آیا خرید کتاب کمک درسی دست دوم کار اشتباهی است

آیا خرید کتاب کمک درسی دست دوم کار اشتباهی است

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

با توجه به افزایش قیمت کتاب کمک درسی برخی دانش آموزان مجبور به خرید کتاب کمک آموزشی دست دوم می شوند اما همیشه این سوال مطرح بوده که آیا خرید کتاب کمک درسی دست دوم کار اشتباهی است یا خیر ؟ در این مطلب قصد داریم درباره کتاب کمک درسی دست دوم بیشتر صحبت کنیم. رفتار دانش آموزان با یکدیگر تفاوت دارد بنابراین نمی توان به طور قطعی استفاده از کتاب کمک درسی دست دوم را نامناسب دانست. چرا که برخی از دانش آموزان معتقدند استفاده از کتاب کمک درسی دست دوم می تواند بنا به دلایلی که در ادامه به آن ها می پردازیم مفید باشد.

آیا خرید کتاب کمک درسی دست دوم کار اشتباهی است

برخی از دانش آموزان به دلیل افزایش قیمت کتاب های کمک درسی ترجیح می دهند از کتاب کمک درسی دست دوم استفاده کنند البته که استفاده از کتاب های کمک درسی دست دوم را مفید هم می دانند چرا که با یادداشت برداری برخی دانش آموزان و هایلایت کردن نکات مهم و کلیدی مطالعه برای آن ها ساده تر خواهد شد. استفاده از کتاب دست دوم مانند امانت گرفتن کتاب از دوستان می باشد. خرید کتاب کمک درسی به دلیل پرداخت هزینه پایین تر می تواند مقرون به صرفه تر باشد. شاید در گذشته با جابه جایی و امانت دادن کتاب به دوستانمان اصلا متوجه دست دوم بودن کتاب کمک درسی هم نبودیم.

اما این روزها سایت های خرید و فروش کتاب کمک درسی دست دوم به روی کار آمده اند و با فروش کتاب کمک درسی به دانش آموزانی که قدرت خرید کتاب های نو را ندارند کمک می کنند. با تمام شدن یک مقطع تحصیلی و ورود به سال تحصیلی جدید استفاده از کتاب های کمک درسی که برای تقویت یک درس خریداری کرده اید عملا غیر قابل استفاده خواهد بود و فقط باید مکانی را برای نگهداری از این کتاب ها تهیه کنید که مطمئنا جای زیادی هم لازم دارد!

با ورود به دانشگاه همه ما یک انباری کتاب داریم که نمی دانیم باید با آن ها چه کاری انجام دهیم گاهی اوقات ممکن است آن ها را به دوستان و آشنایانی که خود را برای کنکور آماده می کنند قرض دهیم و یا آن ها را به کسانی که قدرت خرید کتاب کمک درسی ندارند اهدا کنیم. اما مساله این است که یافتن این افراد کار ساده ای نیست! این روزها با استفاده از سایت هایی مانند دیوار می توانید کتاب هایی را که دیگر به آن ها نیاز ندارید را در اختیار دیگران قرار دهید.

کتاب کمک آموزشی نو یا دست دوم !

سوال مهم این است که کتاب کمک درسی نو یا دست دوم !؟ کدام یک را انتخاب می کنید ؟ همان طور که می دانید این موضوع کاملا سلیقه ای و شخصی است بنابراین پاسخ واضحی برای این سوال وجود ندارد و نمی توان به طور دقیق اعلام کرد خرید کتاب کمک درسی دست دوم انتخاب مناسبی است چرا که گاهی اوقات با تغییر نظام آموزشی و تغییراتی که در کتاب های درسی ایجاد می شود استفاده از کتاب های کمک درسی سال های گذشته غیر ممکن خواهد شد و دانش آموزان با استفاده از کتاب های کمک درسی سال های گذشته زمان خود را بیهوده می گذارنند.

اما در صورتی که کتاب های کمک درسی دست دومی که تهیه می کنید برای همان سال تحصیلی باشد و با کتاب درسی هیچ گونه مغایرتی نداشته باشند ممکن است بر دانش شما هم بیافزاید چرا که برخی دانش آموزان به هنگام مطالعه کتاب کمک درسی نکات مهم و کلیدی را برای خود مشخص می کنند و با یادداشت برداری در پاورقی و حاشیه ها برخی نکات را در ذهن تثبیت می کنند بنابراین استفاده از اینگونه کتاب های کمک درسی دست دوم می تواند شما را در مطالعه جلوتر بیاندازد. با همه این اوصاف برخی بر این باورند که خرید کتاب کمک درسی نو می تواند برایشان مفید تر باسد و از خرید کتاب کمک درسی دست دوم استقبال نمی کنند!

خرید کتاب کمک درسی دست دوم کار اشتباهی نیست و در صورت نداشتن قدرت مالی بالا برای خرید کتاب کمک درسی نو استفاده از کتاب های دست دوم هیچ گونه ممانعتی ندارد البته اگر خودتان هم با خرید کتاب کم درسی دست دوم مشکلی ندارید چرا که بخش زیادی مربوط به خودتان است زیرا این شما هستید که باید از این گونه کتاب ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

پیشنهاد ما به شما

آخرین محصولات مشاهده‌شده

سبد خرید
فروشگاه
حساب من