کتاب کمک آموزشی, مقالات

طریقه استفاده درست از منابع کمک درسی

طریقه استفاده درست از منابع کمک درسی

گذراندن بیشتر روزها در خانه برای دانش آموزان کنکوری و غیر کنکوری یک رویا به نظر نمی رسد. اما بسیاری از دانش آموزان برایشان سخت است که هنگام مطالعه تمرکز کنند چرا که طریقه استفاده درست از منابع کمک درسی را نمی دانند. با به روز رسانی مداوم اخبار ، تغییر خط مشی و تلاش برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده مان ، حواس پرتی های زیادی وجود دارد. مطالعه یک تسکین دهنده عالی برای استرس است ، اما در مواقعی که نمی توانید روی کتاب خود تمرکز کنید چطور؟ در اینجا برخی از مواردی که برای شما مفید است آورده شده است:

از روش پومودورو استفاده کنید که یک استراتژی مدیریت زمان است و در کارهای روزانه شما وقفه ایجاد می کند. تنظیمات پیش فرض 25 دقیقه فوکوس با 5 دقیقه وقفه است. پس از اتمام چهار دور جلسات تمرکز ، 10 دقیقه استراحت طولانی تری دارید. چه از روش پومودورو استفاده کنید یا نه ، تنظیم زمان سنج و استفاده از آن زمان برای خواندن بدون حواس پرتی می تواند مفید باشد.

ممکن است بیهوده به نظر برسد ، اما گاهی اوقات همه ما به مجوز برای جدا کردن برق نیاز داریم. این امر به ویژه در هنگام فاصله گذاری اجتماعی هنگامی که بسیاری از زندگی ما به صورت آنلاین اتفاق می افتد بسیار مهم است. تلفن ، رایانه یا لپ تاپ خود را در اتاق دیگری قرار دهید و از آنجا دور شوید. در صورت امکان ، در اتاقی بدون تلویزیون مطالعه کنید.

چگونه خود را برای درس خواندن آماده کنیم ؟

صدا یک ابزار عالی است که به شما کمک می کند هنگام مطالعه تمرکز داشته باشید. وقتی در اطرافم صحبت می شود ، چه در سالن کارکنان در محل کار و چه در اتاق نشیمن با تلویزیون روشن ، واقعاً برایم سخت است درس بخوانم! این جمله ای است که بسیاری از دانش اموزان از آن استفاده می کنند بنابراین برای برطرف کردن این مشکل می توانید از یک موزیک با صدای آرام استفاده کنید تا تمرکزتان برای درس خواندن را افزایش دهید.

تمامی مواردی که برای مطالعه به آن ها نیاز دارید مانند کتاب درسی و منابع کمک درسی را در اختیار داشته باشید اما از خرید چند کتاب کمک درسی برای یک درس خودداری کنید زیرا تعدد زیاد کتاب ها تمرکز شما را از بین خواهد برد و استرس شما را زیاد می کند. سعی کنید فضایی را برای مطالعه ایجاد کنید که تمامی موارد و کتاب ها در آن موجود باشد تا ذهنتان درگیر کتابی نشود!

این ممکن است در دنیای کتاب کمک درسی جنجالی باشد ، اما وقتی شروع به خواندن کتابهایی می کنید که از آن لذت نمی برید ، حجم خواندن و مطالعه کاهش می یابد. آهسته تر و کمتر می خوانید و به راحتی حواستان پرت می شود. وقتی کتابی را می خوانید که از آن لذت می برید ، بیشتر تمایل دارید که توجه خود را به آن اختصاص دهید.

طریقه استفاده درست از منابع کمک درسی

شاید شما هم می خواهید با طریقه استفاده درست از منابع کمک درسی بیشتر آشنا شوید چرا که از داشتن کتاب های کمک درسی که هیچ گاه به سراغشان نرفته اید و در کتابخانه شما خاک می خورند خسته شده اید و این استرس و عذاب وجدان استفاده نکردن از آن ها شما را آزار می دهد. شاید وقت آن رسیده که طریقه استفاده درست از مانبع کمک درسی را بدانید. در این صورت راحت تر می توانید برای خرید کتاب کمک درسی و سایر منابع آموزشی اقدام نمایید.

گاهی اوقات با شروع سال تحصیلی معلمان برای خرید کتاب کمک درسی اقدام به معرفی کتابی خاص می کنند که در این صورت نحوه استفاده از آن را نیز برایتان شرح می دهند و از شما تکالیف و تمریناتی از آن منبع را می خواهند بنتابراین شما موظف هستید که علاوه بر تمرینات کتاب درسی از تمرینات و مثال های کتاب کمک درسی هم استفاده کنید زیرا این تمرینات در کلاس کار می شود. اما زمانی هست که شما با اختیار خودتان می خواهید کتاب کمک درسی بخرید در این صورت باید زمانی را برای مطالعه کتاب کمک درسی تعیین کنید تا کتاب خریداری شده بلا استفاده نشود.

در بیشتر مواقع کتاب کمک درسی خریداری شده به دلیل نبود زمان کافی برای مطالعه و عدم برنامه ریزی از سمت دانش آموز بلا استفاده می ماند پس بهتر است قبل از خرید کتاب کمک درسی زمان لازم برای مطالعه کتاب کمک درسی مورد نظر را برای خود فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *