و تغذیه. بنابراین در اینجا یک تقریب محافظه کارانه وجود دارد (برخی از شما ممکن است هزینه بسیار کمتری را صرف این فعالیتها کنید) در ادامه مطلب از میزان زمانی که باید روزانه به این سه فعالیت اختصاص دهید خواهیم گفت.

چند ساعت مطالعه چند ساعت استراحت

خواب – حدود 9 ساعت. طبق نظر بنیاد ملی خواب دانش اموزان (18 تا 25 ساله) باید از 7 تا 9 ساعت بخوابند بنابراین برای سادگی می توان گفت که یک دانش اموز معمولی ممکن است به 8 ساعت خواب نیاز داشته باشد همچنین ، شما ممکن است حدود 30 دقیقه برای به خواب رفتن و سپس 30 دقیقه دیگر برای بلند شدن از تخت نیاز داشته باشید ، به این ترتیب 1 ساعت دیگر طول می کشد.

ورزش – حدود 1 ساعت. اکثر مطالعات توصیه می کنند که هر روز 30 دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​داشته باشید این می تواند پیاده روی سریع ، شنا ، بالا رفتن از پله ، تنیس ، رقص و غیره باشد. همچنین ، چند دقیقه برای دوش گرفتن یا آماده شدن برای فعالیت زمان لازم دارید به این ترتیب مجموع آن به 1 ساعت می رسد.

غذا – حدود 2 ساعت. تغذیه دقیق توصیه می کند که برای هر وعده غذایی حدود 20 تا 30 دقیقه وقت بگذارید. همچنین ، آماده سازی غذا نیز زمان می برد ، چه در خانه آشپزی کنید و چه به رستوران بروید. اگر ما 3 وعده غذا در روز با 30 دقیقه برای هر یک یعنی 1.5 ساعت فرض کنیم. در نهایت ، میان وعده های مختلفی وجود دارد که ممکن است مصرف کنید ، که ممکن است حدود 30 دقیقه دیگر طول بکشد. بنابراین اگر این 3 فعالیت را جمع بندی کنیم ، باید حداقل 12 ساعت برای سلامتی خود صرف کنید. بنابراین ، 12 ساعت برای مطالعه باقی مانده است. با این حال ، شما نباید همه آنها را صرف مطالعه کنید. اگر می خواهید به طور موثر مطالعه کنید باید استراحت کنید.

فرمول ساعت مطالعه چیست؟

موضوع در مورد اینکه چند بار باید استراحت کنید بسیار متفاوت است. اما به طور خلاصه ، توصیه می کنیم برای هر ساعت مطالعه متمرکز ، استراحت های کوتاه (حدود 15 دقیقه) و هر 2 یا 4 ساعت مطالعه ، استراحت های طولانی تر (حدود 30 دقیقه یا بیشتر) انجام دهید.

به خاطر سادگی ، فرض کنید که برای هر ساعت درس خواندن باید 30 دقیقه در استراحت بگذرانید. همچنین ، از آنجا که اکثرا خوردن غذا و ورزش را به عنوان استراحت می دانند ، این فعالیت ها را به عنوان استراحت در نظر می گیریم. بنابراین بیایید ریاضیات ساده ای انجام دهیم و بفهمیم چه مدت می توانید درس بخوانید:

24 ساعت – 9 ساعت خواب = 13 ساعت زمان بیداری

به ازای هر 1 ساعت بیدار شدن باید 30 دقیقه در استراحت صرف کنید، این بدان معناست که باید 1/3 از زمان بیداری خود را صرف استراحت کنید و 2/3 باقی مانده از زمان بیداری خود را می توانید صرف مطالعه و درس خواندن کنید.

13 ساعت زمان بیداری * 2/3 = 8.6 ساعت (تقریباً زمان صرف مطالعه و درس خواندن)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *