شب امتحان چگونه درس بخوانیم

شب امتحان چگونه درس بخوانیم

در این مقاله چه می‌خوانیم ...

آیا از راهنماهایی که به شما می گویند غذاهای سالم بخورید ، بخوابید و برنامه منسجم داشته باشید خسته شده اید؟ اگر تا شب قبل از امتحان مطالعه را به تعویق انداخته اید نیازی به احساس ترس نیست. اگرچه نمی توانید در یک جلسه به حافظه طولانی مدت متعهد شوید ، اما می توانید با استفاده از این تکنیک ها به اندازه کافی یاد بگیرید. در این مطلب به شما می گوییم شب امتحان چگونه درس بخوانیم

شب امتحان چگونه درس بخوانیم

مغز و بدن به هم مرتبط هستند ، بنابراین قبل از اینکه برای شروع یک مطالعه بنشینید ، ایده خوبی است که از بدن خود مراقبت کنید: به دستشویی بروید ، آب یا چای بخورید. راهی پیدا کنید که حواس شما را پرت نمی کند. تمرکز و آرامش برای مطالعه جدی بسیار مهم است. برای اینکه بدن خود را آماده قرار دهید ، سعی کنید تنفس عمیق و حرکات یوگا را انجام دهید تا به شما کمک کند ذهن خود را از هرگونه نگرانی دیگر دور کنید. در اصل ، این آمادگی برای این است که بدن شما را به کمک شما بکشاند ، نه اینکه حواس شما را پرت کند ، بنابراین شما هیچ بهانه ای برای شکستن تمرکز مطالعه خود ندارید.

  • یک وعده غذایی مقوی بخورید و چند میان وعده سالم تهیه کنید تا بعداً نیازی به بلند شدن نداشته باشید.
  • با مواد مورد مطالعه خود (مداد ، کارت یادداشت ، هایلایت) و مطالب کلاس (یادداشت ها ، آزمونها ، کتاب درسی ، جزوه ها ، کتاب کمک درسی ) در مکانی راحت و آرام قرار بگیرید.
  • ·         30 تا 45 دقیقه تمرکز کنید ، سپس 5 دقیقه استراحت کنید.
  • برای بهبود یادآوری ، یادداشت بردارید و از دستگاههای حافظه استفاده کنید.
  • مفاهیم و ایده ها را برای شخص دیگری توضیح دهید.
  • شب خوب بخوابید.

خوردن میان وعده در طول یا قبل از مطالعه می تواند مفید باشد ، اما عاقلانه انتخاب کنید. غذای ایده آل چیزی است که مقدار زیادی قند یا کربوهیدرات سنگین نداشته باشد و منجر به سقوط انرژی شود. در عوض ، مقداری مرغ کبابی با پروتئین بالا بردارید یا برای شام چند تخم مرغ بخورید ، چای سبز بنوشید. وقتی به مغزتان آنچه برای عملکرد صحیح به آن نیاز دارد داده شود ، همیشه ماندن روی کار و پردازش اطلاعات آسان تر است.

چگونه شب قبل از امتحان را مطالعه کنیم ؟

نکته مثبت دیگر این است که با خوردن چیزی قبل از شروع مطالعه ، کمتر وسوسه می شوید که گرسنه شوید (و حواس او را پرت کند) و درس را زود ترک کنید. برای پیشگیری از هرگونه حمله میان وعده ای که حواس شما را پرت می کند ، زودتر از موعد آماده شوید. وقتی به محل مطالعه خود می روید ، یک میان وعده با خود همراه داشته باشید. این باید حاوی مواد مغذی بالا و عاری از هرگونه آشفتگی باشد ، مانند آجیل مخلوط یا میوه خشک. از خوردن غذاهای بسیار فرآوری شده مانند چیپس پرهیز کنید و مراقب غذاهایی که مملو از قند پنهان هستند باشید زیرا شما را در یک ساعت یا بیشتر سرگردان می کند.

با سازماندهی شروع کنید. تمام مطالبی را که مربوط به امتحانی است که در آن شرکت می کنید – یادداشت ها ، جزوه ها ، امتحانات ، کتاب ، کتاب کمک درسی – تهیه کنید و آنها را به گونه ای تنظیم کنید که برای شما منطقی باشد. ممکن است آنها را بر اساس موضوع ، ترتیب زمانی یا روش دیگری که کار می کند ، سازماندهی کنید. شاید دوست دارید از هایلایترهای دارای کد رنگی یا دسته کارت های یادداشت استفاده کنید. نکته این است که هیچ راهی برای سازماندهی وجود ندارد: شما باید بهترین سیستم را پیدا کنید که به شما کمک می کند با مطالب ارتباط برقرار کنید.

اگر معلم شما یک راهنمای مطالعه به شما داد ، با این کار شروع کنید و در حین پیشروی خود را مورد آزمایش قرار دهید. اگر نمی توانید موردی را در راهنما به خاطر بسپارید ، به سایر مطالب خود مراجعه کنید و سپس آن را یادداشت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

پیشنهاد ما به شما

آخرین محصولات مشاهده‌شده

سبد خرید
فروشگاه
حساب من