روی میزکار و مدرسه

روی میزکار و مدرسه

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

در دنیای امروزه کمتر کسی وجود دارد که در محل کار و یا منزل خود میز کار نداشته باشد. به‌علاوه تحصیل و رفتن به مدرسه به جزء جدایی‌ناپذیر زندگی بشر تبدیل‌شده است. برای پیشبرد کار و تحصیل بدون شک وجود یک سری ابزار ضروری است. که البته میز کار یکی از این ابزار است.

روی میزکار

وقتی در ابتدای یک روز کاری پشت میز بنشینیم، وضعیت میزکار در روحیه ی آن روزمان تاثیر مستقیم می گذارد. مثلاً وقتی پای انبوهی از کاغذبازی‌ها، یک لیوان کثیف چای روز قبل، می‌نشینیم و مجبور می‌شویم به معنای واقعی کلمه چیزها را کنار بزنیم تا صفحه‌کلید را پیدا کنیم، تقریباً غیرممکن است که آن روز روحیه شادی داشته باشیم. حتی اگر میز مرتب و تمیز باشد، اما وسایل مورد نیاز کارمان روی آن نباشد، باز روحیه ی انجام کار را نداریم. از سوی دیگر، اگر میز مرتب و مجهز به تمام ابزارهایی باشد که به آن برای انجام کارمان نیاز است، و همچنین رنگ و جانی در آن وجود داشته باشد، در این صورت احساس شادی بیشتری خواهیم داشت و احتمالاً بهره وری بیشتری نیز حاصل خواهد شد.

ترفندی برای افزایش بهره وری حین کار

اساساً میزکار انعکاسی از کار و شخصیت آدم پشت میز است. به علاوه جایی که همه اتفاق ها در آن جا می‌افتد. بنابراین منطقی است که از فضا استفاده کنیم و آن را زنده و پویا نگه داریم. بهترین کار در پایان روز کاری این است که میز کار را مرتب کرده تا شبیه زمانی که وارد شدیم به نظر برسد. این یک چرخه کامل روز کاری است و این کار به آدم ها فرصتی برای شروع روزکاری بعد می دهد. این کار به این جهت مفید است که اگر روز بدی در محل کار داشته ایم با مرتب کردن فضای میزکار استرس و نگرانی امروز را به فردا منتقل نمی کنیم. صرف 5 دقیقه زمان برای سازماندهی میزکار برای روز کاری بعد، روحیه را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

میزکار مجهز و مرتب باعث می‌شود محل کار منظم بماند و مرتب بودن میز بهره وری را افزایش می دهد. علاوه بر ارتباط مستقیم مرتب بودن و افزایش بهره وری، چیز‌هایی باید روی میز کار گذاشته شود که علاوه بر نمایش بخشی از شخصیت کسی که پشت میز می نشیند، باعث شود کار بهتر صورت گیرد.

وسایل مورد نیاز روی میزکار

میز چه در اتاق کوچکی در خانه باشد و چه در دفتری بزرگ، لوازم متعددی را روی خود جای می‌دهد و اگر این وسایل درست انتخاب شود، فرد پشت میز را باانگیزه و مشتاق به کار نگه می‌دارد. از مهم‌ترین ابزارهای موردنیاز هر دانش‌آموز یا شاغلی در مدرسه و یا روی میز کار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چسب (که شامل چسب‌های مایع، ماتیکی، نواری، اکلیلی و کاغذی است)
  • قیچی
  • پاکن
  • پانچ
  • کاتر + تیغ کاتر
  • استامپ + جوهر استامپ
  • منگنه + سوزن منگنه
  • غلط‌گیر (که شامل انواع ساده و نواری است)

نتیجه گیری

با داشتن موارد بالا روی میزکار و مدرسه و میزی تمیز و مرتب همواره می توان با شور و شوق و روحیه ای شادتر مسایل کاری و درسی را پیگیری کرد. با مرتب کردن میزکار در مدرسه و محل کار در پایان روزکاری، می توان آن را برای روزکاری بعد آماده کرد و هر روز با انگیزه و شوق و ذوق بیشتری مسایل کاری و درسی را پیگیری نمود. حال فروشگاه زودر آماده است که همه ی ابزار هایی که روی میزکار و مدرسه نیاز دارید را برای شما تهیه کند تا شما بدون نگرانی و دغدغه متمرکز کارتان باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
حساب من