آیا خرید کتاب کمک درسی کار اشتباهی است

آیا خرید کتاب کمک درسی کار اشتباهی است

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

برای خرید کتاب کمک درسی همیشه یک دو راهی وجود داشته برای دانش آموزانی که می خواهند سطح علمی خود را در یک درس ارتقا دهند همیشه این سوال در ذهن ایجاد خواهد شد که آیا خرید کتاب کمک درسی کار اشتباهی است اما تا به حال از خود پرسیده اید دلیل اصلی ایجاد شدن این سوال چیست ؟ شاید یک باور اشتباه باعث ایجاد این سوال شده است و شما باید این باور اشتباه را از ذهنتان بیرون کنید تا دیگر برای خرید کتاب کمک درسی دچار تردید نشوید.

در گذشته استفاده از کتاب کمک درسی به دلیل وجود پاسخنامه سوالات کاری اشتباه بود چرا که دانش آموزان با خرید کتاب کمک درسی به نوعی از تلاش دست می کشیدند و سریع تر به پاسخ تمرینات می رسیدند به همین دلیل این باور اشتباه ایجاد شد که استفاده از کتاب کمک درسی کار اشتباهی است. اما آیا تمام کتاب های کمک درسی این گونه اند؟

آیا خرید کتاب کمک درسی کار اشتباهی است

در سال های اخیر شاهد تنوع بالای کتاب های کمک درسی و تعدد انتشارات مختلف برای نشر کتاب های کمک درسی بوده ایم بنابراین می توان به جرات گفت خرید کتاب کمک درسی کار اشتباهی نیست زیرا دانش آموزان با استفاده از این کتاب ها می توانند به سادگی و به صورت خودآموز سطح علمی خود را ارتقا دهند. همان طور که می دانید کتاب کمک درسی به عنوان یک منبع آموزشی معتبر این روزها نام برده می شود و دانش آموزان زیادی از آن استفاده می کنند.

بنابراین یکی از دلایل را می توان استقبال بی نظیر دانش آموزان از کتاب های کمک درسی دانست! شاید باید اینگونه موضوع را بررسی کنیم خرید کتاب کمک درسی اشتباه می تواند کار نادرستی باشد چرا که ممکن است در سطح علمی دانش آموز تاثیر منفی داشته باشد همین طور ممکن است اصلا زمانی برای مطالعه آن کتاب گذاشته نشود و هزینه اضافی برای خرید پرداخت شود. به همین دلیل لازم است قبل از خرید کتاب کمک درسی ابتدا هدفتان از خرید را بشناسید.

برخی از دانش آموزان در کلاس درس و با توضیحات معلم مطالب آموزشی را درک می کنند اما تمرین ها و مثال های کتاب درسی را کافی نمی دانند و ترجیح می دهند در منزل نمونه سوالات بیشتر و تمرین های بیشتری را حل کنند تا مطالب آموزشی را به طور کامل در ذهن تثبیت کنند برای این افراد استفاده و خرید کتاب کمک درسی که به تمرینات و مثال های بیشتر پرداخته توصیه می شود. اما در مقابل دانش آموزانی هستند که برای درک مطالب آموزشی نیاز به توضیحات بیشتر دارند و فقط با آموزش های معلم نمی توانند مطالب را فراگیرند برای این افراد کتاب های کمک درسی با درسنامه های جامع توصیه می شود.

چگونه برای انتخاب کتاب کمک آموزشی تصمیم بگیریم؟

گاهی اوقات ممکن است انتخاب اشتباه شما را در مسیر نادرستی قرار دهد و همین موضوع می تواند در سطح علمی و اعتماد به نفس شما نقش داشته باشد. برای انتخاب کتاب کمک درسی باید وسواس به خرج دهید چرا که عدم آگاهی می تواند شما را سر درگم نماید. در برخی مواقع شما اطلاعات کافی در مورد یک کتاب در اختیار دارید و برای خرید آن مردد نیستید سریعا برای خرید اقدام می کنید و کتاب کمک درسی را تهیه می کنید اما در برخی مواقع ممکن است شما برای خرید کتاب کمک درسی هیچ گونه اطلاعاتی نداشته باشید.

و صرفا تنها اطلاعات شما درباره خرید کتاب کمک درسی برطرف کردن مشکل ریاضی باشد. همان طور که می دانید برای خرید کتاب کمک درسی نوع درس و پایه تحصیلی از اولین الویت هاست حال که درباره هر دو این موارد اطلاعات دارید باید به دنبال انتشارات و نوع کتاب کمک درسی باشید. برای انتخاب نوع کتاب باید از خودتان سوال کنید که چرا می خواهید برای درس ریاضی کتاب کمک درسی داشته باشید؟ آیا نیاز به تمرین و مثال های بیشتر دارید ؟ آیا درک برخی مطالب آموزشی برایتان دشوار است؟

با پاسخ به سوالات بالا می توانید به راحتی تصمیم گیری نمایید که چه کتابی برای شما مناسب است از توصیه های مهم به شما این است که از خرید چند کتاب کمک درسی برای یک درس خودداری کنید چرا که تعدد کتاب ها برای یک درس می تواند در شما استرس و نگرانی ایجاد نماید و در نهایت ممکن است هیچ یک از کتاب ها را مطالعه نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

پیشنهاد ما به شما

آخرین محصولات مشاهده‌شده

سبد خرید
فروشگاه
حساب من