کتاب های کمک درسی با دانش آموزان چه می کند؟

کتاب های کمک درسی با دانش آموزان چه می کند؟

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

در سال های اخیر شاهد استقبال دانش آموزان زیادی از کتاب های کمک درسی هستیم چرا که آمادگی برای کنکور و داشتن پایه قوی برای شرکت در آزمون های مهم نیاز به آماده سازی بستری مناسب برای رشد و ترقی دانش آموزان دارد یکی از سوالات مهم این است که کتاب های کمک درسی با دانش آموزان چه می کند؟ آیا استفاده از کتاب های کمک درسی می تواند برای رشد و پیشرفت دانش آموزان موثر باشد ؟ شاید بهتر است کاربردهای کتاب های کمک درسی را برشماریم تا پاسخی برای این سوالات بیابید.

همان طور که می دانید کتاب های کم درسی در انواع مختلفی منتشر می شوند اما هدف از انتشار این کتاب ها یادگیری بیشتر و عملکرد بهتر دانش آموزان است. با استفاده از این کتاب ها به دلیل بیان ساده دروس، نمونه سوالات و تمرینات بیشتر از کتاب درسی، جمع بندی مطالب مهم و کلیدی دانش آموزان می توانند تمرکز بیشتری بر روی مطالب داشته باشند همین طور موفقیت آن ها در امتحانات افزایش می یابد.

کتاب های کمک درسی با دانش آموزان چه می کند؟

کتاب های کمک درسی برای آن دسته از دانش آموزانی که نیازهای خود را می شناسند و اقدام به خرید کتاب کمک درسی برای پیشرفت تحصیلی شان می کنند بسیار مفید است چرا که خرید کتاب کمک درسی مناسب می تواند یکی از فاکتورهای مهم در تاثیرگذاری باشد. اگر منبع آموزشی که انتخاب و خریداری می کنید مناسب برای سطح شما نباشد قطعا برای مطالعه آن رقبتی نخواهید داشت و شاید اصلا به سراغ آن کتاب هم نروید و در کتابخانه شما خاک بخورد! البته که شناخت ضعف ها و مشکلات دانش آموز یک طرف ماجراست و شناخت کتاب های کمک درسی و انتخاب مناسب هم یک ماجرا !

شاید قبل از خرید کتاب کمک درسی ابتدا لازم باشد درباره برخی انتشارات و کتاب های کمک درسی منتشر شده از سوی آن انتشارات بیشتر تحقیق کنید و بدانید که محتوای آموزشی کدام کتاب می تواند برای شما مفید باشد. برای انتخاب مناسب ابتدا لازم است با خودتان صادق باشید و نقاط ضعف خود در یک درس را شناسایی نمایید.

اگر در کلاس درس با توضیح معلم و مطالعه مطالب آموزشی کتاب درسی هنوز هم در یادگیری مطالب دچار مشکل هستید و نیاز به توضیح بیشتر دارید تا مطلب را درک کنید توصیه ما به شما این است که از کتاب های کمک درسی که شامل درسنامه جامع و کامل است استفاده کنید. زیرا این کتاب ها با این هدف که مطالب و محتوای آموزشی کتاب درسی را با بیانی ساده تر به دانش آموزان بیاموزند طراحی شده اند. برای خرید اینگونه کتاب های کمک درسی به انتشارات خیلی سبز و گاج مراجعه کنید.

ویژگی یک کتاب کمک درسی خوب چیست ؟

با دانستن ویژگی های یک کتاب کمک درسی خوب می توانید سطح علمی خود را ارتقا دهید البته همان طور که قبلا هم اشاره کردیم برای پیشرفت تحصیلی لازم است ابتدا نیازها و نقاط ضعف خود را شناسایی کنید. اولین نکته ای که باید در یک کتاب کمک درسی خوب وجود داشته باشد تبعیت محتوا و مطالب آموزشی آن از کتاب درسی باشد استفاده از مطالب آموزشی غیر مرتبط با مطالب کتب درسی می تواند دانش آموزان را سردرگم نماید بنابراین اولین نکته پایبندی به مطالب کتاب درسی است.

از دیگر ویژگی ها می توان متن روان و ساده را نام برد چرا که استفاده از بیانی ساده برای یادگیری دانش آموزان می تواند کاربردی باشد گاهی اوقات دانش آموزان با بیانی ساده مطالب را سریع تر می آموزند بنابراین این مورد می تواند در کتاب های کمک درسی بسیار کاربردی باشد و همین طور در استقبال دانش آموزان برای خرید آن کتاب تاثیر گذار باشد. استفاده از تصاویر جذاب برای درک بهتر مطالب هم می تواند یک نکته مثبت و ویژگی مهم تلقی شود. گاهی اوقات استفاده از تصاویر در متن کتاب کمک درسی می تواند دانش آموز را برای مطالعه ترغیب نماید.

کتاب هایی که شامل نمونه سوال، مثال و تمرین های بیشتر باشد برای دانش آموزانی که نیاز به تمرین و تکرار برای یادگیری مطالب دارند می تواند مفید باشد لازم به ذکر است استفاده از این کتاب ها برای آمادگی در آزمون ها نیز مفید است. برای نتیجه گیری در انتهای این مطلب باید اعلام کنیم استفاده از کتاب های کمک درسی برای دانش آموزان بسیار مفید است و می تواند باعث پیشرفت تحصیلی در آن ها شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

پیشنهاد ما به شما

آخرین محصولات مشاهده‌شده

سبد خرید
فروشگاه
حساب من