چگونه حس درس خواندن پیدا کنیم؟

چگونه حس درس خواندن پیدا کنیم؟

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

در ایام کرونا و با شروع سال تحصیلی جدید برخی از دانش آموزان خود را برای بازگشت به آموزش از راه دور آماده می کنند. برخی دیگر هنوز مطمئن نیستند که امسال دقیقاً چگونه به مدرسه خواهند رفت. شاید این شرایط بر پیشرفت تحصیلی برخی از دانش آموزان تاثیر منفی گذاشته است و حس درس خواندن را در دانش آموز از بین برده باشد اما سوال این است که در شرایط کرونا و با آموزش های مجازی چگونه حس درس خواندن پیدا کنیم؟

بیشتر بدانید : راه های افزایش تمرکز و یادگیری

اولین قدم ارزیابی وضعیت فعلی شماست. شما می دانید که عادات و استراتژی های مطالعه شما کار نمی کند و می خواهید همه چیز را اصلاح کنید. نکته دشوار در مورد توصیه این است که یک اندازه برای همه مناسب نیست. ابتدا باید عادات و سیستم های خود را به طور عینی مورد بررسی قرار دهید تا بفهمید از چه راههایی می توانید به طور موثرتر بهینه سازی کنید. ما می خواهیم بر بزرگترین نقاط ضعف تمرکز کنیم که به ما اجازه می دهد کمترین تلاش را به کار گیریم و حداکثر نتایج را بدست آوریم.

چگونه حس درس خواندن پیدا کنیم؟

به شما پیشنهاد می کنیم که یک مجله داشته باشید یا یک یادداشت در تلفن خود باز کنید و در طول یک روز آنچه را که انجام می دهید و احساسات خود را یادداشت کنید. با کی درس می خوانی؟ کی غذا خوردی؟ چه زمانی سعی کردید درس بخوانید و چه موقع احساس کردید که حس درس خواندن را ندارید؟ انجام این کار در طول چند روز به شما دید بهتری از سیستم های فعلی و نقاط ضعف شما می دهد.

قدرت زبان مهمترین بخش این فرایند است. در حقیقت پایه و اساس کل سیستم است. کل جهان ما از طریق زبان قابل درک است. وقتی به خودم می گویم “حوصله درس خواندن ندارم” ، با صدای بلند می گویم “پس چی؟” نه ، به معنای واقعی کلمه ، من واقعاً “پس چه می گویم” را با صدای بلند می گویم ، که من را از ذهنیت محدود کننده خارج می کند. من کنترل دارم ، احساساتم زودگذر است پس چرا من باید آنها را دنبال کنم؟ دفعه بعد که حوصله درس خواندن ندارید ، آن را با صدای بلند بگویید و سپس بگویید: “پس چی؟”

هنگام مواجهه با مشکلات خود از کلمه “و” به جای “اما” استفاده کنید. وقتی می گویید من باید در میانه ترم درس بخوانم ، اما خسته شده ام و حوصله درس خواندن ندارم، شما گزینه های احتمالی خود را برای فعالیت محدود می کنید. شما اساساً به خود می گویید: خوب ، من باید درس بخوانم ، اما نمی توانم چون نمی خواهم! با این حال ، وقتی می گویید من باید در میانه ترم درس بخوانم و من حوصله درس خواندن ندارم ، شما دو عبارت جداگانه دارید ، و دومی جمله اول را نفی نمی کند. شما در حال حاضر به خود دو عبارت مستقل می گویید که با هم تعارض ندارند.

چرا گاهی اوقات درس خواندن سخت می شود ؟

به کلاس های زیست شناسی و شیمی خود بازگردید. آیا به یاد دارید که آنزیم ها چگونه کار می کنند؟ آنها واکنش را با عمل به عنوان کاتالیزور تسهیل می کنند ، به این معنی که انرژی فعال سازی را کاهش می دهند. واکنشی که ما قصد داریم آن را تحریک کنیم این است که شما را به مطالعه وادار می کند. مشکل اصلی ما این نیست که در واقع کار را انجام دهیم. تازه شروع می شود شروع سخت ترین قسمت است. بنابراین چگونه آن را آسان تر کنیم؟

وظیفه بزرگ خود را بر عهده بگیرید و آن را به یک کار کوچک تبدیل کنید. هنگامی که فکر می کنید آن را کوچک کرده اید ، آن را حتی کوچکتر از آن کنید. بعد از اولین بار ، احتمالاً به اندازه کافی کوچک فکر نمی کنید. به عنوان مثال ، اگر برای آماده سازی امتحان خود نیاز به خواندن 2 فصل از کتاب درسی زیست شناسی دارید ، به خود بگویید که فقط 1 فصل یا حتی 1 بخش را بخوانید ، هنوز خیلی بزرگ است. در عوض ، به خود بگویید که یک پاراگراف را بخوانید. بدون تعهد! فقط یک پاراگراف و سپس می توانید ارزیابی کنید که آیا می خواهید به کار خود ادامه دهید یا نه. بیشتر اوقات ، ادامه راه برای شما بسیار آسان تر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
حساب من