کاغذ مناسب مداد رنگی

کاغذ مناسب مداد رنگی

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

یافتن بهترین کاغذ برای مداد رنگی و یا کاغذ مناسب برای مداد رنگی می تواند مشکل باشد زیرا محصولات کاغذی زیادی در بازار موجود است! اما ترس نداشته باشید ، زیرا زودر اینجاست تا به شما کمک کند! برای کمک به شما در انتخاب کاغذ مناسب برای سبک هنری و بودجه خود ، ما بر روی چهار عامل مهم تمرکز خواهیم کرد: کیفیت ، بافت ، وزن و فرم. آیا می دانید از مداد رنگی می توان در طیف وسیعی از سطوح فراتر از کاغذ – مانند چوب ، پلاستیک ، فلز ، خاک رس و غیره استفاده کرد ؟!

در این مطلب ما می خواهیم فقط تمرکزمان را روی کاغذ بگذاریم که محبوب ترین انتخاب در میان هنرمندان مداد رنگی است. انواع مختلفی از کاغذ وجود دارد که برای مدادهای رنگی بسیار مناسب است. کاغذ ارزان تر از سایر ابزارها مانند بوم است ، به راحتی می توان آن را در انواع مختلف خریداری نمود و سطح مطلوبی را برای مدادهای رنگی فراهم می کند. انتخاب کاغذ به بودجه ، سبک هنری و سطح مهارت شما بستگی دارد.

کاغذ مناسب مداد رنگی چیست ؟

هنگامی که در فروشگاه لوازم هنری به دنبال کاغذ مناسب مداد رنگی هستید ، احتمالاً خواهید دید که با طیف عظیمی از محصولات روبرو شده اید ، که اغلب با اصطلاحات غیرمعمول مانند بریستول ، مخملی و پرس سرد توصیف می شوند.

کیفیت و طول عمر

کاغذ می تواند از نظر کیفیت بسیار متفاوت باشد ، که نه تنها بر دوام هنر شما تأثیر می گذارد بلکه بر عملکرد مدادهای رنگی نیز تأثیر می گذارد. اگر کاغذ ارزان بخرید ، استفاده از آن ممکن است ناامیدکننده باشد زیرا به راحتی با استفاده از تکنیک های خشن (مانند پاک کردن) آسیب می بیند و در صورت استفاده از محیط مرطوب ، پیچ و تاب می خورند و اگر موفق به پایان دادن به کارهای هنری خود شوید ، این احتمال وجود دارد که ظرف چند سال زرد و شکننده شود.

کاغذی که می خرید باید فاقد اسید باشد. این مهم است زیرا هر اسید موجود در کاغذ به الیاف حمله کرده و باعث خراب شدن و زرد شدن آنها می شود. به عنوان مثال ، بیشتر نقاشی هایی که من در دبیرستان ایجاد کردم روی کاغذ نقاشی ارزان قیمت انجام شده است و اکنون با گذشت بیش از 2 دهه ، کاغذ شکننده و زرد است که باعث تغییر رنگ در آثار هنری شده است.

کاغذ از چه ساخته شده است ؟

بیشتر کاغذها از خمیر چوب و الیاف سلولز ساخته شده اند که به طور طبیعی با افزایش سن اسیدی تر می شوند (به لطف لیگنین موجود در آنها). برای تولیدکنندگان خنثی سازی اسیدها در حین تولید کاملاً معمول است ، اما بهترین برند ها اقدامات دیگری برای جلوگیری از بازگشت اسید انجام می دهند: آنها بافرها و ذخایر قلیایی را اضافه می کنند و حتی برخی از آنها لیگنین را از بین می برند (به دنبال برچسب “بدون لیگنین” باشید) .

کاغذ بدون اسید با کیفیت بالا مدت زیادی دوام خواهد آورد ، اما به دلیل آنچه که از آنها ساخته شده است ، هنوز هم احتمال بروز مجدد اسید وجود دارد. به دنبال کاغذ ساخته شده از 100٪ پنبه باشید. الیاف پنبه به طور طبیعی فاقد اسید هستند و به مرور زمان خراب نمی شوند. در صورت مراقبت ، می توانند قرن ها دوام بیاورند! کاغذ ساخته شده از پنبه نیز محکم و قابل انعطاف است و به آن اجازه می دهد در برابر تکنیک های خشن مقاومت کند. نکته منفی ، همانطور که احتمالاً حدس زده اید ، گران بودن کاغذهای 100٪ پنبه است.

بافت کاغذ

برای انتخاب کاغذ مناسب مداد رنگی باید به بافت و سطح کاغذ که تأثیر زیادی در احساس مداد و عملکرد آن دارد، توجه داشته باشید. بنابراین بسیار مهم است که بهترین بافت را برای سبک هنری خود کشف کنید! بافت کاغذ از روشهای مختلف ساخت استفاده می شود. طیف گسترده ای از بافت کاغذ وجود دارد – از بسیار خشن تا صاف شیشه ای – اما تولید کنندگان معمولاً آنها را در 3 دسته اصلی: خشن ، متوسط ​​و صاف دسته بندی می کنند. مدادهای رنگی به طور شگفت انگیزی همه کاره هستند و می توانند تقریباً به هر نوع کاغذی بچسبند ، اما بسته به بافت عملکرد آنها بسیار متفاوت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
حساب من