کتاب کمک آموزشی, مقالات

چگونه از کتاب های کمک درسی استفاده کنیم

چگونه از کتاب های کمک درسی استفاده کنیم

اگر برای هر دانش آموزی که می پرسد با پس انداز خود چکار کند و از خود می پرسد “آیا واقعاً لازم است کتاب کمک درسی تهیه کنیم؟” سایت زودر این مطلب آموزشی را گردآوری کرده است. از دید دانش آموزان ، کتابهای درسی و تکالیف خواندن می توانند بدترین چیز در یک دوره باشند و فقط هم به دلیل هزینه نیست. برخی دانش آموزان می خواهند بدانند چگونه از کتاب های کمک درسی استفاده کنیم ، زیرا آنها در دوره هایی هستند که برای رسیدن به موفقیت خواندن کتاب کمک درسی غیر ضروری به نظر می رسد ، یا از این کتب درسی هرگز در کلاس درس استفاده نشده است.

فواید کتاب های کمک آموزشی

چگونه از کتاب های کمک درسی استفاده کنیم

ممکن است در مورد استفاده از کتاب کمک درسی هیچ برنامه خاصی نداشته باشید خصوصاً اگر معلمان هم کتاب کمک آموزشی برای ارتقای سطح آموزشی در طول دوره تحصیل پیشنهاد نکنند. اما مساله این است که شما با مطالعه کتاب های کمک درسی در کنار کتب درسی می توانید پیشرفت زیادی را در خود احساس کنید حتی اگر پایه تحصیلی ضعیفی دارید. به این ترتیب ، اگر به دانش آموزان بگویید که آنها به کتاب کمک درسی نیاز دارند ، حقیقت را می گویید.

  1. دانش آموزان خود را با کتاب کمک درسی آشنا کنید.

بهتر است معلمان در هفته های ابتدایی کلاس دانش آموزان خود را با کتاب کمک درسی آشنا کنید. به آنها نشان دهید که در استفاده از کتاب کمک درسی جدی هستید. مطالب و تمرین های آن را در کلاس دوره کنید. یک نکته خوب در مورد کتابهای کمک درسی این است که دانش آموزان می توانند دروس را از قبل مطالعه نمایند و به دلیل وجود مثال ها و تمرینات زیاد کاملا از موضوع آموزش داده شده مطلع شوند.

  1. به آنها نشان دهید چگونه برای آنچه که نیاز دارند بخوانند.

دانش آموزان نمی دانند چگونه از کتاب کمک درسی استفاده کنند؟ بسته به نوع تدریس ، دانش قبلی دانش آموزان و ماهیت کتاب کمک درسی ، ممکن است لازم باشد که آنها یک مطالعه مداوم از نزدیک انجام دهند. بنابراین لازم است معلمان به دانش آموزان جهت دهید. گاهی اوقات لازم است از کتاب کمک درسی به عنوان مجموعه مطالعات موردی و نمونه هایی از نوشتن قالب بندی شده (یادداشت ها ، نامه ها ، گزارش ها و …) استفاده کنند. و یا با مطالعه بخشی از آن و مطرح کردن موضوعات مختلف در کلاس ایجاد بحث نمایید تا مطلب آموزشی قابل فهم تر شود.

چگونه از کتاب های کمک درسی استفاده کنیم

آیا خواندن کتاب های کمک درسی لازم است؟

  1. قرائت اختصاص داده شده را مستقیماً ادغام کنید ، خصوصاً در هفته های آغازین …

هنگامی که کتاب کمک درسی را دریافت کردید ، حتماً در این هفته های ابتدایی در کلاس از آن استفاده فراوانی کنید. آنچه را که از خواندن آموخته اند در تمرینات و مباحث کلاس بگنجانید. به عنوان مثال ، با تقسیم بندی به گروه های کوچک می توانید درباره آنچه که از کتاب کمک آموزشی خوانده اید بحث كنید و با مطرح شدن سوالات مختلف و متفاوت به قابل فهم تر شدن موضوعات کمک کنید با این روش هم از کتاب کمک درسی در طول کلاس استفاده کرده اید و هم مطلب را به خوبی یاد گرفته اید.

  1. آیا خواندن کتاب کمک درسی توصیه می شود ؟

انتظار می رود که برخی از مطالب با مطالعه و ارائه معلم تداخل داشته باشد و می خواهید با متن ارتباط برقرار کرده و مفاهیم اصلی را تقویت کنید. اما دانش آموزان، راهنمایی اصلی معلم در مورد موضوع را می خواهند و شایسته آن هستند ، نه فقط کتاب درسی یا کمک درسی. از زاویه دیگری به موضوع بپردازید. ارائه مطالب را شخصی سازی و بومی سازی کنید. از برخی نمونه های دنیای واقعی استفاده کنید. همیشه لازم نیست به محتوای کتاب های کمک درسی اکتفا نمود.

آیا منابع کنکور فقط در زمان کنکور استفاده شود ؟

  1. برخی منابع اصلی و غیر درسی را اضافه کنید

از کتابهای کمک درسی کنکور در زمان کنکور استفاده می شود – نه عموماً در زندگی روزمره – به همین دلیل باید منابع اصلی را نیز در تدریس خود بگنجانید. اگرچه خواندن یا قرار دادن کتاب کمک درسی کنکور دشوارتر است ، اما در برخی پایه ها لازم است که دانش آموزان حداقل هر از گاهی به این کتب مراجعه کنند. دانش آموزان می آموزند که روش های مختلفی برای تفسیر یک موضوع ، مسئله یا داستان وجود دارد. آنها همچنین مجبور می شوند که واژگان خود را گسترش دهند. آنها دارای تجربه خواندن متنی هستند که برای آنها به عنوان مخاطب مورد نظر ایجاد نشده است.

بیشتر بدانید : فواید کتاب های کمک آموزشی

گاهی اوقات لازم است برای یادگیری بهتر و بیشتر در کنار کتب درسی از کتاب های کمک آموزشی استفاده نمود چرا که استفاده از این کتب سبب می شود تفهیم مطالب ساده تر شود و همچنین به دلیل داشتن مثال ها و تمرین های بیشتر دانش آموزان پایه قوی تری برای ورود به مقاطع بالاتر کسب خواهند نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *