چگونه برای امتحان درس بخوانیم

چگونه برای امتحان درس بخوانیم

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

امتحانات نهایی و پایان ترم از چالش برانگیزترین جنبه های تجربه مدرسه است. وقتی به پایان سال تحصیلی می روید چیزهای زیادی برای یادگیری ، سازماندهی و به خاطر سپردن وجود دارد. رعایت نکات موثر در مطالعه می تواند به کاهش استرس و افزایش معدل کمک کند. اما باز هم از خود می پرسید چگونه برای امتحان درس بخوانیم هر روش مطالعه برای هر دانش آموزی کار نمی کند ، بنابراین چند مورد از این نکات مهم مطالعه را امتحان کنید تا دریابید کدام روش برای شما مناسب تر است.

توصیه ما به شما این است که در تمام جلسات کلاس شرکت کنید ، به توضیحات معلم توجه زیادی داشته باشید و به نحوی که برای شما منطقی است یادداشت برداری کنید. هدف این است که بتوانید بعداً یادداشت های خود را مرور کنید. با همکلاسی ها درس بخوانید همکاری با یکدیگر به توسعه عادات مطالعه خوب ، افزایش همکاری در پروژه های گروهی و افزایش اعتماد به نفس کمک می کند.

چگونه برای امتحان درس بخوانیم

اگر با یک مفهوم یا موضوع مشکل دارید ، معلم یا همکلاسی ها می توانند به شما کمک کنند. برای درک بهتر مطالب کلاس ، می توانید به صورت گروهی با دوستانتان درس بخوانید و یا از منابع آموزشی مانند کتاب کمک درسی استفاده کنید با این روش ها نکات مفیدی در مورد نحوه آماده شدن برای امتحانات بدست می آورید. یکی از نکات مهم مطالعه برای دانش آموزان یادداشت برداری از مفاهیم و تعاریف مهم روی فلش کارت ها است. فلش کارت ها همچنین به شما امکان می دهند خود را بدون کمک دیگران امتحان کنید. فلش کارت و برنامه های مطالعه راه دیگری برای سازماندهی و مرور مطالب است.

برای موفقیت در امتحانات و داشتن یک مطالعه مناسب یک نقطه خوب برای مطالعه پیدا کنید. برخی از دانش اموزان سکوت کامل محیط کتابخانه را دوست دارند ، در حالی که برخی دیگر شلوغی یک کافه را دوست دارند. برخی از دانش آموزان ترجیح می دهند پشت میز خود بنشینند تا درس بخوانند ، برخی دیگر محل مطالعه بیرون از نور آفتاب را دوست دارند. بنابراین با توجه به علایقتان محیطی مناسب برای درس خواندن انتخاب کنید. وقت گذاشتن بیش از حد روی یک موضوع می تواند تمرکز شما را از بین ببرد. یکی از مهمترین نکات مطالعه برای امتحانات مدرسه تغییر موضوعات هر 30 دقیقه یا بیشتر برای جلوگیری از خستگی یادگیری است. هنگامی که به مغز خود استراحت دادید ، موضوعات چالش برانگیز را دوباره مرور کنید.

برای آمادگی در امتحانات مطالب را مرور کنید

طبق اصل منحنی فراموشی ابینگهاوس ، ما 70 درصد از آموخته های خود را در عرض 24 ساعت فراموش می کنیم. گذراندن ایده های جدید یک روز بعد از کلاس به حفظ و درک مطلب کمک می کند بنابراین هر شب برای مرور سریع وقت بگذارید. فصل ها را به بخش هایی تقسیم کنید و قبل از ادامه مطالب را در انتهای هر قسمت مرور کنید. با جمع بندی جنبه های مهم مطالعه ، یادداشت کنید تا بتوانید بدون نیاز به بازخوانی کامل فصل ها ، آنها را به راحتی مرور کنید. علامت گذاری بخش های دشوار که بعداً دوباره آنها را مرور می کنید. برنامه ریزی جلسات کلاس ، تکالیف و مطالعه دروس برای سازماندهی منظم بسیار مهم است. داشتن یک برنامه درسی می تواند به ایجاد تمرکز در ذهن شما کمک کند.

با متراکم کردن مطالب و تأکید یا برجسته سازی مفاهیم کلیدی بر مهمترین قسمت های یادداشت های کلاس خود تمرکز کنید. طرفدار یادداشت های نوشتاری نیستید؟ سعی کنید آنها را در نمودارها ، تصاویر ، نقشه های ذهنی یا طرح کلی مجدداً قالب بندی کنید تا تصاویری را ایجاد کنید که به شما در درک مفاهیم پیچیده کمک کند. حفظ کردن یعنی یافتن راه هایی برای به خاطر سپردن و تکرار حقایق. درک کردن مطالب آموزشی از حفظ کردن آن عمیق تر است و به این معنی است که می توانید دانش جدید را در سناریوهای مختلف به کار بگیرید و بدانید که چگونه با مفاهیم دیگر ارتباط دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
حساب من