چگونه مداد رنگی تولید می شود

چگونه مداد رنگی تولید می شود

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

اولین شکل ارتباطات ثبت شده ، هنر گرافیک است که با نقاشی های خراشیده شده بر روی دیواره غارها توسط مردم ماقبل تاریخ آغاز می شود. ساکنان غارها ابزار طراحی محدودی داشتند ، شاید فقط قطعات کربن باقی مانده از آتش بود. البته ارتباط دهنده گرافیک امروزی می تواند ابزارهای بسیار کارآمدتری از جمله مداد رنگی باشد. اما یکی از سوالاتی که ذهن بسیاری از ما را به خود درگیر کرده است این است که چگونه مداد رنگی تولید می شود اگر پاسخ این سوال برای شما هم جذاب است با زودر همراه شوید.

مداد رنگی از چه موادی ساخته شده است ؟

مداد رنگی از پارافین ، ماده مومی گرفته شده از چوب ، ذغال سنگ یا نفت ساخته می شود. پارافین تا سال 1867 به صورت تجاری تولید شد و مداد رنگی در اواخر قرن ظاهر شد. مداد رنگی اولیه مشکی بود و بیشتر به کارخانه ها و گیاهان فروخته می شد و در آنجا به عنوان نشانگر ضد آب استفاده می شد.

مداد رنگی با طیف رنگی بیشتر برای اهداف هنری تقریباً در همان زمان در اروپا وارد بازار شد ، اما مانند مداد رنگی سیاه ، این مواد حاوی مواد سمی بودند (معمولاً زغال و موم) و بنابراین برای کودکان مناسب نبودند. شرکت بین و اند اسمیت ، که هنوز مداد رنگی می سازند ، از بازار آموزشی آمریکا درک خوبی داشتند ، زیرا قبلاً گچ های بدون گرد و غبار را برای تخته های سیاه به بازار عرضه کرده بود. این شرکت اولین بسته خود را با مداد رنگی هشت رنگی مناسب برای استفاده کودکان در مدارس در سال 1903 به فروش رساند.

مداد رنگی روی خط دستگاهی که توسط کارگران اداره می شود تولید می شود ، بعضی از مراحل دستی است ، اما بیشتر آن اتوماتیک است. برای ساخت مداد رنگی ، آنها از همان روش مداد گرافیت استفاده می کنند ، اما با یک تفاوت مهم که سرب ها نمی توانند وارد کوره شوند زیرا این امر باعث تغییر رنگ رنگدانه ها می شود.

چگونه مداد رنگی تولید می شود

مواد مورد استفاده در مداد رنگی : ماده رنگی (می تواند رنگدانه یا رنگ باشد) ، ماده اتصال دهنده (صمغ های گیاهی و اترهای سلولزی) ، موم (موم مومیایی که از زمان های بسیار قدیم استفاده می شود ، پارافین ، موم کارناوبا)

اولین قدم مخلوط کردن رنگدانه ها برای بدست آوردن رنگ دلخواه مداد است. برای هر رنگ ، آنها یک دستور العمل دارند. این یک کار دقیق است که باید مقدار صحیح هر رنگدانه را اضافه کنند. برای مخلوط کردن بیشتر ، آنها به آب جوشانده نیاز دارند. به آب عوامل اتصال دهنده اضافه می شود تا همه اجزا پس از اضافه شدن مخلوط شوند. مواد تشکیل دهنده باید گسترش یابد. پس از تبدیل شدن به خمیر ، زمان یک مرحله جدید است.

اکنون زمان افزودن رنگدانه های مخلوط شده رسیده است و دستگاه همه مواد را با هم مخلوط می کند تا 100٪ خمیر رنگی بدست آورد. دستگاه بعدی در خط، برای پردازش خمیر است. کمی زمان خواهد برد که توسط تسمه نقاله به یک سیلندر فشرده منتقل می شود. فشرده سازی سیلندر باعث فشرده سازی آنها می شود و دستگاه اکستروژن را تغذیه می کند. دستگاه اکستروژن دارای قطر سرب است ، به طور معمول 3.8 میلی متر ، اما بسته به انتخاب سازنده مداد رنگی می تواند کوچکتر یا بزرگتر باشد.

صفر تا صد تولید یک مداد رنگی !

مرحله بعدی مرحله کنترل کیفیت است. آنها برای آزمون یک لید تصادفی انتخاب می کنند. دو تست انجام می شود ، یکی برای استراحت و دیگری برای دوام. در تست استراحت ، سرب مدادهای رنگی باید فشار 2.5 کیلوگرمی را قبل از شکست تحمل کند. آزمون دوام باید 100 متر با یک سرب را ارائه دهد. بدنه های مداد از سرو تولید می شوند و توسط دستگاه خاصی به شکل گرد ، مثلث یا شش ضلعی در می آیند. این سطح را با لایه های نازک چسب می پوشاند ، که منجر به اتصال سرو می شود. در فرایند خودکار ، سرب ها را درون سرو شیاردار قرار داده و در مرحله دوم ، سرو مخالف را می بندند تا مداد بسته شود.

اکنون زمان آن است که بدنه مداد را متناسب با رنگ سرب تنظیم کنید. برخی از تولیدکنندگان مداد رنگی برای مطابقت با رنگ سرب از این کار استفاده نمی کنند. هنگامی که رنگ بدنه خشک شد ، مهر و نام کارخانه ، نام مدادها و نوع مداد برای شناسایی آسان تر است تراشکاری مرحله آخر است و با چرخ سایشی که می چرخد ​​انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
حساب من