کتاب کمک آموزشی, مقالات

روش های اشتباه درس خواندن

روش های اشتباه درس خواندن

ما چالش ایجاد تعادل بین مسئولیت های دانش آموزان و زندگی شخصی را کاملاً درک می کنیم. این باعث شده است که ما از عادات خوب و بدی که بسیاری از دانش آموزان در طول تحصیل ایجاد می کنند آگاهی بیشتری داشته باشیم. با توجه به این موضوع ، طبق تجربیات و دانش عمومی ما از زبان استاد محمد مصطفی ابراهیمی دبیر مدارس تیزهوشان تهران روش های اشتباه درس خواندن را برایتان به تصویر کشیده ایم.

روش های اشتباه درس خواندن

وقتی میان ترم ها و امتحانات شروع می شود ، به نظر می رسد کمبود زمان یک موضوع رایج است. در طول این ترم ، مسئولیت ها ، وظایف و فعالیت های اجتماعی دانش آموزان اغلب در اولویت هستند ، که باعث می شود برخی از دانش آموزان فقط چند ساعت قبل از امتحان درس بخوانند. این ساعات فشرده می تواند دانش آموزان را به سمت شبگرد سوق دهد که با گذشت زمان می تواند بر الگوهای خواب آنها تأثیر منفی بگذارد. دانش آموزان قبل از امتحان به استراحت نیاز دارند زیرا خواب به مغز کمک می کند تا اطلاعات آموخته شده در طول روز را پردازش کرده و حفظ کند. در هنگام خواب ، این اطلاعات طبقه بندی و ذخیره می شوند ، که وقتی دانش آموز واقعاً نیاز به یادآوری جزئیات دارد ، بسیار مهم می شود.

جلسات مطالعه طولانی بدون خواب مضر است زیرا مغز فقط می تواند جنبه های کلی اطلاعات را حفظ کند. از سوی دیگر ، چندین جلسه مطالعه کوچک به دانش آموزان اجازه می دهد تا جزئیات بیشتری را در مورد موضوع مورد مطالعه حفظ کنند. دانش آموزان برای تحریک مغز خود ، افزایش انرژی و بهبود تمرکز ، نوشیدنی های انرژی زا مصرف می کنند ، اما تحریک مداوم مغز به این ترتیب خطر وابستگی را افزایش می دهد. علاوه بر این ، نوشیدنی های انرژی زا حاوی بسیاری از مواد شیمیایی مضر هستند که می توانند به سلامت دانش آموزان آسیب برسانند و منجر به افزایش اضطراب ، بی خوابی ، سردرد و حتی ایست قلبی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *