لوازم تحریر, مقالات

بهترین برند کاغذ در بازار ایران

بهترین برند کاغذ در بازار

بهترین برند کاغذ در بازار چیست؟ صنعت کاغذسازی از بزرگترین و مهم ترین صنایع در هر کشوری و در تمام دنیاست. برندهای گوناگونی در صنعت کاغذسازی در تمام دنیا به ویژه برای فروش عمده کاغذ با هم رقابت می کنند. خرید عمده کاغذ از جمله دغدغه­ های مهم سازمان هاست. در این مطلب از سایت زودر، به عنوان فروشنده کاغذ عمده، درباره بهترین برند کاغذ در بازار و بزرگترین مجموعه های کاغذسازی دنیا می خوانیم.

 

بهترین برند کاغذ در بازار کدام است؟ بررسی و مرور بزرگترین صنایع کاغذسازی جهان و پرآوازه ترین برندهای کاغذ تحریر

 

همه ما در هنگام انتخاب کالاها به نام و نشان تجاری آنها توجه می کنیم. در صنعت لوازم التحریر هم نام های مهم و پر آوازه ای به گوش میخورد. اما آیا تاکنون به  بهترین برند کاغد در بازار  که برای مصرف در دستگاه پرینتر دفتر خود تهیه می کنید دقت کرده اید؟ در مقاله تولید کاغذ درباره ویژگی های کاغذ خواندیم و متوجه شدیم که چگونه یک عامل کوچک در بافت کاغذ میتواند بر تجربه ما در استفاده بر آن تاثیر بگذارد و کیفیت خروجی کار را تحت تاثیر قرار دهد. در ادامه این مطلب درباره بهترین برند کاغذ و بزرگترین تولیدکنندگان کاغذ میخوانیم. تا آسوده تر کاغذ تحریر مورد نیاز خود را تهیه کنیم.

 

برترین شرکت های تولیدکننده کاغذ در داخل و خارج از ایران

 

به گزارش مرکز اطلاعات کاغذ ایران اکنون 20 شرکت تولیدکننده کاغذ در ایران فعال هستند که مجتمع کاغذسازی راشا کاسپین ایرانیان بزرگترین آنان است. این شرکت با هدف تولید کاغذ بسته بندی فعالیت می کند. از دیگر شرکت های معتبر ایرانی در تولید کاغذ تحریر می توان به شرکت کاغذسازی پارس اشاره کرد. این مجموعه در سال 1346 در شمال خوزستان و با هدف استفاده از ضایعات نیشکر برای تامین کاغذ تحریر افتتاح شد و در سالهای گذشته بیشترین رکورد تولید در طول عمر خود را زده است. این مجموعه با نماد چکاپا در بورس اوراق بهادار نیز درج شده است.

از دیگر شرکت های تولیدکننده کاغذ داخلی میتوان، شرکت های چوکا، صنایع چوب و کاغذ مازندران و کاغذسازی کاوه را نام برد. در ادامه ده شرکت برتر تولیدکننده کاغذ در سال 2022 در جهان را با هم مرور می‌کنیم.

  1. International Pape در آمریکا

این مجموعه بزرگترین شرکت تولیدکننده کاغذ و خمیر کاغذ در جهان است. که در واقع از ادغام 18 شرکت گوناگون تاسیس شده است.

  1. Nine Dragons Paper Holdings در چین

این شرکت دومین تولیدکننده کاغذ در جهان است که در زمینه  تولید کاغذ تحریر و کاغذ بسته بندی فعال است.

  1. WestRock در آمریکا

این شرکت بیشتر بر تولید کاغذهای مناسب برای بسته بندی و همکاری با برندهای بزرگ دنیا تمرکز کرده است.

  1. Oji Holdings در ژاپن

این مجموعه بزرگترین شرکت کاغذسازی در ژاپن است. این شرکت دارای جنگل هایی در داخل و خارج از ژاپن نیز است و فعالیت های فروش الوار و جنگل داری را نیز انجام می دهد. این مجموعه تولیدکننده کاغذ در سال 2022 درآمدی بالغ بر 12 میلیارد دلار داشته است.

  1. DS Smith  در بریتانیا

این  مجتمع کاغذسازی بریتانیایی مواد اولیه تولید کاغذ را از طریق تجارت و همکاری با مجموعه های دیگر تامین می کند و همچنین در زمینه ساخت کاغذ از مواد بازیافتی نیز عمل می کند.

  1. UPM در فنلاند

این شرکت از بزرگترین جنگل داران جهان است و در زمینه تولید کاغذ تحریر و کاغذ روزنامه فعال است. در سال 2022، 11 میلیارد دلار درآمد داشته و دومین شرکت سودآور جهان در صنعت کاغذسازی در این سال بوده است.

  1. Stora Enso  در فنلاند

این شرکت کاغذسازی فنلادی در زمینه ارائه راه حل های تجدیدپذیر در زمینه بسته بندی، مواد زیستی، سازه های چوبی و ساخت کاغذ فعالیت می کند. این شرکت همچون هموطن دیگر خود در این لیست در سال 2022 درآمدی معادل 10 میلیارد دلار داشته است و جزء برترین شرکت های تولید کننده کاغذ در این سال به شمار می آید.

  1. Smurfit Kappa Group  در ایرلند

تولید کاغذ در این شرکت بر پایه ترکیبی از فعالیت های جنگلداری و  بازیافت زباله کاغذ، برای تولید کاغذ بسته بندی است.

  1. Nippon Paper Industries در ژاپن

تمرکز فعالیت های این شرکت بیشتر نه در تولید خود کاغذ، بلکه بر تولید محصولات کاغذی و خمیر کاغذ و مواد کاغذسازی است. این مجموعه در سال 2022، 9 میلیارد دلار درآمد داشته است.

  1. Lee & Man Paper Manufacturing در چین

این مجموعه در سال 2022، درآمدی معادل 3 میلیارد دلار داشته است که با وجود سود عملیاتی 17 درصد از موفق ترین شرکت های تولید کننده کاغذ در جهان بوده است.

 

بهترین برند کاغذ در بازار

 

بهترین برند کاغذ در بازار خرید و فروش کاغذ عمده در ایران

 

کاغذ دبل ای و های پلاس (Aa & Hi+)

کاغذ A4 دبل ای، بهترین برند کاغذ برای چاپ و بایگانی اسناد است؛ زیرا که این کاغذ از چوب مرغوب اکالیپتوس استرالیایی تولید می شود و در مقابل رنگ آمیزی و گذر زمان مقاومت بالایی دارد.

برند کاغذ دوم این شرکت با نام های پلاس، قیمت کمتری نسبت به دبل ای دارد اما از نظر کیفیت تفاوت چندانی با هم ندارند و هم برای بایگانی و هم برای استفاده در پرینتر مناسب هستند.

کاغذ سل پرینت (Cell print)

این برند کاغذ در کشور اندونزی تولید می شود اما در ایران برش می خورد و در بسته بندی شیک و محکمی ارائه می شود. این برند کاغذ به دلیل آنکه دارای پرز نیست برای استفاده در دستگاه های چاپ مناسب است.

کاغذ کپی مکس (Copy max)

کاغذ A4 کپی مکس هم همچون کاغذ سل پرینت به صورت رول کاغذ از اندونزی وارد می شود و در کشور ایران برش خورده و بسته بندی می شود.

کاغذ گلد (Gold)

به راستی که انتخاب بهترین برند کاغذ کار بسیار سختی است. برند کاغذ گلد بسیار مرغوب و با کیفیت است و برای استفاده در پرینتر های جوهر افشان  نیز مناسب است. این کاغذ برای نقاشی و رنگ آمیزی نیز بسیار مناسب است. برند کاغذ گلد نیز از اندونزی به صورت رول وارد شده و در ایران برش کاری و بسته بندی می شود.

کاغذ پاپکو (Papco)

برند کاغذ پاپکو، در زمره بهترین برند کاغذ و نوشت افزار ایرانی است. کاغذهای پاپکو به دلیل استفاده از برش لیزری در فرآیند ساخت کاغذ ، پرز و قوس خوردگی ندارند و برای چاپ و پرینت بسیار مناسب و مقاوم هستند.

کاغذ های تری (Hi tree)

این برند کاغذ محصول ایران است و  در تولید کاغذ های تری، هیچ درختی را قطع نمی کند و خمیر کاغذ آن تماما از الیاف نیشکر و چوب اکالیپتوس تهیه می شود. به علاوه به دلیل برش لیزری، خاک کاغذ و یا پرز در کاغذ های تری وجود ندارد و در چاپگرها به راحتی قابل استفاده است.

کاغذ هیما (Hima)

این برند کاغذ تولید ملی، با برش لیزری و کیفیت بالا بسیار مناسب جهت استفاده خانگی و کار با انواع پرینترهای لیزری و جوهر افشان است و با بسته بندی مناسب و ضد آب عرضه می شود.

کاغذ میلاد

این کاغذ گرماژ و شق و رق زیادی ندارد اما به دلیل برش مناسب برای استفاده در دستگاه های پرینت مناسب است و به علاوه این برند کاغذ قیمت مناسبی هم دارد. در تولید کاغذ برندهای ایرانی بسیار مناسب عمل می کنند و بهتر است از برند ایرانی برای تامین کاغذ تحریر استفاده کنید تا علاوه بر تامین سریع و با کیفیت از تولید داخلی هم حمایت کرده باشید. سایت زودر (zooder.com) ، برای مقایسه و تامین کاغذ تحریر مورد نیاز شما، مجموعه ای از بهترین برند کاغذ را گرد هم آورده است.

 

آمارهای مربوط به تولید کاغذ، صادرات و واردات کاغذ و جایگاه ایران در این صنعت

به گزارش ایسنا در سه ماهه ابتدای سال 1401، 58 میلیون دلار کاغذ تحریر  و روزنامه به ایران وارد شده است. این میزان نسبت به دوره مشابه در سال گذشته افزایش داشته است. با توجه به اینکه واردات کاغذ شامل ارزهای ترجیحی و نیمایی نیز هست، تمرکز بر افزایش ظرفیت های تولید کاغذ در داخل و کاهش واردات، به میزان زیادی از هزینه های ارزی کشور کم می کند. ظرفیت فعلی تولید کاغذ در ایران 60 درصد از مصرف آن بیشتر است که بستر مناسبی برای تامین کاغذ تحریر مورد نیاز در داخل و هدف گذاری بازارهای جهانی برای صادرات کاغذ را فراهم می کند.

میزان مصرف سرانه کاغذ در هر کشور شاخصی از فرهنگ و توسعه جوامع است، زیرا که کاغذ در تولید و چاپ انواع روزنامه و کتاب کاربرد دارد. در این میان مصرف سرانه کاغذ در ایران حدود 23 کیلوگرم است که تا میانگین جهانی فاصله زیادی دارد. برنامه راهبردی دولت تا سال 1404 برای صنعت تولید کاغذ، کسب مقام 32 جهان در صنعت کاغذ و مقوا است. این برنامه در سال 1394 تدوین شده است که در آن زمان ایران جایگاه 40 ام در صنعت کاغذسازی جهان را داشته است.

مراکز تامین کاغذ

در گذشته باغی در تهران بوده است، متعلق به فتحعلی شاه قاجار به نام باغ نگارستان. امروزه این باغ و خیابان های اطرافش را به نام محله ظهیرالاسلام می شناسند. محله ظهیرالاسلام، مرکز تامین کاغذ در تهران است. در گذشته تنها عده ای از ناشران در خیابان ظهیر الاسلام  فعالیت می کردند اما در سالهای بعد به مرور کاغذفروشان نیز به این منطقه آمدند و اکنون خیابان ظهیرالاسلام، بورس کاغذ تحریر در تهران است و علاوه بر توزیع و تامین کاغذ تحریر، خدمات چاپ هم در آنجا ارائه می شود.

برای رسیدن به خیابان ظهیرالاسلام  و تامین کاغذ تحریر از آنجا با قیمت عمده و مناسب، باید سوار بر ماشین شخصی خود شوید و بعد از طی مسیر طولانی و تلاش برای پیدا کردن جای پارک، در شلوغی و ازدحام بازار به دنبال تامین کننده لوازم التحریر مناسب بگردید. اما امروزه روش های بهتری هم پیشنهاد می شوند. عمده فروشی های آنلاین لوازم التحریر، راهی آسان برای تامین بهترین برند کاغذ و سایر لوازم التحریر مورد نیاز شما هستند. زودر(zooder.com)  یکی از این مراکز تامین کاغذ تحریر است که می توان در آن بدون نیاز به مراجعه حضوری و تنها با چند کلیک ساده، به بازاری متنوع از کاغذ و  سایر لوازم التحریر دست یافت و اقدام به مقایسه و خرید بهترین برند کاغذ تحریر با کیفیت و با قیمت عمده کرد.

منابع

http://www.piconweb.com

http://caspian-paper.com

https://parspaper.ir

https://www.internationalpaper.com

http://www.ndpaper.com/en/global/home.php

https://www.westrock.com

https://www.ojiholdings.co.jp

https://www.dssmith.com

https://www.upm.com

http://www.storaenso.com

http://www.smurfitkappa.com

http://www.nipponpapergroup.com

https://www.leemanpaper.com/leeman/outbreak1/eng_index.html

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *