لوازم تحریر, مقالات

اختراع مداد رنگی

اختراع مداد رنگی

تاریخچه اولیه مداد رنگی خیلی مستند نیست. یونانیان باستان از مداد شمعی مبتنی بر موم استفاده می کردند رومی ها از مداد رنگی مبتنی بر موم نیز استفاده می کنند. اما اینکه اختراع مداد رنگی به چه زمانی اختصاص دارد باید بگوییم اولین مداد رنگی در قرن نوزدهم ظاهر شد و برای بررسی و علامت گذاری استفاده شد. استدلر ، شرکت آلمانی متعلق به یوهان سباستین استدلر در سال 1834 مداد رنگی روغن پاستل را اختراع کرد. تولید مداد رنگی برای اهداف هنری از اوایل قرن 20 آغاز شد. اولین مدادهای رنگی هنری در سال 1924 توسط Faber-Castell و Caran d’Ache اختراع و تولید شد. Berol ساخت مدادهای رنگی خود را از سال 1938 آغاز کرد.

مداد رنگی مدادی است که دارای هسته ای از رنگدانه های رنگی و محافظ ساخته شده از چوب است. در حالی که مدادهای استاندارد دارای هسته ای از گرافیت و خاک رس هستند ، هسته اصلی بیشتر مدادهای رنگی از موم ، رنگدانه ها ، مواد افزودنی و عوامل اتصال ساخته شده است. سایر مدادهای رنگی دارای روغن ، محلول در آب و برخی حتی مکانیکی هستند.

انواع مختلفی از مداد رنگی بسته به کاربرد مورد نظر وجود دارد. غلظت رنگدانه های با کیفیت بالا در مدادهای درجه هنرمندان بیشتر از مدادهای رنگی درجه دانش آموزان است. آنها همچنین دارای ویژگی های اندازه گیری و تعریف شده مانند “پایداری سبک” (توانایی رنگدانه برای حفظ ظاهر رنگ اصلی خود در معرض نور ، یعنی مقاومت در برابر اشعه UV در برابر نور خورشید) ، دوام هسته ، شکستگی و مقاومت در برابر آب هستند.

اختراع مداد رنگی

اختراع مداد رنگی

تاریخچه مداد رنگی در مدتی طولانی نیست و در مکان هایی کمی مبهم است اما باعث نمی شود همه مدادهای رنگی متفاوت به عنوان اشیای تاریخی و به عنوان یک رسانه هنری جذابیت کمتری داشته باشند. شاید این سوال که چه زمان مداد رنگی اختراع شده است ذهن شما را هم درگیر کرده است. نسخه مدرن مداد رنگی در اوایل قرن 20 توسط Faber-Castell اختراع شد. Faber-Castell از سال 1908 تولید مدادهای رنگی درجه هنری را آغاز کرد ، اولین مجموعه آنها شامل 60 رنگ بود. Caran d’Ache در سال 1924 و همچنین Berol در سال 1938 امروز به عنوان Prismacolor شناخته می شود.

جالب است بدانید سرب مداد رنگی امروزی به همان روشی ساخته می شود که در دوران باستان ساخته شده است ، بنابراین قطعاً شایسته نوشتن چند کلمه است. وقتی مدادهای رنگی اختراع شد ، زمان آن قدیمی تر از آن است که احتمالاً فکر می کنید. اختراع مداد رنگی به دوران طلایی یونان برمی گردند ، آنها از مداد رنگی مبتنی بر موم استفاده می کردند. محیط مبتنی بر موم به دلیل مقاومت خوب در برابر پوسیدگی و درخشندگی فوق العاده و شفافیت رنگ شناخته شده است. یکی از آثار هنری باستانی حفظ شده که از مواد مبتنی بر موم استفاده می کرد ، نقاشی Encaustic است.

آشنایی با انواع مدادرنگی

  • مدادهای رنگی درجه هنری ساخته شده اند تا ماندگار شوند. آنها با رنگدانه های با کیفیت بسیار بیشتری پر شده اند. مقاومت در برابر نور (اشعه ماورا بنفش) در مداد رنگی درجه هنری بسیار خوب است و این مقادیر اندازه گیری و مستند می شوند. با تمام مدادهای درجه هنرمند مستندات سبک بودن نیز ارائه می شود. نکته مهم دیگر ذکر این است که امروزه به عنوان مدادهای پایه مومی و روغنی تولید می شود.
  • مدادهای رنگی دانشجویی و ممتاز از کیفیت پایین تری نسبت به مدادهای هنری برخوردار هستند. آنها از رنگدانه های با کیفیت پایین ساخته شده اند اگرچه ویژگی های مشخصی مانند درجه هنری ندارند اما به عنوان مثال سریع پاک می شوند و برای مبتدیان مناسب ترند.
  • مداد آبرنگ (یا مداد محلول در آب) مدادی است که در صورت استفاده با برس مرطوب می تواند مانند آبرنگ رفتار کند. که معمولا از این روش برای ترکیب رنگها با هم استفاده می شود. همچنین می توان از آنها به صورت خشک به عنوان مداد رنگی استاندارد استفاده کرد.
  • مدادهای رنگی روغنی به اندازه موم رایج نیستند ، اما با این وجود طرفداران خود را دارند. مداد رنگی مبتنی بر روغن را می توانید فقط به عنوان یک مداد درجه هنری دریافت کنید. چسب، روغن هسته را سخت تر می کند و پایداری آن بهتر است. این به معنای شکستگی کلی است. بسیاری از هنرمندان حرفه ای در بحث مداد رنگی از آنها به عنوان رسانه اصلی استفاده می کنند.
  • مدادهای رنگی مبتنی بر موم خامه ای تر هستند و برای ترکیب بهتر هستند. به همین دلیل ، آنها بیشتر انتخاب اول هنرمندان مبتدی هستند. نکته بد در مورد آنها نرم و ثبات بودن است. خیلی راحت می شکند. اگر مدادها از روی میز به پایین رول شوند ، احتمال اینکه هسته به راحتی شکسته شود وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *