روش صحیح درس خواندن در ابتدایی

روش صحیح درس خواندن در ابتدایی

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

عادات خوب مطالعه به طور طبیعی برای دانش آموزان دبستانی ایجاد نمی شود. اما با شروع تکالیف بیشتر بچه ها ، باید برخی از آنها را بردارید. در اینجا نکاتی برای کمک به فرزند شما برای ایجاد عادات مطالعه قوی و موثر همین طور روش صحیح درس خواندن در ابتدایی آمده است.

به کودک خود کمک کنید تا حواس پرتی ها را تشخیص دهد چرا که برخی از بچه ها هنگام تلاش برای مطالعه می توانند به راحتی منحرف شوند. این امر به ویژه در مورد کودکانی که در تمرکز مشکل دارند صادق است. در خانه ، شنیدن بازی خواهر و برادرها ممکن است تمرکز را دشوار کند. در برنامه بعد از مدرسه ، داشتن دوستان در اطراف ممکن است وسوسه برای بازی کردن را ایجاد کند. با فرزند خود یک منطقه مطالعه ایجاد کنید. سپس با هم ، فضا را بررسی کنید تا مواردی را که ممکن است مانع مطالعه شود شناسایی کنید. شما و فرزندتان می توانید برای کاهش این عوامل مزاحم با هم همکاری کنید. به عنوان مثال ، فرزند شما ممکن است هدفون استفاده کند یا مکان آرام تری برای مطالعه پیدا کند.

روش صحیح درس خواندن در ابتدایی

به کودک خود بیاموزید که چگونه یک فضای مطالعه موثر ایجاد کند. اگر فرزند شما همیشه بتواند در اتاقی دنج با نور کامل و بدون مزاحمت درس بخواند بسیار عالی خواهد بود. در دنیای واقعی ، این همیشه ممکن نیست. اما فرزند شما می تواند بیاموزد که تقریباً هر فضای مطالعه را پربارتر کند. به فرزند خود نشان دهید که چگونه یک فضای مطالعه آرام ایجاد کند. همچنین می توانید به ایجاد یک ایستگاه قابل حمل برای انجام تکالیف خانه کمک کنید تا بتوانید تمام وسایل مدرسه و مطالعه فرزند خود را در دسترس داشته باشید.

نقاط قوت فرزند خود را پیگیری کنید. بچه ها همیشه نقاط قوت خود را نمی بینند ، اما تمرکز بر نقاط قوت می تواند به آنها اعتماد به نفس بدهد. به کودک خود نقاط قوت را یادآوری کنید ، جمله هایی مانند: “شما جزئیات را به خوبی به خاطر می آورید. ” فرزند خود را تشویق کنید تا به نقاط قوت دیگری که می تواند به عنوان ابزار مطالعه استفاده شود فکر کند.

با نقاط ضعف فرزند خود کار کنید. برای کودکان مهم است که نقاط ضعف خود را به عنوان نقاط قوت خود تشخیص دهند. درک چالش ها می تواند به آنها در یافتن راه هایی برای سازگاری در زمان مطالعه کمک کند. به کودک خود کمک کنید تا راه حل هایی را برای طوفان فکری مطرح کند. به عنوان مثال ، اگر کودک شما برای مدت طولانی به سختی می نشیند ، پیشنهاد کنید برای استراحت های مکرر برای زمان اضافی برنامه ریزی کنید. نوع دیگری از برنامه ریزی مربوط به زمان مطالعه است. به عنوان مثال ، کودکانی که برای مطالعه در آزمون ریاضی به کمک نیاز دارند ، می توانند در زمانی که می دانند اعضای خانواده می توانند به آنها کمک کنند ، برای انجام تکالیف برنامه ریزی کنند.

چگونه درس بخوانیم ؟

هنگامی که بچه ها نقاط قوت و ضعف خود را تشخیص دادند ، می توانند شروع به پیگیری موارد مورد نیاز کنند. تهیه لیست به آنها اجازه می دهد بدون تکیه بر دیگران بر کار خود نظارت داشته باشند. تجزیه موضوعات بر اساس حوزه موضوعی نیز می تواند کمک کننده باشد. به عنوان مثال ، چک لیست نوشتن فرزند شما ممکن است یادآوری برای مرور کلمات داشته باشد. چک لیست ریاضی فرزند شما ممکن است شامل یک یادآوری برای استفاده از اضافات برای بررسی پاسخ به مسائل تفریق باشد.

به فرزند خود کمک کنید تا اولویت بندی کند. یادگیری نحوه اولویت بندی یک مهارت اساسی برای مطالعه است. مراقبت از موعد مقرر مفید است ، اما ممکن است تنها راه برای اولویت بندی تکالیف برای فرزند شما نباشد. برخی از کودکان ترجیح می دهند قبل از اینکه به کارهای سخت تر بپردازند ، کار ساده تری را شروع کنند. دیگران ترجیح می دهند ابتدا به مسائل سخت بپردازند. کودک خود را تماشا کنید تا ببیند کدام گزینه بیشتر منطقی به نظر می رسد ، بنابراین می توانید در مورد آن صحبت کنید.

مهارتهای مطالعه خاصی را به فرزند خود بیاموزید. به راحتی می توان این حقیقت را نادیده گرفت که کودکان فقط نمی دانند چگونه درس بخوانند. کودکان باید بدانند چگونه کوله پشتی خود را سازماندهی کرده یا تکالیف خود را به مراحل کوچکتر تقسیم کنند. تقویت این مهارتها همچنین به آنها در یادگیری مهارتهای اولیه سازمانی و استراتژیهای یادداشت برداری کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

پیشنهاد ما به شما

آخرین محصولات مشاهده‌شده

سبد خرید
فروشگاه
حساب من