سهم هر درس و پایه در کنکور

سهم هر درس و پایه در کنکور

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

دانش آموزانی که برای کنکور آماده می شوند به دنبال این هستند که سهم هر درس و پایه در کنکور چقدر است و برای موفقیت باید روی کدام درس ها بیشتر تمرکز کنند و اگر در درسی ضعیف هستند چگونه آن را تقویت کنند. طبق اعلام سازمان سنجش 55 درصد از منابع سوالات طرح کنکور از پایه هست یعنی دهم تا دوازدهم بنابراین پایه تحصیلی هم نقش مهمی در سوالات کنکور دارند پس از پایه دهم شما دانش آموزان باید تمرکزتان را بر روی کنکور و آمادگی برای این رقابت بگذارید.

یعنی 20 تا 25 درصد سوالات از پایه دهم و 30 تا 35 درصد از پایه یازدهم می باشد که مجموعا 55 درصد سوالات را تشکیل می دهند. 45 درصد از سهم باقی مانده را پایه دوازدهم تشکیل می دهد که معمولا 20 درصد از نیمسال اول و 25 درصد از نیمسال دوم می باشد. پس می توان نتیجه گیری کرد پایه تحصیلی در سوالات کنکور نقش مهمی دارند و سهم 55 درصدی آن را باید جدی بگیرید.

سهم هر درس و پایه در کنکور

همان طور که می دانید رشته تحصیلی در کنکور سراسری نقش مهمی دارد و سوالات بنا به هر رشته متفاوت می باشد دروس و نمونه سوالات کنکور تجربی و ریاضی با هم تفاوت دارند چرا که دروس متفاوتی در هر یک از این رشته ها وجود دارد. دانش آموزانی که برای رشته های خاص خود را آماده می کنند باید اطلاعات دقیقی از ضریب دروس در رشته هایی مورد نظرشان داشته باشند به عنوان مثال دانش آموزانی که برای رشته های زیرگروه 1 تلاش می کنند از پاسخ دادن به سوالات زمین شناسی خودداری می کنند زیرا این درس برای زیر گروه 1 ضریب 0 دارد. در کنکور تجربی 25 سوال اول دفترچه اختصاصی مربوط به درس زمین شناسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
حساب من