آیا استفاده از کتاب کمک درسی را توصیه می کنید

آیا استفاده از کتاب کمک درسی را توصیه می کنید

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

در حالی که ممکن است فکر کنید جلسات مطالعه در اواخر شب برای موفقیت تحصیلی شما مضر است ، تحقیقات نشان می دهد که لزوماً ایده بدی نیست. علاوه بر این ، برخی از روانشناسان حتی دانش آموزان را تشویق می کنند تا از روال روزانه زندگی دانشگاهی خود جدا شوند ، به ویژه در مورد مطالعه برای امتحانات میان ترم یا نهایی! در این مطلب قصد داریم درباره کتاب کمک درسی و روش های صحیح مطالعه بیشتر صحبت کنیم و بگوییم آیا استفاده از کتاب کمک درسی را توصیه می کنید یا خیر!

مطالعه با خستگی زیاد می تواند به مغز شما کمک کند تا غلظت بالاتری از مهارت های جدید مانند صحبت کردن به یک زبان خارجی یا نواختن یک ساز را حفظ کند. حتی یک اصطلاح برای آن وجود دارد: یادگیری در خواب. از آنجا که فرآیند تثبیت حافظه بهترین عملکرد خود را در طول موج آهسته خواب انجام می دهد ، مغز شما می تواند هم در زمان استراحت خود به ترمیم و هم دوباره فعال سازی مورد نیاز خود دست یابد. همه اینها بدان معناست که مرور مطالب و مطالعه قبل از خواب می تواند به شما در یادگیری مغز حتی در خواب کمک کند.

چه زمانی را برای مطالعه انتخاب کنیم؟

اگر می خواهید در مدرسه خوب عمل کنید و امتحانات مهم را پشت سر بگذارید ، مطالعه ضروری است. در حالی که همه ما اهمیت مطالعه را به رسمیت می شناسیم ، گاهی اوقات عملی کردن روشهای مطالعه موثر دشوار است. این یک مشکل جهانی در بین دانش آموزان و شرکت کنندگان در آزمون است. یکی از رایج ترین تصورات غلط این است که شما نیاز به جلسات طولانی مطالعه دارید تا حجم زیادی از مطالب را پوشش دهید. این در واقع مانعی برای توانایی مغز در حفظ اطلاعات است. بهتر است مطالعه خود را به جلسات کوچک 20 تا 30 دقیقه ای تقسیم کنید تا مغز شما بتواند درصد بالاتری از اطلاعات ارائه شده را حفظ کند.

به منظور کمک به مغز برای آماده سازی برای حفظ اطلاعات ، سعی کنید زمانهای مشخصی را در طول هفته برای مطالعه تنظیم کنید. اگر برنامه مطالعه خاصی داشته باشید ، مغز شما الگو را تشخیص می دهد و در این زمان های مطالعه بیشتر پذیرای اطلاعات جدید می شود. مطالعه در عرض 24 ساعت پس از یادگیری مطالب جدید مفید است ، زیرا مطالعات نشان می دهد که اگر دانش آموزی مطالبی را که آن روز آموخته است مرور کند ، 60 درصد احتمال دارد اطلاعات را به خاطر بسپارد.

یکی دیگر از بازه های زمانی توصیه شده برای مطالعه درست قبل از خواب است. هنگام خواب ، مغز شما در حال تقویت و حفظ خاطرات جدید است. به همین دلیل ، اگر درست قبل از خواب مطالعه کنید ، مغز شما به آسانی اطلاعات جدید را حفظ می کند. بین موضوعات مختلف مطالعه خود ارتباط برقرار کنید.

آیا استفاده از کتاب کمک درسی را توصیه می کنید

بسیاری از دانش آموزان با خرید کتاب کمک درسی در این دوران توانسته اند ضعف تحصیلی خود را جبران نمایند و به عنوان یک راه حل مقرون به صرفه و همیشگی آن را به دوستان و سایر دانش آموزان توصیه می کنند چرا که مطالعه کتاب کمک درسی به تنهایی می تواند مفید باشد. همین طور این روزها کتاب های کمک درسی با توجه به نیازها و مشکلات دانش آموزان طراحی و منتشر می شوند بنابراین می توانند کامل کنند کتاب درسی باشند. بسیاری از این کتاب ها دارای درسنامه جامعی هستند که سبب می شود مطالب و محتوای های آموزشی کتاب درسی برای افراد مرور شود.

البته لازم به ذکر است برخی دانش اموزان برای درک بهتر مطالب کتاب نیاز به توضیحات بیشتر دارند که با استفاده از این درسنامه ها می توان این موضوع را برطرف نمود البته تمامی دانش آموزان نیازهای یکسانی ندارند و در یک کلاس 20 نفره نمی توان کتاب کمک درسی یکسانی را معرفی نمود چرا که ممکن است برخی دانش آموزان با خرید آن کتاب کمک درسی سطح علمیشان افزایش پیدا نکند. بنابراین بهتر است قبل از خرید کتاب کمک درسی ابتدا به فروشگاه های آنلاین مانند زودر که به طور تخصصی به فروش کتاب کمک درسی می پردازد سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
حساب من