کتاب کمک آموزشی, مقالات

چگونه سوالات سخت ریاضی را حل کنیم

چگونه سوالات سخت ریاضی را حل کنیم

ریاضیات رشته ای است که در آن می توان رویکردهای متعددی را برای رسیدن به راه حل یک مساله اتخاذ کرد. این رویکرد ساده گام به گام به شما کمک می کند تا راه حل حتی سخت ترین مساله ریاضی را پیدا کنید. اما سوال این است که چگونه سوالات سخت ریاضی را حل کنیم راه های متعددی برای حل مسائل ریاضی وجود دارد. با این حال ، یک روش ساده شده که می تواند به دانش آموزان در حل حتی سخت ترین مساله ریاضی کمک کند ، یک فرایند سه مرحله ای است. فرایند این است:

  1. مساله را تجسم کنید
  2. رویکردی که باید با آن مساله دنبال شود
  3. در نهایت ، مساله را حل کنید

این فرایند سه مرحله ای احتمالاً می تواند به شما در بهبود مهارت های ریاضی کلی کمک کند. در اینجا چهار مرحله برای کمک به حل آسان مسائل ریاضی آورده شده است.

چگونه سوالات سخت ریاضی را حل کنیم

  1. با دقت بخوانید ، بفهمید و نوع مساله را مشخص کنید

هنگامی که برای اولین بار شروع به مطالعه ریاضی می کنید ، نوع مسأله را بررسی کنید – آیا مسئله مربوط به کسرها ، معادلات درجه دوم یا هر نوع دیگر است؟ قبل از حرکت به جلو ، مقوله ای را که مسئله ریاضی در آن قرار می گیرد ، مشخص کنید زیرا بهترین راه حل برای حل آن کمک خواهد کرد. با دقت خواندن مساله و اطمینان از اینکه مساله را به درستی درک کرده اید برای برداشتن مراحل بعدی بسیار مهم است.

  1. مساله را ترسیم کرده و مرور کنید

هنگامی که مساله را درک کردید ، گام بعدی می تواند ترسیم آن باشد زیرا به شما در پیشرفت کمک می کند. نقاشی می تواند به شکل اشکال یا اشکال با اعداد ساده باشد. در اینجا احتمالاً می توانید به دنبال الگوها باشید یا از نمودارها استفاده کنید. هنگامی که کل این فرآیند درک ، خواندن و طراحی انجام شد ، باید تجزیه و تحلیل خود را از آن مرور کنید. این به شما کمک می کند تا نوع مساله و روش حل آن را تعیین کنید.

  1. تدوین برنامه حل مساله

برای تدوین برنامه ای برای حل آن ، مرحله ای ساده وجود دارد که باید طی کنید. ابتدا باید فرمول مورد نیاز برای حل مساله را پیدا کنید. در اینجا شما باید مدتی را صرف مرور مفاهیم کتاب های درسی خود کنید که به شما در حل مساله کمک می کند

  1. مساله را حل کنید

هنگامی که استراتژی و روش شما برای حل مساله آماده شد ، می توانید حل آن را آغاز کنید.

استراتژی های مسائل سخت ریاضی

زمانی که شما هیچ ایده ای برای حل مسائل ریاضی ندارید چه باید بکنید؟ مساله را ساده کنید. اعداد کوچکتر و موارد خاص را امتحان کنید. حذف محدودیت ها یا محدودیت ها را اضافه کنید. کمی چشم انداز خود را پایین بیاورید ، سپس با حل مساله ساده تر ، آنسعی کنید مساله دشوار را حل کنید.

متوجه خواهید شد بسیاری از مسائل را حل کرده اید برخی از آنها حتی مسائل سختی بودند! چطور انجامش دادی؟ با مسائلی شروع کنید که مشابه مسائلی هستند که با آنها روبرو هستید.

ریچارد فاینمن یکبار نوشت که چهار یا پنج مسئله ریاضی را در ذهن خود فعال نگه می دارد. هر زمان که یک استراتژی یا تکنیک جدید می شنید ، به سرعت مسائل خود را حل می کرد و می دید که آیا می تواند از آن برای حل یکی از مسائل خود استفاده کند. او این روایت را برای برخی از حکایاتی که به فاینمن به عنوان یک نابغه شهرت داده اند ، اعتبار می دهد. این شواهد دیگری است که نشان می دهد نابغه بودن در مورد تلاش ، آمادگی و راحت بودن در برابر چالش ها بسیار وحشتناک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *