چگونه ریاضی را بفهمیم

چگونه ریاضی را بفهمیم

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

ریاضیات موضوعی است که نمی توانید از آن اجتناب کنید. برخی دوست دارند ، اما اگر صادق باشیم ، اکثر دانش اموزان از مطالعه ریاضی متنفرند. اهمیت ریاضیات برای دانش آموزان هرگز پوشیده نبوده است. در حالی که تقریباً در هر حرفه ای به طور روزانه از ریاضیات استفاده می شود. مشکلی که بسیاری از دانش آموزان دارند این است که نمی دانند چگونه ریاضیات را مطالعه کنند تا به نتایج خوبی برسند. همیشه در بین دانش آموزان این سوال مطرح است که چگونه ریاضی را بفهمیم آیا راهکاریی برای حل مسائل ریاضی وجود دارد؟ شاید این روزها استفاده از کتاب کمک درسی و خرید آن یکی از راه حل های مفید باشد.

ریاضیات از آن دسته موضوعاتی است که می توانید ساعت ها به راحتی آن را مطالعه کنید ، اما عاقلانه تر از آن نیست. به هر میزان که مطالعه کرده اید ، اگر نتوانید مشکل را در روز آزمون حل کنید ، بازنده هستید. خوشبختانه ، تکنیک هایی برای مطالعه ریاضیات وجود دارد که می توانید بدون توجه به سطح خود انجام دهید. حتی ممکن است تا پایان این مطلب عاشق ریاضیات شوید!

چگونه ریاضی را بفهمیم

تمرین ، تمرین و تمرین بیشتر

مطالعه صحیح ریاضیات فقط با خواندن و گوش دادن غیرممکن است. برای مطالعه ریاضیات باید آستین های خود را بالا زده و در واقع برخی از مشکلات را حل کنید. هر چه بیشتر در پاسخ به مسائل ریاضی تمرین کنید ، بهتر است. هر مساله ویژگی های خاص خود را دارد و مهم است که قبل از امتحان آن را به روش های مختلف حل کرده باشید. از این واقعیت گریزی نیست ، برای اینکه در امتحان ریاضی خوب عمل کنید ، باید بسیاری از مسائل ریاضی را قبلاً حل کرده باشید.

بررسی خطاها

هنگامی که با این مشکلات تمرین می کنید ، مهم است که این فرآیند را برای هر راه حل انجام دهید. اگر اشتباهی مرتکب شده اید ، باید آنها را مرور کرده و بفهمید که مهارت حل مسئله شما را در کجا ناامید کرده است. درک اینکه چگونه با مشکل روبرو شده اید و کجا اشتباه کرده اید ، راهی عالی برای قوی تر شدن و اجتناب از اشتباهات مشابه در آینده است.

بر مفاهیم کلیدی مسلط باشید

سعی نکنید مراحل حل مساله را به خاطر بسپارید. تمرکز بر درک فرآیند و منطق در بلند مدت بسیار بهتر و مفید است. این به شما کمک می کند تا بفهمید که در آینده چگونه باید با چنین مسائلی برخورد کنید. به یاد داشته باشید که ریاضیات یک درس متوالی است ، بنابراین مهم است که قبل از شروع به حل مساله بر روی راه حل های پیچیده تر و مبتنی بر درک اصول اولیه ، از مفاهیم کلیدی که پایه یک موضوع ریاضی هستند ، آگاهی کامل داشته باشید.

چند نکته برای حل مسائل ریاضی

تردیدهای خود را درک کنید

گاهی اوقات می توانید در تلاش برای حل بخشی از مسائل ریاضی دچار مشکل شوید و رفتن به مرحله بعدی برای شما مشکل باشد. معمول است که بسیاری از دانش آموزان از این سوال صرف نظر کرده و به سوال بعدی ادامه دهند. شما باید از انجام این کار اجتناب کنید و در عوض وقت خود را صرف درک روش حل مساله کنید. هنگامی که مسأله اولیه را درک کردید ، می توانید از آن به عنوان یک گام برای پیشرفت در باقی سوالات استفاده کنید.

ایجاد یک محیط مطالعه بدون حواس پرتی

ریاضیات درسی است که بیش از هر درس دیگری به تمرکز نیاز دارد. یک محیط مطالعه مناسب و یک منطقه عاری از حواس پرتی می تواند عامل تعیین کننده در حل معادلات پیچیده یا مسائل هندسه ، جبر یا مثلثات باشد! مطالعه با موسیقی می تواند به ایجاد فضایی آرامش بخش و تحریک جریان اطلاعات کمک کند. داشتن موسیقی زمینه مناسب می تواند محیطی با حداکثر تمرکز را ایجاد کند.

ایجاد فرهنگ لغت ریاضی

ریاضیات اصطلاحات خاصی با فرمول های فراوان دارد. پیشنهاد می کنیم یادداشت ها یا فلش کارت هایی با تمام مفاهیم ، اصطلاحات و تعاریفی که باید بدانید ایجاد کنید. شما باید معانی آنها ، برخی از نکات کلیدی و حتی برخی از نمونه پاسخ ها را وارد کنید تا بتوانید در هر زمان آنها را مرور کنید.

ریاضیات را در مسائل دنیای واقعی به کار بگیرید

تا آنجا که ممکن است ، سعی کنید مشکلات دنیای واقعی را هنگام نزدیک شدن به ریاضی اعمال کنید. گاهی اوقات ریاضیات می تواند بسیار انتزاعی باشد بنابراین جستجوی یک برنامه کاربردی می تواند به تغییر دیدگاه شما و جذب ایده های متفاوت کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

پیشنهاد ما به شما

آخرین محصولات مشاهده‌شده

سبد خرید
فروشگاه
حساب من